Spørsmål om eple snegler (side 3)

Heidi Ingdal
Fra de parer seg til egglegging kan ta alt fra samme natt til flere dager. Hos meg klekkes eggene etter 12-14 dager men det kan også gå fra 2-4 uker alt etter temperatur og fuktighet. Eplesneglebeibiene klarer seg selv med en gang så du trenger ikke å drive å flytte dem så lenge du ikke har praktbotia eller andre botiasorter. Palettchiklider kan også ta små egg. De fiskene du har er ingen trussel for sneglene. Bare sørg for at de får nok mat og det gjør de som regel i et kar der det er fisk som spiser mat som faller ned på bunnen. Den eneste grunnen til at du kan ha de i et eget lite kar er at det da ikke er konkurranse om maten. jeg selv opplever at sneglene vokser fortere i et lite yngelkar enn i et stort selskapskar med masse fisk. Lykke til og bare spør hvis du lurer på noe.
Yngel
hei
Jeg har en 55 liter som nå er innvandret av eple snegle yngel. Jeg har fjernet guppy yngelen, så nå går de sammen med noen maller å reker (går det greit?) Hvor lang tid bruker sneglen på å bli så stor at man kan gi dem bort? hvor stor er overlevelses prosenten?

mvh
jojj
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap