Ny garasje prosjekt. (side 3)

Gleder meg veldig til å se dette prosjektet skride frem Den overvintringsdammen for koi høres fantastisk ut. Du kunne jo laget et hyggelig lite "tropehus" der ute, med planter hengende ned fra taket og over vannet
Det gjør det hele mere levende å se bilder av det noen forteller om, så bare hiv dem ut etterhvert.

Skulle gjerne gitt deg noen gode råd ang. det du spør om i starten av tråden;
hvor skal man gjøre av alt skrotet og ting&tang man samler opp i boder, garasjer, loft.... men jeg har dessverre ingen Det er alltid et problem tror jeg.

Vi var selv nødt til å kaste over 1½ containerlass (!!) med saker fra loftet vårt da vi flyttet høsten 2006. Dette fordi vi hadde loft i boligen vi flyttet fra, men det er ikke loft i boligen vi flyttet til.... så da stod vi der da. Løsningen var å gjøre seg hard, og bare kaste, kaste, kaste. Vi leide container. Containeren kom med lastebil og ble satt ned ute på gården her, vi fyllte den opp... og oppdaget til vår store skrekk at vi fremdeles hadde haugevis av ting igjen. Så vi ringte firmaet og ba dem komme og hente containeren, men levere den igjen til oss en gang til. Så vi pælmet oppi saker igjen. Det lille som var igjen av plass i den da vi var kvitt alt, fikk naboen lov å fylle opp.
Har leid containere før og fylt de opp, så det er ingen dum ide Mona, men problemet nå er at det som var å kaste har jeg kasta, så de tingene som er igjen har jeg tenkt å ta vare på.

Du sier noe der om å pynte denne inne dammen med litt planter, er ikke noe god på vanlige planter, så jeg tror de kommer til å dø hvis det er jeg som får ansvaret. Men jeg kunne ha pynta med noen plast blomster

Dagens økt er nå over og det har blitt mye rydding og flytting i dag, så effektiv tid på rivinga har ikke vært så mange timene.
Legger ut noen flere bilder av dagens fremdrift.

Bilde 1: Ca. så langt har jeg kommet på rivinga på den ene sida.

Bilde 2: Baksida av garasjen hadde vi et vedskjul, den er nå rivd og dette er bildet av den før rydding.

Bilde 3: Da har jeg fått sotert ut litt plank og søppel
Et bilde til.
Dette bildet er avslutninga på dagen, begynte å blitt litt mørkt og en del mygg, så vi fant ut av det var best å avslutte.
Moro, moro Boonyarit. Litt av en jobb dere har foran dere.
Gleder meg til flere bilder og se hvordan det går underveis.
Dere? Det er nok bare meg. Hadde kun hjelp til å løfte ned takstolene.

Garasjen er nå ferdig rivd, fikk til og med starta med undersvillen i dag. Siden jeg blir aleine stortsett hele tida, så bygger jeg veggen plank for plank. Hadde vi vært 2 så kunne jeg ha bygd hele veggen først og reist den opp etterpå.

Da jeg fortsatt ikke har ferie, så går ting ikke så fort her, får ikke jobbet mere enn fra ettermiddagen. Ting som skal på søppeldynga får jeg heller ikke til å kjøre bort da de stenger 15:00. Kun torsdager de har åpent til 20:00, så da får jeg kjørt bort en del skrot. Det er ihvertfall bra at det er gratis å kaste det meste.

Legger ut noen flere bilder.

Et par bilder til
Hehehe.. du er en man av mange talenter Boonyarit. Og syntes det er ganske så beundringsverdig at du gjør alt alene. Litt av en jobb.

Ble ganske så tomt når garasjen ikke var der lengere.
Lykke til med oppbyggingen igjen.

Linda
Flott arbeid du driver med her. Gleder meg til flere bilder og ikke minst ferdig resultat. På taket skulle du jo ha plantet javamose over here. Hadde vært kult. Men det går jo ikke

Lykke til videre med alt.
Da er det på tide å oppdatere denne tråden litt igjen. Ser at det er en stund siden jeg har lagt inn bilder.
Ser om jeg får tid til å legge inn noen bilder snart.

Jeg har funnet ut at jeg har en 1000L dunk til å gi bort om det er noen som ønsker seg en overvintring dunk til damfisk. Denne har metall ramme, men er noe gammel fasong på den, men den fungerer fint. Toppen på den er ferdig kappa. Denne gies bort gratis mot henting selvfølgelig.
Jeg trenger å vite hentetidspunkt ca 1 uke før henting, da det går masse koi uti der nå som må flyttes på.
Da er det endelig klart for noen bilder

Bilde 1: Reisverk delvis oppe

Bilde 2: Takstolene delvis på plass

Bilde 3: Takstolene på plass.

Jeg har valgt å bruke de gamle takstolene for å spare litt på kronene.
Noen flere bilder

Bilde 1: Rupanelen legges på, har valgt å bruke meste parten av det gamle, måtte kjøpe noen nye.

Bilde 2: Taket på plass, har så vidt begynt å banke opp bokser for stikk og brytere.

Bilde 3: Vindsperra på plass. Og utlekting
Bilde 1: Noe av ytterkledninga på. Har valgt et billig takpapp type som undertak. Kommer til å legge på metallplater over dette, men er ikke sikker på om jeg rekker det i år, kan hende det må drøyes til neste år.

Bilde 2: Omtrent sånn ser det ut utvendig nå pr. dags dato.
Har fått på noen flere paneler. Innvendig er jeg snart ferdig med å isolere.
Noen av stedene er det lagt ferdig fuktsperra også.

Vinduer på baksida er satt inn, mangler kun vinduer foran og dører som skal inn.

Orker ikke å grave nå jordkabel i år, så jeg bruker den gamle som er der, det er en 3x2,5+j.
Det her ser helt utrolig ut. Imponert over jobbånden din ja.
Stå på og grattis med snart ny garasje..

Mvh Linda
Takker og bukker for det...
Men tror jeg nesten må døpe den om fra garasje til fiskehus.
Kan ikke se noen garasjeport på det nye som blir satt opp.

Det er mye som gjenstår enda, kronene begynner å minke veldig her (har egentlig vært det i fra første stund). Og de tingene som står igjen koster mye peng.
Så fint det blir. Blir vel sånn at naboene lurer på hva slags bil du har siden det ikke er bildør
Inaktiv bruker
jøssenavn.... er det ikke noe port i garasjen din boonyarit amundsen?
hehe, det kommer seg, men få folk kan da være så glemsk at de glemmer porten?:P xD genialt da, kan jo bli kongebra akvariehus
Fant vel ut at bilene aldri var i den gamle garasjen, så å installere en garasjeport som bilen ikke skulle inn i alikevel hadde jo ikke vært lurt i det hele tatt.

Det er ganske godt beplantet med hekk her, så de naboene som kanskje lurer mest ser ikke så mye til den veggen. Mener også at jeg har nevnt for de en gang at det ville bli fiskehus isteden for garasje.

Den andre nye naboen min er fiske gærn selv, så han syns det bare blir kjempe stilig.

Faktisk så fikk jeg klage her på fredag...holdt på å snekre, klokka var vel rundt 21:30, var akkurat ferdig med det bordet som jeg snekra på og akkurat på det siste hammerslaget så hører jeg noen skrike "klokka er halv 10". Jøss tenkte jeg, klager for ingenting Må også nevne at det er noen gamlinger som bor der, det er vel første generasjon som bosatte seg her på Hilton feltet. Dette er en tredje nabo og ingen av de jeg har nevnt lengre oppe i innlegget.
De naboene der klagde på meg en gang mens jeg dreiv med motorsaga også, dette var midt på dagen på en lørdag, man har vel lov å bråke da?
Eller er det bare jeg som er en bråkete nabo? Who cares?

Tror jeg skal ta opp lyd med motorsaga en gang, kopiere den på cd og vende høytaleren rett mot de og spille på full guffe.
nå er det lenge siden vi har sett noe til akvariene.
ble det for mange fisker til å sitte å sløse bort dagen på nettet
Må desverre legge dette prosjektet død da tida ikke strekker til. Det er for få timer i døgnet. Jeg skal komme tilbake sterkere om noen år (må bare jobbe og spare litt først). Og da håper jeg det blir et mye større prosjekt.

Ellers vil jeg takke alle som har fulgt med i denne tråden og håper folk har hatt litt glede av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap