Stilig kar på europris :) (side 3)

Gmes
så dette er allså værd pengene? og anbefales til nybynnere. Så en plass her att di hadde tilbud (tropehagen) mener jeg. 32 liters til 490. Men er det ikke så. att man slipper bytte vann så ofte på ett større (60 liter) enn ett 32 liters`?


vil si det passer bedre til en nybegynner enn tropehagens32 liter.. du vil få utrolig mye mer glede av et større akvarie, enn hva du vil med et lite. hvorfor? fordi det er lettere å opprettholde riktige vannverdier i et stort kar enn i et lite. Og det er ganske begrenset hva du kan ha oppi 32 liter. Det er det jo selvfølgelig med 63 liter også, men de aller fleste arterne som du får på butikker med et helt gjennomsnittlig utvalg krever fra 60 liter og opp.. utrolig lite du kan stappe i 32 liter. Yngel eller reker er vel det som er..

Dessuten, så vil jeg si 499 for 32 liter er så mye dyrere enn 63 liter for 799. Gå for euro pris om du ikke finner et annet tilbud
Inaktiv bruker
jeg skal kansje skafe meg 1 - 2 såne akvarium for å teste dem =
Synes toppen var bedre enn mange andre plastikklokk. og greit at man kunne åpne fremme/bak eller hele.

24W belysning skal jo holde en stund. Litt knotete å skifte rør, men såvidt jeg kunne se, var det bare å skru av noen skruer som holder dekkglasset. Antar det skal være mulig å kjøpe slike pærer endel steder(ikke riktig styrke), men aner ikke om de er standard.
Tok turen til Europris og sjekka 60 literen. Kan ikke si annet enn at jeg synes den så bra ut. Likte foresten at bryteren satt på armaturet og ikke på ledningen! Så jeg kjøpte likegodt et akvarium til yngel ol. Eneste minus er at det ikke følger med varmekolbe.

Tilsvarende 54l på Zoo1 koster 100,- kroner mer, med varmekolbe, men det lønner seg å kjøpe 60 literen pga. den ekstra plassen.
Så forresten disse pumpene i løssalg på dyrebutikken på Down-Town her i Porsgrunn, sammen med et par andre fra samme leverandør..
ThinkPink
Kan ikke si annet enn at jeg synes den så bra ut.

Ja, det var nettopp derfor jeg måtte ha stilig kar i overskriften

ThinkPink
Tilsvarende 54l på Zoo1 koster 100,- kroner mer, med varmekolbe, men det lønner seg å kjøpe 60 literen pga. den ekstra plassen. :)
I praksis blir det mer enn 10 liter i forskjell dersom 54-literen tilsvarer utvendige mål. Skal man ha varmekolbe, så er det lurt å kjøpe den typen som er uknuselig, og jeg mener denne typen også er fullt nedsenkbar.

Det som kan være katta i sekken ved dette karet, er som antydet, dersom lystoppen ikke virker som den skal.

Hvis karet er produsert slik at det går hull på ledninger, så er det jo fare for kortslutninger, og det som verre er... Isåfall bør man kunne bytte karet(evt bare toppen) eller få pengene igjen.

-Og så var det om det er mulig å få tak i riktig lys.

Pumpen er en underordnet sak, siden det er noe man lett kan bytte ut.
Vi får høre hvor fornøyd dere blir etterhvert,dere som har kjøpt disse akvariumene
vannet er fortsatt inni akvariet etter 1 døgn med vann oppi, det er det viktigste med et akvarium i mine øyne:p
Plussmedlem
Viktigere at det fortsetter med å være der de neste dagene også
Lyset som følger med virker veldig greit til å ta bilder med, selv om vannet fortsatt er ganske grumsete
Har meget god tro på Hailea!

Tror for øvrig mange dyrebutikker kan skaffe deler. Husker ikke hvem som dealer Hailea, men kan prøve å finne ut...

Noen som kan knipse bilde av pumpen som fulgte med?
Kesol
Har meget god tro på Hailea! Tror for øvrig mange dyrebutikker kan skaffe deler. Husker ikke hvem som dealer Hailea, men kan prøve å finne ut... Noen som kan knipse bilde av pumpen som fulgte med?

Har dere Hailea-kar oppe og går i butikken? Da kan du vel svare på om det er riktig lyspære som ble linket til i Trygve Lillefosse sitt innlegg?...
Pumpa som følger med har en god del rør som følger med, sånn at man kan føre vannet der man vil.
[External Image]

Her er pumpa i to konfigurasjoner, fikk en av mamma som bare skulle ha akvariet til et minidrivhus:P funker visst bra til det og.
Den øverste pumpa suger inn luft via slangen, og det virker som at den har problemer med å få luft inn igjen hvis det blir et veldig kort strømbrudd, f.eks at man bytter den over til en annen kontakt. Da må jeg manuelt blåse røret tomt for vann mens jeg setter i kontakten. Den bråker også en god del mer enn eheimen min. Jeg tror det er fordi det er en god del vann i røret, sånn at den får en konstant surklelyd. Det kan hende det er fordi luftrøret kommer nedenfra, noe som er det naturlige når den er skrudd helt til. Tenkte å prøve å skru den litt opp senere, og se om det hjelper
jeg var på europris i går, da så jeg akvariumet, ganske stilig kar men det eneste minuset er at det ikke følger med varmekolbe
Du trenger ikke å ha lufteslangen tilkoblet.

Dersom nippelen* står rett opp, vil nok luften komme av seg selv.


* Dette er ikke det du tenker på, men festet til lufteslangen.
Trygve Lillefosse
Du trenger ikke å ha lufteslangen tilkoblet. Dersom nippelen* står rett opp, vil nok luften komme av seg selv. * Dette er ikke det du tenker på, men festet til lufteslangen.:-)


Den må vel være over vannet og?:P
Gå inn på Tropehagen Zoo, der selger de et akvarium på drøye 80 liter med varmekolbe, lys, filter, termometer, mat, akvariesalt og bunnsubtrat til 995,-

Det må vel være et bedre tilbud?
Nina W
Gå inn på [URLBLOCK1], der selger de et akvarium på drøye 80 liter med varmekolbe, lys, filter, termometer, mat, akvariesalt og bunnsubtrat til 995,- Det må vel være et bedre tilbud?

Tja... Det er et Resun-kar. Teknikken er trolig omtrent på linje med Hailea, hvis det ikke er dårligere. Dessuten er hjørnene avrundet (helstøpt) på resun-karet, noe som betyr at det må kastes dersom det blir sprekk i glasset. I et firkantet kar med silikonfuger, slik som Hailea, så er det ikke vanskelig å erstatte ei glassplate dersom karet sprekker.
Det fulgte også med et rør med hull i som man skulle sette over vannflaten. ut fra dette kommer det fire vannstråler som tar med seg luft ned. Virker som at det er ganske mye stillere enn den andre metoden med slange.

Jeg prøvde også med å bruke bare nippelen uten noe slange koblet til, men det bråkte om mulig mer. Så vidt jeg kan forstå er dette et rimelig billig design på røret som forårsaker veldig mye kavitasjon der hvor boblene kommer ut, noe som igjen lager mer lyd enn på eheimen som har et bedre design.
Her er et bilde av det røret som går over vannet:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap