Cory4Fun (side 3)

Ahhh sånn og forstå

Heldig den som vinner da , snill du .
Gave
Sølvi Gullaksen
Ahhh sånn og forstå :) Heldig den som vinner da , snill du .


Alle er jo med i trekningen så vi får se hvem som stikker av med coryène
Hvordan går det med CW22 yngelen?
Hei magnus
Hei Magnus det er veldig få yngel igjen de går sammen med foreldrene håper de vokser opp. Du har vel sett den givoveis jeg gir, du er blant dem som er i potten. Stå på her kommer de snart flere.
Akvarie rommet
Akvarie rommet tar form. Gulvbelegg har begynt å dekke gulvet jeg skjøttet det med Tec7, men har blitt rådet av andre å bytte dette ut da det kan trenge inn van i skjøten. Er det noen som har erfaring. Veggene er malt etter Monas anbefalinger og det ser ut til å funke for fiskene selv om det har vært gjennom luftet hele døgnet har ikke fisken tatt skade av sommer temperaturen i Norge(hvilken sommer er vi fortsatt i mai) her er det overskyet og 17 grader.
Biltema sand
Har nylig vert på Biltema og kjøpt sand. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at den var sort og mye mer skarpe kanter på kornene en den vanlige brune sanden jeg til vanlig kjøper. Er det noen som har erfaring med dette.
Likskue
Jeg var en tur hos Birger i dag og så et trist syn flere av coryène hadde gått med. Som plaster på såret fikk han noen CW 32 av meg så smilet kom på plass. Ellers var det jo mange spennende arter der.

Trenger fortsat litt tilbakemelding på Biltema sand
Den sanda de nå selger som vi før brukte i akvariet er små 12kg sekker som koster det samme som før. De selges som hagesand (mener jeg å ha lest).

Den svarte sanda er vel sånn blistergreie som jeg tror er giftig, tror du skal få byttet det til vanlig blåsesand eller sånn hagesand.




Biltema sand
Den sorte sanden passer veldig godt i mitt Reke kar samt andre kar er det noen som har erfaring med den savner litt til bakke melding men takk til deg Galemor.

Er det noen som vet om den er giftig???
Ikea
I går var vi på Ikea og handlet masse fint for jenter og hus men jeg gikk jo rundt i men egen verden skrivde opp rad og hylle plass. Så kom vi ned i første etasje jeg har jo handlet her litt før så jeg vet jo hvor jeg skal det er likke etter service, Der er det mange fine kar for yngel så var det i boks bokstavelitalt så gikk ferden videre lys , tepper, puter og så fram til grønt avdelingen. Her er det jo planter også til under vand. Har kjøpt her tidligere å de trives som aldri før. Men i dag var det tomt skuffelsen var stor å jeg måtte ta til takke med en palme. Menn menn vi fikk jo en god handle runde og kjæresten var like glad som meg.

Men den sanden fra Biltema får jeg gnu meg i hode på
Cory egg
Nå skal jeg si Coryene legger egg men mest så er det Sterbaien som ligger i tet
Cw 22
Nå har vi fått flere Egg Gossei, CW 32 og CW 22 Så nå blir det veldig speende og se om alle lever opp. Kalt regnvann og god mat gjør susen. Er veldig nysjerig på om det er flere som har CW 22 her i norge? Vil gjerne ta i mot tips om det er noen som vet
Så bra Var det ikke fullmåne i går, har det det noe å si? Godt det er produktivt hos deg. Da blir det kanskje mulig for oss andre om en stund og få tak i disse flotte coryene
Fullmåne
Full måne eller lavtrykk har lite med om cory legger egg. Det er mange som mener dette men det stemmer ikke
Tja ,det er vel så ymse meninger om dette tror jeg.
Selv opplever jeg at de blir mer yr og lekslystne når det er skikkelig styggevær. Det skjer jo ellers og ,men tanken har vært der mer en en gang om kanskje det har noe for seg.
Sølvi Gullaksen
Tja ,det er vel så ymse meninger om dette tror jeg. Selv opplever jeg at de blir mer yr og lekslystne når det er skikkelig styggevær. Det skjer jo ellers og ,men tanken har vært der mer en en gang om kanskje det har noe for seg.



Dette kan ha sammenheng med luftfuktighet og tykk. Ser ikke bort fra at slike ting kan trigge den biologiske klokken til fisk.


-Tim
Det er det som er tanken min og .Mener danskene er veldig besvist på akkurat dette.
Kunne vært artig å plassert en tank i ett trykkammer å sett hva som skjer?


-Tim
Fullmåne
Har en god venn i Tyskland han sier att dette ikke spiller noen rolle. Men det hadde vært hyggelig å høre hva andres mening er
Er en flott side du har laget.
Straks ferie på meg nå. Satser på at alt går bra her mens vi er borte.

Må prøve å vinne jeg da. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap