Gk,s våte hjørne. (side 3)

Jeg er ikke helt sikker men jeg tipper det er det.
Er i allefall veldig fornøyd med dem men filteret blir litt fort "tett" men det er sikkert bare på grunn av jeg har gitt fiskene litt for mye fòr...

Her er et bilde av esken karet lå i.....
Inaktiv bruker
vaslaks fisk går oppi dise akvariumene ? =
Fisk til de nye karene...
i det ene(det til høyre) går det 6 Corydoras paleatus, fem stjernediano og en liten ukjent fisk som ligner på en slamkryper og som driver og graver seg ned i sanden.
I det andre(det til venstre) går det foreløbig bare noen eplesnegler(de jeg fikk av deg) men jeg har planer om å kjøpe noen killifisker.
Borte:)
Da var pirayane borte for gått! de ble tildligere i dag byttet mot en del endler levendefødere... karet var tomt i ca. et kvarter før det kom "nye fisker" i det.
så nå rommer karet 4 scalarer, 6 sebrafisk og en pleco. har planer om å kjøpe noen corydoraser,et par SAE og noen flere sebrafisker...
endlersene flyttet inn i 80litern sammen med de andre.
120 liter nederste reol: Nå begynner det å kjikkelig bra i den nederste reolen, kom hjem fra byen i sted med noen flere fisker og en plante. de nye fiskene er 10 sebrafisk, 2 gull guramier og tre kullhiåler. Nå skal jeg ta en liten pause med innkjøpene og la naturen "herske" litt.

Den ene gullguramien mangler en liten bit av "hværhårene" vokser de ut igjen?
Inaktiv bruker
skule tro det =
det hørtes bra ut)
I dag har jeg drevet og flytta litt fisk fram og tilbake, corydorasene og den kinesiske værålen ble flytta ned en etasje mens banjomallen ble flytta til 35 litern hvor den skal være til den blir litt større, flytta litt gaffelmose fra rekekaret til yngelkaret og var litt uheldig for å få med noen neocaridia sp., de er jo helt umulige å få ut så da flytta jeg like godt over noen flere reker og lagde et rekekar av
yngelkaret.... ;P "kremt"

Jeg skal hjelpe en kompis med å sette opp et 100L selvskaps akvarium, han er ganske fersk innen akvarium og trenger noe som er litt lett og holde men som ikke blir for nybegynner(slørhaler osv.) er det noen som har noen tipps?

til slutt, er det noen som vet hva slaks fisk dette her er?
Inaktiv bruker
hvaslaks fisk er det på bilde forden var fin ?
david g
hvaslaks fisk er det på bilde forden var fin ?

det vet jeg ikke... det var jo en grunn til at jeg skrev "til slutt hvilken fisk er dette" det eneste jeg et om den er at den trenger finkornet sand så den kan grave seg ned i og at max størelsen er 7cm
Inaktiv bruker
jeg vet hvor du kan fine det ut du må bare sete ut en tråd på fisk og innen der di finer ut vilken art det er for der får du fortere svar =

med vennlig hilsen david gabrielsen =
Film?
prøver og legge inn en film av den nederste store reolen min.
Jeg er ikke sikker på om det funker, så hvis de ikke er noen film her så har det ikke funket.
Inaktiv bruker
jeg ser ingen film =
Nei det kom vist ingen film (mumle)

er det noen som vet hvordan man legger ut filmer på akvaforum?
den fisken jeg spurte tildligere om er vist en slags goby.
Killi i gjengen:) reker i 80litern;)
i dag har jeg hvert en tur hos vivvi(medlem av kak....... Kristiansand. Akvarie. Klubb.), der fikk jeg vite at rekene mine kunne gå i 80 litern sammen med endlersene. Når jeg kom hjem begynte jeg straks og tømme 12 litern for reker og javamose, det gikk greit men det var desverre noen reker som måtte bøte med livet da de klarte og hoppe ut bak karet

Jeg FIKK også med to killier snille damen......
Killiene går foreløbig i den nederste store reolen men når jeg får meg en hun så skal den ene hankillien(fikk to hannfisker) gå sammen men hunfisken i 35litern.

Nå har jeg ikke sett banjomallen min på flere dager, den er som synket i jorden;P
Inaktiv bruker
gratis med dine nye kilier =
Takk NÅ skal jeg starte noe nytt... Noe Veldig nytt..... (ivertfall for meg...)

Okey før jeg røper hva det er så skal jeg fortele dere en liten historie....

Det var en gang en gutt som bodde i oslo, men så fikk faren hans en idè om og flytte til kristiansand. Gutten ble kjempe leiseg og bynte nesten og gråte, men faren var sjefen i huset så da ble det som han sa.
Sommeren 2005 flyttet denne lille familien på tre ned til Kristiansand, Når gutten kom dit og så hvor fin byen var så var han ikke like leiseg.
årene gikk og guten ble større og klokere, julaften 2006 våknet gutten og reiste seg.... DOING! sa det og gutten fikk kjempe vondt i hodet. Gutten åpnet øynene og så at det var en fiske bolle han hadde kræsjet in i, Han tittet oppi den og skrek- HAMERHAI!..... men det viste seg senere og hvere en pandaslørhale.

Nåvel... "kremt" Denne lille fiskebolle viste seg og være magisk, og som årene gikk utviklet den seg til to 120litere, to 35litere, to15litere og en 80liter.
våren 2008 ble gutten medlem av en klubb kalt KAK(kristiansand akvarie klubb) noe som var veldig bra for guttens magiske hobby.
sommerferien 2008 fikk gutten en idè, om... å... kjøpe... en .... SLAMKRYPE! Tirsdag den 22.juli gikk gutten innom en magisk butikk kalt -slottet zoo- og bestilte en Afrikansk slamkryper som forhåpentlig hvis vil komme torsdag den 24.juli.


Og for de som ikke kjønte historien, jeg skal kjøpe en slamkryper....
Her er noen bilder av karet den skal gå i og JA det er brakkvann

1. Hele karet
2. chille plass nr.1
3. chille plass nr.2
Inaktiv bruker
hei gk et tips er å byte grus til biltema sand og det er for at den slamkryperen du skal skafe deg komer til å trives med sand end grus og det er på grund av at det fines ikke grus i mangrovesumpene som dene fisken komer fra men det var bare et tips =
Inaktiv bruker
hæ på bilde er grus jeg ser =
Må innrømme at jeg stusset på det samme som David. Det ser ut som om "landdelen" din har alt for grov og tagget grus til at en slamkryper vil ha det komfortabelt der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap