Hva synes du om rakett-forbudet? (side 3)

Det er faktisk enkelte farer man kan klare seg helt fint uten.
Jeg misliker sterkt at enkelte setter andre uskyldige mennesker i fare for sin egen spenning og forfengelighet. (Ja, for å tøffe seg med farlige ting er faktisk forfengelig.)

Slik det ha vært her, så har familier kjøpt inn fyrverkeri, og så har enkelte unger fått tak i dette, og sendt det i hytt og pine rundt om i nabolaget.

En ting noen "moret" seg med, var å sende raketter horisontalt etter folk som gikk på glatte gangstier. Jeg opplevde det selv på lille nyttårsaften for 7 år siden. Da gikk jeg i tillegg med barnevogn med min datter på ett år oppi. Raketten gikk heldigvis forbi, men hadde den ikke gjort det, så tør jeg ikke tenke meg resultatet. :S Jeg ringte faktisk politiet, men de hadde kun en patrulje ute, og over alt ble det sendt opp raketter på forhånd, så de hadde desverre ikke kapasitet til å komme og ta seg av guttene...

Jeg er glad for at styrepinnene er forbudt, men det hindrer likevel ikke pøbel fra å sende rakettene rett i stueglassene på høyblokkene. Dette skjedde her denne nyttårsaften også...

Noen jeg var med på nyttårsaften hadde problemer med å tolke instruksene på pakken med bakkefyrverkeri. Tenk hvis det ble fyrt av i liggende retning? Da ville det ikke bare blitt en rakett som gikk feil, men 100.

Jeg synes det burde være slik at hver grend fikk muligheten til å har et par ansvarlige personer med fyrverkeri-løyve og kurs. Disse personene burde da kunne skrive under på at de tar anvaret for oppsending og at de skal holde seg edru.
En gang våknet vi 1. nyttårsdag til at postkassen vår var sprengt i filler.

Man lar ikke våpen ligge og slenge der barn og ungdom får tak i det, men med fyrverkeri er det helt greit, og barn skal få sende dem opp? Hvor mange lar barna sine leke med kniver og pistoler?

Et annet år bestemte raketten seg for å endre retning etter oppskyting (sendt opp på riktig måte av en voksen) og eksploderte ca 1-2 meter fra meg og en gruppe unger som hadde blitt sendt en 'trygg' avstand fra oppskytingen.
Det er merkelig hvordan diskusjon om en enkelt, konkret ting blir til en hel smørje av ting som ikke har noe som helst å gjøre med utgangspunktet.

Raketter.... hvorfor skulle det være så vanskelig å leve uten disse? Det virker jo sånn på en del innlegg.... "Nei, skal raketter forbys, skal alt mulig annet forbys også", liksom.

Hvorfor kunne vi ikke bare holde oss til rakettene?
Mange har vel opplevd å fått raketter siktet inn på seg nyttårsaften, av fulle idioter.

Hvis jeg tilfeldigvis bar et håndvåpen, ville det være moralsk galt av meg å sette en kule i hvert av lårene hans, som selvforsvar? Siden politiet uansett ikke ville hatt ledige ressurser til å møte opp og beskytte meg på denne lovløse kvelden, mener jeg?

Liker til tider å betrakte meg selv som pasifistisk orientert, men her er jeg neimenn ikke sikker.

Ville forresten avisene tatt min side, eller hans? Hva med dommeren?

Mange spørsmål som melder seg her ja...
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap