- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i Oslo 12. okt (side 3)
Storauksjon i Oslo 12. okt (side 3)
Postet 04.10.08 kl 23:04
Postet 04.10.08 kl 23:46
Postet 05.10.08 kl 15:57
Postet 05.10.08 kl 19:42
Storauksjon
Hei!
Har ikke veldig mye tid til akvariehobbyen om dagen og :
Vurderer derfor litt på å selge mine 6 stk L046 på fra 4-5 cm., er det noen interesse for disse??, gidder ikke ta turen å stresse de hvis det ikke er en aktuell kjøper på de, som vet hva dette er og vet att de koster noen kroner.
Send meg gjerne en mail med en liten indikasjon på hvor intressert du er..
stindg@online.no
Har ikke veldig mye tid til akvariehobbyen om dagen og :
Vurderer derfor litt på å selge mine 6 stk L046 på fra 4-5 cm., er det noen interesse for disse??, gidder ikke ta turen å stresse de hvis det ikke er en aktuell kjøper på de, som vet hva dette er og vet att de koster noen kroner.
Send meg gjerne en mail med en liten indikasjon på hvor intressert du er..
stindg@online.no
Postet 05.10.08 kl 23:20
Postet 06.10.08 kl 08:12
Stig IndgjerdingenHei! Har ikke veldig mye tid til akvariehobbyen om dagen og : Vurderer derfor litt på å selge mine 6 stk L046 på fra 4-5 cm., er det noen interesse for disse??, gidder ikke ta turen å stresse de hvis det ikke er en aktuell kjøper på de, som vet hva dette er og vet att de koster noen kroner. Send meg gjerne en mail med en liten indikasjon på hvor [B]intressert[/B] du er.. stindg@online.no
Hadde kanskje vært interessert hvis de hadde blitt solgt VELDIG billig til meg, har nemlig ikke råd til full pris.
Postet 06.10.08 kl 08:42
Postet 06.10.08 kl 09:22
Stig IndgjerdingenVurderer derfor litt på å selge mine 6 stk L046 på fra 4-5 cm., er det noen interesse for disse??, gidder ikke ta turen å stresse de hvis det ikke er en aktuell kjøper på de, som vet hva dette er og vet att de koster noen kroner.
Det er HELT sikkert mange som er interessert i disse; men litt av en auksjons natur er jo at man vet aldri hva resultatet blir. Men det kommer alltid massevis av folk på auksjonene i Oslo, så jeg vil tro du kan få god pris for de. Nå er det jo til og med kortterminal, så potensielle kjøpere som kanskje ikke har med seg så mye cash har mulighet til å kunne strekke seg litt lengre for å få disse fiskene. Det vil jo bli et høydepunkt på auksjonen, så de blir helt sikkert hentet frem når det er flest folk til stede.
Det kommer jo og litt an på hvilke forventninger du selv har til pris også, hvilken pris kunne du syntes var akseptabelt for gruppen?
Postet 06.10.08 kl 12:44
Har lest igjennom reglene til OAK auksjonen, men lurer litt på hva de mener med yngel på cilklider.
Jeg har ungfisk på rød kurvciklide som er rundt 3cm store, men lurer på om dette blir regnet som for smått?. Disse er jo mer enn store nok til å klare seg selv.
Gidder ikke ta med fisk inn om jeg ikke får lov å selge dem, så tenkte at noen her inne kan svare på dette spørsmålet for meg.
mvh
TK
Jeg har ungfisk på rød kurvciklide som er rundt 3cm store, men lurer på om dette blir regnet som for smått?. Disse er jo mer enn store nok til å klare seg selv.
Gidder ikke ta med fisk inn om jeg ikke får lov å selge dem, så tenkte at noen her inne kan svare på dette spørsmålet for meg.
mvh
TK
Postet 06.10.08 kl 12:54
Endret: 06.10.08 kl 13:01
Postet 06.10.08 kl 13:38
Endret: 06.10.08 kl 13:38
Postet 06.10.08 kl 20:28
Tom KristiansenHar lest igjennom reglene til OAK auksjonen, men lurer litt på hva de mener med yngel på cilklider. Jeg har ungfisk på rød kurvciklide som er rundt 3cm store, men lurer på om dette blir regnet som for smått?. Disse er jo mer enn store nok til å klare seg selv. Gidder ikke ta med fisk inn om jeg ikke får lov å selge dem, så tenkte at noen her inne kan svare på dette spørsmålet for meg. mvh TK
Noen fra OAK her som kan oppklare dette?
Postet 06.10.08 kl 20:55
Postet 06.10.08 kl 21:03
Postet 06.10.08 kl 21:09
Postet 06.10.08 kl 21:10
Postet 06.10.08 kl 21:13
Postet 06.10.08 kl 21:20
Postet 06.10.08 kl 21:25
Tom Kristiansen[QUOTE=Tom Kristiansen]Har lest igjennom reglene til OAK auksjonen, men lurer litt på hva de mener med yngel på cilklider. Jeg har ungfisk på rød kurvciklide som er rundt 3cm store, men lurer på om dette blir regnet som for smått?. Disse er jo mer enn store nok til å klare seg selv. Gidder ikke ta med fisk inn om jeg ikke får lov å selge dem, så tenkte at noen her inne kan svare på dette spørsmålet for meg. mvh TK
Noen fra OAK her som kan oppklare dette?
Jeg kikka igjennom sidene, men veit ikke om jeg forsto deg rett... Jeg finner ikke noen spesielle regler om ciklider og yngel? Det jeg finner om størrelse generelt er at Ancistrus (og antakelig alt av (L)maller) må være minimum 2-3 cm, og ellers er det vel ingen fast regel på størrelse utover "Fiskene som selges skal være i levedyktig alder og størrelse. Dette betyr at som generell regel at yngel og svært unge fisker må bli hjemme, men hva som er lite og for ungt for en fisk varierer for alle akvariefisker, så en absolutt regel finnes ikke".
Jeg regner med at noen fra styret svinger innom snart og kan oppklare, men jeg kan ikke skjønne annet enn at disse fiskene dine på 3cm bør kunne være tillatt å selge?
Postet 06.10.08 kl 21:55