Tobias sitt fiske eventyr (side 3)

ja, det var gøy å forandre akvariet ditt=) Grattis med 1 års medlemsskap på akvaforum=D
Ancistrus egg
I dag fant jeg et egg utfor ancistrus hulen som hannen hadde sparket ut, dette plukket jeg opp og la i et eget kar med bare noen små kampfisk yngler som selskap Og ellers har jeg byttet vann på 58 literen og yngel karet
Nå har discusene rotet bort sitt andre sett med fritt svømendes yngel er det muligt og flytte ynglene med en gang di er begynt og svømme eller trenger di vere med foreldrene den første tiden? Har sikkert lakt ut dette spørsmålet før men fikk ingen svar.
I dag har jeg funnet flere ancistrus egg som jeg har lakt oppi et føde kar håper jeg klarer og klekke dem vist di er befruktet da
Nå har discus ene igjenn fått egg som i dag er blitt til fritt svømmende yngel , jrg har også tatt ett vann bytte i to av karene. Igår omublerte jeg 72 litere,som jeg i dag har flyttet alle kampfisk ynglene over i og di ser ut til og trivest i ,ser nå att to av di små ynglene har begynt og få sterke farger i blått og røtt =D
Hei tobias.
Gratulerer med dagen på etterskud. Eg har ikkje sett denne tråden før nå. Det var veldig flote bilder av kampfisk i lek. synn at hoa til kampfisken døde. =-(
Hei idag har jeg skiftet vatn i discus karet og omublert litt som og ta ut discus skjegglen og flytte litt på valeseneriaen. Det ser nå ut som att discusene har tenkt til legge egg så krysser fingrene for det
Hei, nå kan jeg se på kampfisk ynglene att di begynner og få farger di fleste som har farger er enten rud eller blå og noen begge deler, di er ganske tøffe, kan sjå ut som att den eine ikkje er heilt frisk den svømmer med vid åpen munn og spiser nesten ikkje noen som hvet hva det kan vere ?
Eg og har kampfisk yngel og er helt knall blå og har begynt og få
litt stor hale e litt usikker på om det er hann eller hunn ennå
For to dager siden flyttet sterbai karet fra under tven til litt lenger borte på "akvarie disken" min, før såg det nesten ikkje ut som dei ikkje trivdes men nå som karet er flytta og dei fekk oppi ei ny rot ser det ut som dei trivest mykje bedre, dei driver og stimer opp og ned langs ruta og spiser alt mulig som kommer oppi eller finner i karet. Di er veldig flotte og sjå på
Hei har nå vert inne og sett på kampfisk ynglene og nå begynner fargene gå over på kroppen til noen av ynglene såg også at en reke var død noen som vet om det kan ha noe med at jeg har hatt av skrud av strømen en ukes tid slik att ynglene får seg litt tid til og venne seg til det nye karet uten strømm ;()
Når du sier at du har skrudd av strømmen betyr det at du har stoppet filteret? Det er i såfall et alvorlig problem siden filterbakteriene da er døde og karet må regnes som nytt, og giftstoffer vil hope seg opp og ta livet av det som befinner seg i karet om du ikke skifter vann hver dag.
oi det viste jeg ikke har startet filter igjenn og tatt ett vann bytte, men er nok borte helt frem til onsdag tror du att di vill klare seg frem til dess?
Nå er jeg nett kommet hjem fra enn 5 dager lang ferie, det blir nå mange vann bytter
Mens jeg var borte passet nemo 321 her på forum på alt av dyr her i huset
ellers har discusene hatt ett nytt sett med egg men det gikk som alle andre ganger att eggene ble borte.
Fikk på fredag enn fin plene plante av rose u som jeg skal prøve og få til
I dag har jeg kjøpt tre eple sneiler av nemo321 på forum
Disse er to gule og ein kvit, har også en sulawesi (er ikke sikker på om det er slik det skrivest ) PÅ besøk som ikke han hadde plass til
Sneglene kommer sikkert til og kose seg=)
Det tror jeg dei gjer driver kravler rundt i karet på jakt etter mat hele tiden
Legger ved noen bilder [External Image]
Hei.

Vet du navnet på den planten på det siste bilde ?
Jeg har en del av de selv, men vet ikke hva de heter. Jeg ser at det er litt brune, skal de ikke være grønne ? Mine er grønne, men ser ellers helt like ut. Det kan jo være at de ikke er de samme og da...

Fra Magnus
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap