Eivinds våte kasse(r) (side 3)

Kan du legge ut litt bilder av kara dine ?
Her e nogen bilde. Me har så dårligt kamera atta det er synd. Kan du kanskje sjå noge kjøn på platyane? Får dei alre på same bilde.
Fleire
Det sista e SAEane så eg prøvte å ta bilde av. Dei sto i ro men di forsvant akkurat når bilde blei toge. Merka at den eine acaraen min falma i fargane å fekk same farge så dei andre nå. Men fekk di med en gong tebage. den eine der pleie vera gråsvarte.
EivindG
Her e nogen bilde. Me har så dårligt kamera atta det er synd. Kan du kanskje sjå noge kjøn på platyane? Får dei alre på same bilde.

Det er ikkje dei samme platyene som eg kjøpte. Eg kjøpte noen røde som var svarte på halen. Eg klarer ikkje ser kva kjønn det er. Tar du bildene uten eller me blitz ?
eg har funnet ut at bildene blir mye bedre nå du har blitzen på.
Viss du sliter me å få med fiskene me på bilde så kan du holde knappen litt inn ( ikkje heilt inn ) så når fiskene er det du vill ha dei så er det bare å trykke inn knappen heilt så tar det bilde med ein gong. det gåt ialfall med mitt, men eg veit ikkje om det går emd ditt.
Du vett vell kos du ser forskje på kjønna reknar eg med ?
Eg har funnet ut at dei kvide og blåe platyane er mikkemus platy.
Hadde dei godt utvalg av fisk på IKEA senteret ? Kos var prisane ?
Eg brukte ikkje blits på desse bildå men har ikkje vaskt fronten på glaset verken innvendigt eller utvendigt. Eg kan litt om kameraet hate bara reaksjonstida. Ska få lånt et speilrefleks.

Men prisane var ganske dyre syns eg. 50 lappen for 1 SAE. Meir såg ege egentlig ikkje. Men pass på når du kjøpe mose at du vaske han litt i akvarievatn i ei bøtta. for pesten var der. Håbe eg blei kvitt dei.

Men nå fant eg jo ud at aquamanias var lagt ner i noken veke. Men eg fekk pengane eg hatte overført igjen. Så det blir nok eheim 2026 på meg, eller 2224. får sjå kva mor vil sei te begge. Kanskje det vert fluval 305 og. Time vill sjow så dei seie i Flåklypa

Men platyane mine er nok litt mindre en dei du kjøpte. Men eg klare ikkje heilt å sjå forskjell for dei e adle feide. Feide domme fisk:P Men 2 av dei va meir gjennomsiktige i magen så trur kanskje dei e hanna. dei va mindre og. Men vil anbefala deg te å ta en tur innom på kvadrat å ein tur innom på siå av Tvedt senteret. Der he di stort utvalg. på maxi zoo. Heldige me å reisa inn en torsdag for då får dei jo fisken å plantane. Men dei pleie jo stå i karantene ein dag. Det gjer dei i hvertfall på M44.
Eg var på IKEA senteret i dag og kjøpte litt mose. eg har studert mosen litt og eg funnet ut at det er javamose. Og det var vell det du og kjøpte reknar eg med når det var samme plass.
då eg var å kjøpte javamosen fekk eg beskjed om at eg ikkje kunne få kjøpe så mye eg ville for det var ikkje til salgs, så eg fekk bare ein stor hand. Blei du også fortalt det ?
Nei. Eg var sikkert den første som spurte om å kjøpa det.
Men fekk du med deg ka prisen for sitrontetra va på maxi zoo? dei hadde VF frå Peru der.
nei prisen på vf sitronetetra fekk eg ikkje med meg prisen på.
Det var ikkje prislap.
Jaja. Men eg såg og at dei hadde billigare eheim en på braut. Men dette syns eg va løye. 2026 til 1690. kanskje det blir ein sånnen på meg. Og dette var med filtermateriale.
I dag var eg å lånte nokon akvariebøker på biblioteket. Lette etter den store akvarieboka men den hadde dei ikkje. Fekk Cappelen sin serie kjæledyret mitt, boka heite Akvariet Mitt. Veldig bra førsteintrykk på den. Og på første side var det quiz om ka eg kunne om akvariehold og der stod det om fiskar kunne tilpasse seg størrelse på karet og svaret var nei. Den andra bokå eg lånte var Akvariehåndboken. Den er frå Aschehoug. Litt eldre bok då. Men sikkert bra.
Var og nede på dyrebutikken å såg dei hadde fått in 2 giga svære discus. VF grøne, kosta 1500 stykke. hadde jeg vært dem hadde jeg flytta dem til karet dem har tangaynikane. Stakkar discuser som går i en 128 liter uten optimale vannkvaliteter. ca 8 discus :S
nei
Dette var på M44, 3 eler 4 10+cm, der 2 stykke er skikkelig fine og VF, koster jo 1500 stykket. Da ville jeg i hvertfall sett meg inn som styrer der for å gi dem optimale forhold. Vis dem hadde sett dem alene og, så kanskje den hadde begynt å lagt egg. Noe som hadde økt salgsverdien.
I dag ska eg på fisketur. Men det er ikkje det som frister mest. vil heller kjøpa filter til karet. Og ikkje minst reisa te dyrlegen med marsvinet mitt. Det har fått en byll på magen. Merkelige greie. Men hu e heilt hyper. Så vanligt.
I dag blei det en Fluval 305 på meg. Skal få byggd en lydisolert kasse som den skal stå i. Den skal ha hjul på og skal nok lages av en gammel arkivskuff. Gleder meg til det og spesielt til toppen jeg skal lage. De fikk feil lysrørsett hos butikken så på torsdag får jeg nok et 2x 30w lysrørsett. Skal lage det gamle skrot karet til en flott himmelbolig for fiskene mine. Og de er jo sikra for nitritt nå når jeg skal til danmark
En ting er og at i Danmark blir det nok shopping på en del akvarieutstyr. eller bare generelt dyreutstyr. Satser på å finne et ca 60 liter til en 300 kroner eller noe. Komplett. Kanskje et 20-30 liter for å ha epler og kirsebær i.
Har gått for en liten beslutning nå. Først kommer jeg til å få noen få flere platy. Må nok få med meg Fisken Magnus til å hjelpe med kjønn. Så skal jeg få alle fiskene til å vokse litt større spesielt Acaraen. skal prøve å få 2 par. vis ikke får jeg gi bort eller selge de 2 som ikke blir et par. Men skal få bytta tilbake vis jeg ikke fikk par og gjøre slik at jeg får. Men tror kanskje jeg bare skal ha 1 par i tanken. Til senere. Da tror jeg jeg vil kvitte meg med acaraen og heller skaffe meg enten et eller 2 palett par og kanskje et par av l144 eller ancistrus.
I dag blir det til at jeg reiser til dyrlegen med det ene marsvinet som hadde fått en byll. Så blir det å lage en kasse til fluvalen som skal etterligne et skap. Sånn at jeg ikke hører duringa. For det er ikke vibrasjoner lenger. Men during fra pumpa. Tror det er luft som ikke springer ut enda. Men syns egentlig pumpa er litt stygg og.
Marsvinet skulle eg bara venta litt med å sjå videre kossen det går.
I dag, etter eg har sove skal eg bytta platyane med 5 neontetra. Skal laga karet meir eit sortvannskar.

Blir fisketur på meg og i morgen. Denne gang med båt og reke. Nå skal fisken bite.
Hallo EivindG

Får ta en tur innom tråden din også og få opp antallet på innlegg. Ser på profilen din et tomt karr med få planter??? Ettersom du nå har fisk i det burde du oppdatere dette bildet? Er alltid gøy å se bilder av andres karr og har derfor lagt ut som du vet en del bilder i tråden min fra mine karr og oppdaterer stadig egen profil. Håper det går bra med dyrene dine og at det blir mange spennende fisketurer på deg

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap