Det er faktisk enkelte farer man kan klare seg helt fint uten.
Jeg misliker sterkt at enkelte setter andre uskyldige mennesker i fare for sin egen spenning og forfengelighet. (Ja, for å tøffe seg med farlige ting er faktisk forfengelig.)
Slik det ha vært her, så har familier kjøpt inn fyrverkeri, og så har enkelte unger fått tak i dette, og sendt det i hytt og pine rundt om i nabolaget.
En ting noen "moret" seg med, var å sende raketter horisontalt etter folk som gikk på glatte gangstier. Jeg opplevde det selv på lille nyttårsaften for 7 år siden. Da gikk jeg i tillegg med barnevogn med min datter på ett år oppi. Raketten gikk heldigvis forbi, men hadde den ikke gjort det, så tør jeg ikke tenke meg resultatet. :S Jeg ringte faktisk politiet, men de hadde kun en patrulje ute, og over alt ble det sendt opp raketter på forhånd, så de hadde desverre ikke kapasitet til å komme og ta seg av guttene...
Jeg er glad for at styrepinnene er forbudt, men det hindrer likevel ikke pøbel fra å sende rakettene rett i stueglassene på høyblokkene. Dette skjedde her denne nyttårsaften også...
Noen jeg var med på nyttårsaften hadde problemer med å tolke instruksene på pakken med bakkefyrverkeri. Tenk hvis det ble fyrt av i liggende retning? Da ville det ikke bare blitt en rakett som gikk feil, men 100.
Jeg synes det burde være slik at hver grend fikk muligheten til å har et par ansvarlige personer med fyrverkeri-løyve og kurs. Disse personene burde da kunne skrive under på at de tar anvaret for oppsending og at de skal holde seg edru.