- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Noen med mye peiling på gravide katter?? (side 3)
Noen med mye peiling på gravide katter?? (side 3)
I og med at katter har blitt en bruk og kast ting, anbefaler jeg deg å ta en hundrings for kattungene, så de som bare skal ha et "kosedyr" til jul tenker seg om. Leste faktisk i avisen at kun 1 av 3 katter får et varig hjem.
Du bør også skrive kontrakt med nye eiere hvor de er pliktet til å kastrere og vaksinere, og varsle deg hvis de skal gies bort/avlives. Dyrebekyttelsen og FOD har et slikt system, og da har du litt kontroll over nøstene. En ekte dyrevenn betaler gjerne en symbolsk sum for et kjæledyr=)
Du bør også skrive kontrakt med nye eiere hvor de er pliktet til å kastrere og vaksinere, og varsle deg hvis de skal gies bort/avlives. Dyrebekyttelsen og FOD har et slikt system, og da har du litt kontroll over nøstene. En ekte dyrevenn betaler gjerne en symbolsk sum for et kjæledyr=)
Postet 17.07.08 kl 23:31
Takk for tipset Maretard, det skal jeg gjøre
Godt det er noen som tenker framover her Vil jo ikke at de søte små skal havne på gata neste sommerferie pga at folk tar dem til seg for å så ikke gidde å få noen til og passe dem eller sette dem på kattepensjonat imens de er på ferie.. Sånne folk burde ikke hatt dyr i det hele tatt..
Godt det er noen som tenker framover her Vil jo ikke at de søte små skal havne på gata neste sommerferie pga at folk tar dem til seg for å så ikke gidde å få noen til og passe dem eller sette dem på kattepensjonat imens de er på ferie.. Sånne folk burde ikke hatt dyr i det hele tatt..
Postet 18.07.08 kl 11:13
Gratulerer med kattunger
Da vår katt fikk unger for noen år siden, satte jeg inn annonse i avisa da de bare var noen dager gamle. Dette var egentlig for å se om det var muligheter for å få gitt de bort. Vi fikk masse telefoner. Men på den måten tror jeg vi fikk vi luket ut de som nærmest skaffet seg katt på impuls, da de måtte vente flere uker på den og dermed forhåpentligvis, fikk tid til å tenke seg litt om.
Lykke til
Da vår katt fikk unger for noen år siden, satte jeg inn annonse i avisa da de bare var noen dager gamle. Dette var egentlig for å se om det var muligheter for å få gitt de bort. Vi fikk masse telefoner. Men på den måten tror jeg vi fikk vi luket ut de som nærmest skaffet seg katt på impuls, da de måtte vente flere uker på den og dermed forhåpentligvis, fikk tid til å tenke seg litt om.
Lykke til
Postet 18.07.08 kl 11:40
Takk takk.. Det var jo ganske smart det også=) Men forhåpentligvis så har vi allerede funnet hjem til dem og da er det til folk vi kjenner og som vi vet tar godt vare på dem=) Og som sagt så beholder vi kanskje den ene selv(den gråe) Har funnet ut at de 3 svarte er jenter og den gråe er en hann
Hva er lettest og få gitt bort, hanner eller hunner?? noen som vet?
Hva er lettest og få gitt bort, hanner eller hunner?? noen som vet?
Postet 18.07.08 kl 11:53
Postet 18.07.08 kl 11:56
Postet 18.07.08 kl 12:00
Postet 18.07.08 kl 12:02
Ja det er synd når sånne ting skjer:-/
Heldigvis har jeg mange gode venner som er dyreelskere, så tror ikke det skal være et altfor stort problem med og få gitt de bort=)
Svigerfar vil kanskje ha en av hukattene, og exen til broren til samboeren min vil kanskje også ha en, så da er det jo bare 1 igjen vi trenger finne nytt hjem til=) Hadde svigermor fått lov av de oppe så hadde hun tatt den siste, men de sier at hun ikke får ha dyr, noe jeg synes er merkelig siden de har katt selv, men det er jo ikke noe og gjøre med det=(
Heldigvis har jeg mange gode venner som er dyreelskere, så tror ikke det skal være et altfor stort problem med og få gitt de bort=)
Svigerfar vil kanskje ha en av hukattene, og exen til broren til samboeren min vil kanskje også ha en, så da er det jo bare 1 igjen vi trenger finne nytt hjem til=) Hadde svigermor fått lov av de oppe så hadde hun tatt den siste, men de sier at hun ikke får ha dyr, noe jeg synes er merkelig siden de har katt selv, men det er jo ikke noe og gjøre med det=(
Postet 18.07.08 kl 12:08
Postet 18.07.08 kl 12:41
Postet 18.07.08 kl 12:42
Litt oppdatering
Nå er kattungene 4uker i morgen og jammen vokser de fort=) Nå har de begynt å gå litt rundt og utforske omgivelsene her inne i leiligheten. Kattemora følger nøye med de og er og henter dem hvis hun synes de går for langt bort fra henne, hehe. De begynner også og bli veldig kosne=)
Legger med noen bilder=) P.S. den grå skal vi beholde og har fått navnet Mons=)
Legger med noen bilder=) P.S. den grå skal vi beholde og har fått navnet Mons=)
Postet 13.08.08 kl 18:42
Postet 14.08.08 kl 16:07
Postet 14.08.08 kl 16:18