Her kan du legge ditt bidrag til fotokonkurransen februar 08 (side 3)

Eller bare ha bilder tatt med kameraet på mobilen? Da kan de som ikke har egne kameraer få prøve seg.
Plussmedlem
Shiramor
Eller bare ha bilder tatt med kameraet på mobilen? Da kan de som ikke har egne kameraer få prøve seg.

Morosamt forslag, men mobilkamera er jo så mangt... Ein mobil har f.eks. 5mp kamera med Carl Zeiss-optikk, og då kjem mange andre mobilkamera til kort. Det blir ikke heilt rettferdig for dei som har dårlege kamera på mobilen
eller ha det som tema at det bare er lov til å sende inn bilder som ikke er fiksa på.....Det kunne vært noe det..
Holger Lockertsen
[QUOTE=Shiramor]Eller bare ha bilder tatt med kameraet på mobilen? Da kan de som ikke har egne kameraer få prøve seg.

Morosamt forslag, men mobilkamera er jo så mangt... Ein mobil har f.eks. 5mp kamera med Carl Zeiss-optikk, og då kjem mange andre mobilkamera til kort. Det blir ikke heilt rettferdig for dei som har dårlege kamera på mobilen Urettferdig blir det jo uansett for ingen har like gode kamera med div fotoprogram heller.
men det samme blir det jo med vanlig kamera også, noen har et gammelt canon ixus kompaktkamera fra 2003, mens andre har Canon eos 400D speilrefleks. så det blir vel i grunn det samme i mine øyne. nå er jeg en av de heldige som har speilrefleks, og kan da ganske flotte bilder med det, men kan ikke nok til å kunne beytte meg av de manuelle insillingene enda.
mobilkameraet mitt er foressten utrolig bra til å ta akvariebilder med.
Heidi Ingdal
eller ha det som tema at det bare er lov til å sende inn bilder som ikke er fiksa på.....Det kunne vært noe det..


Tviler på listen av bildene som kom med ville sett annerledes ut med eller uten fiksing. De fleste som uttaler sånt har ikke peiling på hva fiksing innebærer
Heidi Ingdal
eller ha det som tema at det bare er lov til å sende inn bilder som ikke er fiksa på.....Det kunne vært noe det..


Hvordan i allverden skulle det kunne kontrolleres?
det lurer jeg også på, der er jo umulig. men hadde gått ann å gjøre det omvendt, hvor mye klarer folk og fikse, og hva kan man få til med et bilde, mener kanskje ikke i konken, men en tråd, med før og etterbilde, hvor flinke er folk i photoshop? ble kanskje litt off topic. sorry
Tante Astrid
Det behøver jo nødvendigvis ikke være tema som begrenser hvem som kan delta. Det går jo også an å bruke mer oppfinnsomme tema som, "Kjærester", "Overflod", "Glede", "Speil" osv., bare for å komme med noen eksempler. Det kan være ganske underholdende bare å se hvilken kreativitet fotografene utviser for å ta bilder som passer slike tema :)


Dette synes jeg hørtes spennende ut
Bjarne
[QUOTE=Heidi Ingdal]eller ha det som tema at det bare er lov til å sende inn bilder som ikke er fiksa på.....Det kunne vært noe det..


Hvordan i allverden skulle det kunne kontrolleres? Det er noe som heter å stole på folk og ærlighet varer lengst. Å være med i en fotokonk hvor det ikke er lov å fikse på bildet kan vel ikke være særlig vanskelig å greie å forholde seg til . Det bør bare inspirere folk til å prøve å få til det perfekte bildet der og da..
Heidi Ingdal
Det er noe som heter å stole på folk og ærlighet varer lengst. Å være med i en fotokonk hvor det ikke er lov å fikse på bildet kan vel ikke være særlig vanskelig å greie å forholde seg til . Det bør bare inspirere folk til å prøve å få til det perfekte bildet der og da..


Vi har diskutert dette hundre ganger før, og et bilde blir aldri eksakt som du så det, så da er det om å gjøre å få det finest mulig og mest likt når du skal gjengi øyeblikket slik det var. Det er helt ubetydelig om innstillingen ikke var helt rett på kameraet akkurat da om du kan endre på den etterpå.
biXen
[QUOTE=Heidi Ingdal] Det er noe som heter å stole på folk og ærlighet varer lengst. Å være med i en fotokonk hvor det ikke er lov å fikse på bildet kan vel ikke være særlig vanskelig å greie å forholde seg til . Det bør bare inspirere folk til å prøve å få til det perfekte bildet der og da..


Vi har diskutert dette hundre ganger før, og et bilde blir aldri eksakt som du så det, så da er det om å gjøre å få det finest mulig og mest likt når du skal gjengi øyeblikket slik det var. Det er helt ubetydelig om innstillingen ikke var helt rett på kameraet akkurat da om du kan endre på den etterpå. Ja her diskuterer vi om innstillingen til folk og innstillinger på kameraer. ja ordet innstilling kan brukes til så mangt. Det kommer an på innstillingen.....:--------------------)))))))))))))). Jeg må bare få si at jeg syns det var mange mørke bilder i år, og min innstilling til det er at det ikke er fint. Hvordan hadde disse bildene sett ut i virkeligheten? Ikke sikkert det er gjort noe med bildene heller, mulig de er laget så mørke i ettertid. Flere hadde ikke kommet gjennom nåløyet mitt hvis jeg hadde vært med på uttakingen, noe jeg er glad for jeg ikke er. Jeg er ækte amatør og ser sikkert etter helt andre ting enn dere som er proffe.
Her kan du legge ditt bidrag til fotokonkurransen som ikke kom med.
Vi kan vel bare fortsette på denne tråden og legge ut våre bilder som ikke kom med i fotokonken mars 08. Bilder som kom med kan jo også legges her. Så kan vi glede oss og diskutere mange fine bilder.
Her er mitt bilde som ikke kom med.
Bilder som er med i konkurransen kan ikke pupliseres på AF mens konkurransen pågår.
Her er bildet mitt som ikke kom med.
Jeg "Bumper" denne. Kanskje fler som har lyst til å vise sine fine bilder som ikke kom med fra fotokonken mars 08.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap