Woho...de røde kurvciklidene mine har lagt egg:p (side 3)

liv_65
Så gøy! Nydelige fisker. Du må legge ut flere bilder av yngelen :-D


Det skal jeg prøve på. ,men kameraet zoomer ikke allverdens:P
I går så var desverre de nye egga borte og hunnen ville ikke ha noe med hannen å gjøre hehe. Så spørs om ikke jeg har forstyrra de såpass ved foring av de få ynglene at jeg har skremt dem litt. Men allerede i dag er de gode venner igjen og viser seg fram for hverandre, så krysser fingrene for nye egg i løpet av ei ukes tid

Desverre kan jeg heller ikke se noen yngel i dag, men kan godt hende de gjømmer seg for foreldrene passa ikke på lenger i går. Da var de fleste av yngelen rundt 5-6mm store.

Så neste gang blir det mere foring med nyklekket artemia og håpe på at det går bedre da:P

En god nyhet er da at et sommerfugl par driver å pusser på toppen av en "falsk" steinhule i 240l, og hunnen er veldig rød i buken og eggleggings røret er synlig. Så skal ikke forundre meg om det blir egg der snart også
Da var den gode nyheten sann gitt, sommerfuglene har lagt egg etter at jeg dro ut i ettermiddag
Da blei det egg på sommerfuglene ja:P
<embed src="http://www.youtube.com/v/rufWEgTHkkM&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Desverre var eggene til sommerfuglene spist opp etter 2 dager, men tar dette ikke så tungt da det er første gang dem legger egg.

En god nyhet er at minst en av de røde kurvciklide ynglene mine har overlevd, den svømte rundt i hornbladene. Den er vel rett i underkant av 1cm:P Da blir det kanskje at jeg kan registrere oppdrett da om noen uker om denne overlever hehe
Da er det 1 uke igjen til at jeg kan registrere oppdrett på en yngel faktisk hehe:P
Synd at sommerfuglene spiste eggene sine, det gjorde mine også, men etter 1 døgn. Det er visst nok vanlig at de gjør det de første gangene.

Toppers at du snart kan registrere oppdrett på kurvciklidene da, "been there, done that". Siste uka er lang, hehe skikkelig nedtelling til YES vi har passert 6 uker og kan registrere oppdrett Det er jo sååå moro ))
Hehe tror nok den går fort, yngelen er blitt stor og spiser det meste jeg putter i karet, som artemia, discus for, flakfor og i går prøvde han seg på en meitemark men dette gikk ikke så bra hehe. Men den skal ha for at den er glupsk å prøver:P
Du skriver i entall, er det bare en yngel igjen? Spiller ingen rolle for å registrere oppdrett, jeg har bare seks blå acara yngel igjen og de er store, men en skiller seg ut og er ENORM, hehe
Ja er bare en yngel fra først egglegging som overlevde hehe...sta og sterk liten jævel tror jeg:P
Da var det egg igjen
Etter at jeg flyttet dem fra 54l til 85l de går i nå så har det gått en lang stund til de tydeligvis mente at de var trygge nok for å legge egg. Men ettermiddag når jeg skulle fore så var dte jaggu egg og begge har farga ut i mørke leksdrakter

Fikk også egg tidliggere i uka på de bolivianske sommerfugl ciklide paret, men desverre etter at det blei mørkt i karet så fikk ancistrusen og de 3 L134 jeg har gående i dette karet seg et skikkelig etegilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Morgan Nielsen
Reklame for plussmedlemskap