Keiko's vannverden (side 3)

Hva skal du male på? Håper du tar bilder underveis, alltid morsomt å se resultat av kreativiteten
Jeg skal male på lerretsark slik som du gjorde på ditt Asia-kar. Siden du ikke tok malerjobben, så må jeg prøve meg fram selv Har kjøpt inn svart og hvit, så det blir grått i forskjellige toner, spennende å se hva lille meg kan få til..
Nå har jeg fått opp bordet, fy søren det var litt av en jobb. Må si jeg er mektig imponert over kvaliteten på bordet, og så pent som det er Gleder meg som en unge til å se hvilken skjønnhet det blir med et akvarie oppå.

Ser forresten ut til at jeg mangler 3 skuffer, hvis de ikke ligger igjen på senteret. Men for meg er ikke dette noe problem, bedre å mangle 3 skuffer enn et helt bord.

Jeg kommer til å ta litt bilder underveis, i dag har jeg vært så gira at jeg rett og slett har glemt å ta bilder. Bordet står ikke på rett plass nå, og får ikke det rette lyset på seg, får vente med bilde av det til i morgen.
Dette blir spennende! Du får det nok til. Tipser om at du må male endel lysere enn den fargen du er ute etter. Min erfaring er at bakgrunnen vil virke mørkere med vann i karet. Det er heldigvis ikke noe problem å male flere ganger om det ikke blir helt vellykket med en gang. Lykke til med kunsten
Finished.. Endelig har akvariet kommet opp.. Har holdt på siden kl.18.45 i dag, og nå må jeg si at jeg er mektig sliten, men så utrolig fornøyd. Har fått igang Fluval FX5 og Fluval 4 plus, og det ser ut til å fungere bra. Mens jeg holdt på å tømme akvariet for fisk, fant jeg en del kompiser jeg ikke visste jeg hadde. Var 3-4 stk hongi-yngel som hadde blitt et par cm. Synes nå at jeg har altfor lite fisk, de vises jo ikke.. hehe.. da passer det vel bra med et par Keikodamer

Fikk tatt et par bilder underveis, men de blir ikke lastet opp før i morgen. Prøvde laste opp litt i går, men da streika pc'n. Håper den er litt mer medgjørlig i morgen. Nå skal jeg prøve å mekke sammen armaturen, er ingen elektriker, men detta klarer vi
Tenkte jeg skulle slenge inn noen bilder i dag..
Bilde 1: Bordet ferdig oppsatt, mangler 3 skuffer som kommer etter hvert

Bilde 2: Malt bakgrunn på lerretsark. Ble fornøyd med bakgrunnen, men den ble ikke brukt likevel.

Bilde 3: Effectline akvarie = kvalitet
Bilde 1: Varmekablene er silikonert på plass. Hoppet over et lite område i midten pga steinene som skal oppi (unngå skade på kablene)

Bilde 2: Enda et bilde av bordet

Bilde 3: Filtermateriale
Bilde 1: Fluval FX5

Bilde 2: Utstyret som følger med til Fluval FX5

Bilde 3: Filteret sett ovenfra

Bilde 1: FIlteret sett fra siden

Bilde 2: Steinene har funnet sin plass

Bilde 3: Sanda er på plass. Mangler 20 kg sand, pga sen levering
Bilde 1: Akvariet har blitt fylt opp med litt vann

Bilde 2: 300 liter vann har blitt fylt på, og fiskene begynner å komme på plass

Bilde 3: Ferdig
Siste bilde: Armaturen er på plass, mangler et blått lysrør (var knust ved levering). Skal også ha et par vallisneria i bakgrunn...
Bakgrunnen du endte opp med passet perfekt til de steinene du har oppi synes jeg. Ble veldig bra dette!

Ser du har valgt ehfisubstrat pro som filtermateriale. Er veldig fornøyd med filtreringen etter at jeg byttet til dette. Filtrene mine trenger mye sjeldnere skylling nå enn tidligere siden det ikke virker som filteret går like fort tett.

Du må være veldig fornøyd nå
Takker for tilbakemelding Astrid
Ja, jeg er utrolig fornøyd. Klarte ikke sove i natt for jeg måtte opp å se på skjønnheten
Tror det var et smart valg å velge Ehfisubtrat pro, veldig kjekt med mindre rengjøring av filter.

Keiko ser ut til å stortrives, nå har det blitt litt fart i han. Utforsket ganske mye i sted og i går. Gjøkmallene er også mer fram enn de har vært tidligere, nå svømmer de etter tur i overflaten. Det er utrolig morsomt å se på hvordan fiskene koser seg. Ser at det er god plass til flere fisker, så en tur til Sverige for å kjøpe Keikoberter ser jeg ikke bort fra at det blir. Må bare kjøre inn filteret skikkelig først.
Etter å ha lest tråden fra begynnelse til slutt, må jeg få lov å si at jeg håper du lykkes med å finne "Den Rette" til Keiko, så han får sin make til slutt Det fortjener han!
Det var veldig pene stein du hadde brukt i akvariet, forresten. Har du kjøpt dem eller samlet dem inn selv utendørs?
Takk for tilbakemelding Mona. Håper jeg finner den perfekte dame til Keiko om en liten stund, han har vært gjennom mye så det hadde helt klart vært koselig
Steinene har jeg kjøpt på Tropehagen, de hadde en kampanje for litt siden og de fikk inn en halvpall med forskjellige steiner. Billig var de også synes jeg, 29 kr pr stk.
Testet nettopp nitritt og den var på null
Legger ved nye bilder
Bilde 1: akvariet i fullbelysning

Bilde 2: Sunriseren har startet solnedgangen

Bilde 3: Gjøkmalle som slapper av
Bilde 1: Gibbiceps

Bilde 2: Pleco

Bilde 3: Rød zebra, hongi og frontosa
Bilde 1: Hinderihunnen i midten

Bilde 2: Gjøkmalle
Her var det masse fine bilder, og fisker

Les forresten innlegg 15 i denne tråden. Var det dit du hadde tenkt deg?
Jepp, det var der jeg hadde tenkt meg. Har sett litt på nettsidene deres, og nå står det oppført Frontosa "Burundi" i str M-XXL, regner med det er den Linda Kristin så
Hvis alt går som det skal har jeg lyst å ta meg en tur denne mnd, har selvfølgelig lyst å kjøre før vinteren kommer. Jeg har også lyst på en malawiart til i karet, litt usikker på hvilken, men Keikodame er førsteprioritert. Hadde vært kjekt å fylt opp ei isoporeske når man først legger ut på en 11 timers kjøretur -en vei.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap