Kan jeg ha malawi og tanganyika ciklider i samme kar? (side 3)

Desverre kunne vi ikke komme til santron i går, så det ble utsatt til i neste uke.

Men vi tok en tur til Drammen etter noen telefonrunder hvor vi fikk tips om en malawi art som har fått navnet Placidochromis gisseli F1. Kjøpte noen av de. De er oppkalt etter en dansk mann ved navn Gissel, som var den første til å fange denne arten. Nydelige fisker og meget spennende å være en av de første til å ha de i privat eie!!! Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte flere. Skal vurdere økonomien de nærmeste dagene og så kanskje hente resten

Jeg skal forsøke å ta bilde av de å legge ut.

PS! Jeg har slitt med alger i vannet på mitt nyoppstartet kar. Etter noen dagers mørkelegging var det krystall klart. Nå begynner det så smått igjen

Men jeg gir IKKE opp!

Akvariet står ikke i solen, men kanskje det står for nært vinduet, nok til at det blir for mye lys?

Vi skal vurdere å flytte det, er jo ikke så gøy å slite med slikt tull.
Kjell Begby
Men det finns säkert andra som har erfarenheter av N.Signatus Vet bara att de är snäcklekare och de snäck lekarna jag har haft som var absolut tuffas är Lamprologus' ocellatus.

Jeg har hatt signatus sammen med stappersii, i en 112 L. Fungerte helt flott, tror de er "jevn-sinna"
Occelatus er verre ja, men den absolutt verste jeg har vært borti er temporalis. Jøssemeg!!

Har nå en gruppe hequi, disse er jo hakket større enn de fleste sneglehuslekerne og virker ganske tøffe.
Jeg slapp noen stappersii i samme kar, men måtte fort ta til vett å fjerne de igjen. Hequiene var klar til mord, uten tvil.
...Må nesten korrigere meg selv i og med at det har blitt en "følge-feil"...Ikke Neolamprologus signatus, men Lamprologus signatus...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap