Modifisering av innerfilter (artikkel) (side 3)

Måtte skifte øverste del i dag uansett. Samme hvor bra blåfilteret er så går det tett, og spesielt fort tett i dette akvariet.

Jeg vil også nevne at jeg har modifisert selve kasetten for filteret også, har boret mange 10mm hull på for- og baksiden av filteret.
smart der gidde du meg ein ide og
Fiskar
helt klart lurt, du får også bedre fart på vannet noe som mange fisker setter pris på. De leker seg i strømmen og det er visst bevist at fiskene holder seg friskere med ett innvendig filter i tillegg. I min 250 liter har jeg en Amtop 1000/l time utvendig OG innvendig har ikke hatt syk/svak fisk etter at jeg satte i det innvendige. Kan ikke anbefale Amtop dog. Selv med grovt blåfilter synes jeg det svever masse partikler rundt i vannet.
Ytterligere modifisering
Eg har saget bort fronten og sidene med baufil over rillene på filterkassen.

Dette fører til at blåsvampen trenger å renses mye sjeldnere, delvis grunnet at fisk og reker beiter på svampen.

Baksiden (og 2-3 cm av sidene) har eg beholdt da det ellers ville samle seg mye skitt mellom svamp og glass.
ElinH
suger såpass kraftig at blåsvampen blir sugd opp i impelleren
Da er svampen for liten.
Her mangler det masse bilder. Det er en gammel tråd, men like så aktuell. Så kanskje noen kan komme med nye bilder, eller legge til de gamle som ikke virker lenger?
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap