Tv-minner fra barndommen :) (side 3)

..feil...mod. vennligst slett....

Agaton Sax.....

Min favoritt....fantastiske plot, elendige tegninger........
Oi! Nå fant jeg en liste, som ligner denne tråden, på start.no. :O
De har fått med seg andre program også, som jeg helt hadde glemt. Det var en gang et meneske, for eksempel..
Mimre mimre...
Shagma må man ikke glemme.. Den var superspennende, synes jeg å huske..

og Det var en gang et menneske, selvsagt...

dilla
Mimre mimre... [URLBLOCK1] må man ikke glemme.. Den var superspennende, synes jeg å huske..

Hm..Den serien husker jeg ikke noe av i det hele tatt... Når sendte de den?
Jeg var egentlig ganske stor da den ble sendt, tror det var på begynnelsen av 80'tallet...

men var det ikke en tegneserie der ei jente gjorde ting - som ikke vistes - og så skulle en gjette det ved hjelp av lydene? Etterpå fikk man svaret, da vistes alt.. Hmm.. farlig å begynne å tenke på gamle barne-tv-program
Shagma
Dei festlige,gule beltedyra som heitte Bic og Bac,var med i Shagma.Det var ein stilig farkost folket brukte til og forflytte seg i,og Bic og Bac var med.
Aggi
De har fått med seg andre program også, som jeg helt hadde glemt. Det var en gang et meneske, for eksempel..

Denne husker jeg også svært godt. Heldigvis har vi funnet den på DVD. Jeg ser den er veldig populær også hos min sønn på 9 år. En morsom måte å lære historie på
De som vokste opp på 70-tallet husker sikkert denne; Det lille huset på prærien
Jeg husker godt et barnetv program med onkel Terje, han fortalte med tegnspråk om pølse skogen.. også var det sånn ballett teater om rødhette og ulven i samme program. Noen fler som husker den?
Tangloppa
Jeg husker godt et barnetv program med onkel Terje, han fortalte med tegnspråk om pølse skogen.. også var det sånn ballett teater om rødhette og ulven i samme program. Noen fler som husker den?
Pølse i skogen husker jeg ikke, men husker at det var noe balett-teater som startet med at en bok ble til "levende bilder". Er det samme?
Nå er jo jeg så og si ganske ung i forold til dere(ikke frekt ment)
Men jeg husker gleden av og sette meg ned foran TVen på fredagene å se på asgeir
Aggi
husker at det var noe balett-teater som startet med at en bok ble til "levende bilder". Er det samme?

Tipper det er snakk om "The tales of Beatrix Potter". Den ble dramatisert som ballett og sendt på TV
Nei, forløpet er omvendt... Noen blar i en tegnet bok... Og sidene på boken blir til levende film, ikke tegnefilm... Det er såvidt jeg husker det, så det er dessverre ikke så mye mer å fortelle... Bortsett fra at et av eventyrene var muligens rødhette og ulven...

Men Beatrix Potter sine eventyr er jo kjempeflotte, så jeg måtte søke opp et av dem... Husker dem veldig godt, faktisk.
<embed src="http://www.youtube.com/v/rppig5VYYlQ&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Aggi
Noen blar i en tegnet bok... Og sidene på boken blir til levende film, ikke tegnefilm.

Og det er forløpet i ballett-versjonen av Beatrix Potter. Du har linket til tegnefilm-versjonen. Men samma det... Minneverdig er det uansett
Ok? Men er det vanlige mennesker i ballettversjonen? Vet ikke om jeg har sett den jeg...
Det er "live" ballettdansere ja. Bl.a er nasjonalballettens tidligere ballettsjef, Brenda Last, med i filmen... Såvidt jeg husker pleide de å sende den rundt juletider
Hehe, ja "Streken" husker jeg godt, det var stor stas! På den tiden jeg var barn, var tegnefilmer en sjeldenhet, vi hadde bare svensk tv1 og tv2 samt NRK. Ikke masse kabel- og satelitt-tv som i dag.
"Streken" var kjempemorsom, synes vi
mona o
"Streken" var kjempemorsom, synes vi :-)

Han er ganske morsom fremdeles, synes nå jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap