Hvordan håndtere butikktvister o.l. (side 3)

Kom inn en feil i innlegget mitt tidligere. Er for sent å endre det nå. Skal stå:

Innen rimelig tid
Hvis du mener produktet du har kjøpt har en mangel må du fortelle dette til selger "innen rimelig tid" etter at du burde oppdaget mangelen. Du burde oppdage feilen når du har indikasjoner på den, eksempelvis om fisken har symptomer. Hva som er rimelig tid varierer noe. Det beste er selvsagt å reklamere så snart du kan for å være på den sikre siden.

Tusen takk for disse anbefalingene!
Jeg godtar at hvis produktet jeg kjøpte har en form for feil, må jeg først informere selgeren eller snakke med butikkadministratoren. I det siste kjøper jeg i økende grad husholdningsartikler og alt jeg trenger på Internett ved å bruke nettbutikker og bruker nettstedet https://promocodius.com/no/ for å finne de gunstigste rabattene og tilbudene for meg. Dette bidrar til at jeg kan kjøpe et kvalitetsprodukt men for mindre.
Utstillingsvare

Forbrukerkjøpsloven gjelder fortsatt..

Men kjøper du et produkt som du vet har feil(som du tror du kan fikse).

Og du har gjordt en avtale med selger, som aviker fra forbrukerkjøpsloven. Så er det den avtalen som gjelde..

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap