"piranha attacks" på youtube.com (side 3)

Har vert yngre en gang jeg også og jeg skal tilstå at piraya var veldig kult da. Har aldri hatt piraya selv, men kjenner et par som hadde før. Vi var vel 15-16 år da. Disse kompisene foret sine piraya med levende fisk. Første gang jeg såg det så var jeg veldig spent. Herregud det hørtes jo kjempe kult ut. En fisk som blir revet i fillebiter av en stim med piraya. Når det var over så satt jeg igjen ganske skuffet. Det var jo ikke noe tøft å se på i det hele tatt.

Og det tar ikke 14 sekunder for en piraya stim å spise en fisk. De svømmer kansje og biter av den halen og ligger å pirker i den ganske lenge før det blir noe skikkelig "feeding frenzy". Alså, fisken blir pint.

Etter at jeg begynte med akvarie hobbyen sånn skikkelig for litt over et år siden, så har jeg fått et annet syne på fisk en hva jeg hadde den gang.

Er egentli ikke så rart at folk som antagligvis ikke er erfarne med akvarie hobbyen, eller unge synst at piraya og annen rovfisk er kult. Det er jo et faktum at det som selger best her i verden er sex og vold. Tror heller ikke at det er så mangen som vett at foring med levende dyr er ulovelig. Spesielt når det kommer til fisk
Inaktiv bruker
det er jeg enig med =
Inaktiv bruker
meg og, å som tidligere sagt, det er bare gale folk som syntes pining er underholdning..
Inaktiv bruker
jeg synes det er teit =;-C
trodde piranha'er drepte og spiste i løpet av sekunder... I alle fall så er det inntrykket jeg har fått...

Men er det sant at disse fiskene skal mates 1 gang i uka?
Steinar Rasmussen
Nei fei deres egene dører før dere klager på andre, dobbelmoral har vi nok av ihvertfall!!!

Min samvittighet er iallefall ren som gull. Så jeg "klager" akkurat så mye jeg har lyst til, takk!

Jeg finner det merkelig at du uten videre dømmer alle her inne og mer eller mindre anklager alle for å være dyreplagere i smug. Bare fordi du selv er uheldig og har en bekjent som viser dobbeltmoral og uærlighet?
Er så enig så enig
å fore piraya med levende for , for egen glede å nytelse er sykt,. å hører ikke til inne på stuegulvet,.
at dette skjer i naturen er en ting men da sitter man ikke å ser på å syns det er stilg,..
at piraya og andre rovfisk tar levende bytte der ute er en del av kretsløpet,. men i akvariet har vi faktisk et valg..
men når sant skal sies har jeg selv foret mine piraya med levende for,. dvs Mark, og fisk.(syke fisk som ikke ville overlevd) ikke fordi det var stilig men rett og slett som et suppliment til alt kunst foret,(laksefor)..
men å gjøre det for at noen skulle syns at det var kult å se på eller lignende nei det kunne aldri i verden falle meg inn,.
ser det er mye wierd og sykt som foregår ute på nett,(Youtube). spesielt blant de som har slanger,.
fore Store pyton slanger og anakondaer med kaniner,og fugler som direkte skriker i redsel, er bare alt for makabert,.
kom ikke å si at det er naturens gang,.
vet at slikt skjer i norge også,..
Har/har hatt tre forskjellige piraya-slag, og ikke hatt noe behov for å fôre noen av dem med levende føde. De trenger det ganske enkelt ikke, og dessuten er sjansen mye større for at de pådrar seg sykdommer eller parasitter når de spiser levende fôr. Så, mine får tørrfôr og reker. Foretrekker Hikari Cichlid Gold. Synd det er så vrient å få tak i. :/

Når det er sagt, synes jeg det er stor forskjell på hvordan man gjør det, hvis man først bestemmer seg for å fôre med levende. Har jo sett eksempler på at enkelte slipper oppi fisk som er betydelig større enn pirayaene. De blir jo drept og spist, men det går jo ikke akkurat fort. Når det gjelder å slippe oppi mindre fisk, går det så fort at det godt kan tenkes at det er mindre stressende for byttet enn om den blir avlivet på land først. Synes ikke det er så lett å være bombastisk her.
Aasgaard
Foretrekker Hikari Cichlid Gold. Synd det er så vrient å få tak i. :/

Hva du mener med vrient er jkeg usikker på, men du kan bestille det fra sverige i alle fall:

Der fant jeg alle typer Hikari fór.

Evt så kan du se liste over alle som selger Hikari her:

Takker, får kanskje prøve å bestille fra Sverige. Har bestilt fra norsk nettbutikk før, men de har tydeligvis sluttet å selge. Har forhørt meg med noen lokale butikker også. De _kan_ ta inn, men det kan ta uker og måneder mellom hver gang, så da blir det litt upraktisk.
du vet at du kan fryse tørrfór? Da kan du jo like godt kjøpe kvantum når du først kjøper, fryser mesteaprten og så tiner du opp fóret etter som du trenger det. Skal gå helt fint det.
nå har jeg drevet med piraja i mange år også oppdrett en periode men har nå en piraja pause siden stor kare var gammelt og måtte byttes.det der med og gi levende for er vel folk litt pinglete spør du meg det er sånn naturen er. men når det kommer til gullfisk og andre store fisk så mener jeg det er dyre plageri på høyt plan pirajan går alltid etter halen og er ikke så blodtørstig som alle skal ha den til så den vil bruke lang tid på og spise byttet. vis du vil gi pirajan noe levende for så gi den for eksempel neon tetra som vil bli spist i ett jafs eller i hverste fall så deler den i 2 så tar sidemannen det resterende i løpet av et sekund. letter sakt så dør fisken nesten på sekundet og jeg vil nå si at de dør fortere enn vis du blogger de. men det er nå min mening da.alle rovfisk mener nå jeg skal ha ved gjevne mellomrom levende fisk. en flokk med neon tera er jo som kjent en rask stim fisk. så da må de jobbe litt for føden og ikke altid få maten severt på guldfat. ser nå i krsand dyrepark og andre lignene steder hvor de har piraja. så får de skjeldent dødt for. i krsand så bruker de nesten kun guppyer til sine fullt utvokste pirajar. og det og gi de levende for for morro skyld synes jeg ikke er passende. men som sakt de har godt av og jakte litt og bruke kroppen som oss menesker. istedet for og stå og vente og bli overvektig. og for og nevne noe som ble spurt om så tidliger så kan alle rovfisk gå en uke uten mat. men vil heller anbefale og gi litt mindre og hver 3 dag på ferdig utvokste fisk og sef oftere på yngel og små fisk som skal vokse seg store og sterke.og for og nevne det med kylling så er det egentlig dyreplageri påhøøøyt plan spesiel de som bruker vannbad med strøm der er det store tall som overlever men det er det jo ingen som bryr seg om siden det er jo bare en kylling så tenk på det neste gang du kjøper deg en rykende kylling hos slaktern som du skal ha til middag store muligheter for at den har lida mye men det tenker folk ofte ikke på for de det får vi ferdig slakta og servert som alt det andre vi spiser.sikkert mange som kommer til og legge meg for hat nå hehe men dette er mine meninger og du trenger jo ikke og ta det seiøst vis du er av en sårt sjel
Jada, jeg kjøper i "bulk", men nå var det på tide å fylle opp igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap