Kjetils foto og videotråd (side 3)

Guppy:
[External Image]
[External Image]

Miniancistrus:
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Asiatisk jegersnegle:
[External Image]
[External Image]
Fler akvariebilder
Whææ, dobbeltpost :/
Rar guppy
Så forresten denne guppyen i dag, ganske rar. Noen som vet hva slags guppy det er ? Eller om det er noe galt med den
er det to guppier der? altså en med rompa til? for den bakerste ser ut som en endlers guppy... hybridavkom sier noen at blir sterile, men jeg vet ikke...
Hmm, hadde ikke regna med at noen tok den så fort :P
De to hannene der danser ofte rundt i ring, i mangel på damer å leke med har de begynt å spille for hverandre i steden :P her ser man bare kroppen til en av dem.

Sier dere natta til fiskene deres?
ja må da si natta til de
Da var 5 kuhliiål på plass i europrisakvariet De trivdes veldig godt i alle hulene der, og var aktive med en gang.
Har lest gjennom hele tråden din nå gitt. Jeg har en ting å komme med, og det er tips til yngelspisere: dverg gurami. Har et par og etter at de kom hit er det færre yngel i karet. Før de kom var det mange, platyene og foreldrene tror jeg har blitt veldig lat med å spise yngel den siste tida. Siste kullet tror jeg det var maks to som overlevde, og de har jeg ikke sett på flere dager. Men tror nå de er der fortsatt! Man trenger jo ikke flere enn to for hvert kull da, hehe.
Oi, det var mye lesing :P
Det var et godt tips, skal se om jeg får det hvis jeg får meg guppydamer igjen Den enkleste fiksen jeg fant var nemlig å kvitte meg med de jeg hadde, da forsvant plutselig alle yngelproblemene :P

Nesten alle ihvertfall... har fortsatt 10 guppyunger som vokser faretruende fort i det ene akvariet, så får se hva som skjer med dem når de er store.
Ny mat og masse leking
I dag prøvde jeg meg med å mate fiskene med hjemmedyrka plomme. Ser ikke ut til at det er den helt store slageren ennå, men kan jo hende de venter til det blir mørkt.

I tillegg ser jeg at neontetraene mine driver og leker rundt, har aldri sett det før. Blåguramiene mine er også i gang, så ser ut som at alle har det bra
Kuhlii-lek?
I dag tidlig så jeg noe jeg ikke har sett før, mine helt nyinnkjøpte kuhlii'er i europrisakvariet svømte høyt og lavt i akvariet i full fart etter hverandre, særlig i mellom noen planter i kanten på akvariet. Er det kuhlii-lek, eller hadde de det bare morsomt i det nye miljøet sitt? Jeg trodde jo de skulle være så sjenerte i begynnelsen..
Nå er mitt første lekspar på plass, fant ei flott, stor dame til den velvoksne hannen min. Han gikk rett i gang med å vise frem seg og den flotte hula si, og etter en stund så jeg at hun var inne og tittet på den, så får håpe det blir noen babyer snart
Nå er det noen voldsomme oppussingsarbeider på gang der inne, sanda flyr veggimellom :P
Lette litt rundt etter Kuhliiål i dag, men var ikke så mange å finne :/ fant bare noen i Skien, men de så veldig små og puslete ut.. jaja
Akvariumwebcam på jobb
Sånn, da var en ny arbeidsdag i gang (igjen). Sitter nå her og ser på webcam i akvariet hjemme, ganske så koselig. Fiskene vimser rundt som vanlig. Må nok desverre ha meg et bedre kamera, er ikke spesielt god fargegjengivelse eller oppløsning på det her..
Ble ikke noe akvariebilder i dag, men masse hyttebilder. Ligger ute på for de som er interessert
Ancistrushannen min har styrt på og gravd ut rundt hula si, så nå er det en stor haug foran inngangen.
Det ser ut til at hula synker jo mer han graver, så han kan jo holde på en stund:P
[External Image]
kjeder han seg ikke hvertfall :p
Nope. tror han passer på noen unger inni der
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap