Halloween i morgen (side 3)

Håvard Støre Andresen
Kjøpepress og godtejag? Dem får drukne i sin egen adopterte drittkultur dem som gidder.

Det er helt greit med sånne holdninger, men når man har barn, så spørs det om den instillingen kommer særlig langt.

Hvis man bestemmer seg at alt som ser gøy ut er fyfy, så tror jeg at ungene mister respekten for foreldrene. Forbuden frukt frister mest, er det ikke det man sier? Halloween lyser mot ungene i butikkene, ja. Men det er ikke alle foreldre som pusher på.. Det er noe som kommer av seg selv når man gjør ting tilgjengelig.

Det er det bedre å lære ungene forskjellen på rett og galt, istedet for å lukke ungene totalt ute fra noe som ser veldig gøy ut. I mine øyne er trussler galt, så den biten av Halloween velger vi bort.

Her prøver vi å gjøre det beste av det som er positivt.
Vi laget en deilig fruktsalat, og hva passet bedre enn å bruke skallet til lykter? Man har ikke mer moro enn man lager selv. Koselig med lykter i mørket.

[External Image]

Kjøpepress og godtejag? Det er nå opp til en selv... Vi har ikke kjøpt inn noe som vi vanligvis ikke kjøper til en helt vanlig helg.

-Jo forresten gresskaret. Men gresskaret vårt ble ikke utskjært i år, for jeg skal sylte innholdet, og alle syltetøyglassene jeg trenger til det, er ikke kommet i hus ennå. Jeg ville altså ha kjøpt gresskaret uansett, men det er kun nå i disse tider det er tilgjengelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap