- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Joakims våte drømmer (side 3)
Joakims våte drømmer (side 3)
Det kommer jo en ny dyrevernslov nå så vi får krysse fingre for at det blir lettere å protestere mot slike fisk. Nå er ikke disse genmanipulert i laboratoriet. Det er antagelig plukket ut fisk med slike medfødte defekter og så har disse blitt avlet videre på. Det kan forsåvidt kalles manipulering det også.
Postet 11.01.09 kl 21:29
Postet 11.01.09 kl 22:09
Høres greit nok ut med røde myggiser, men ikke gi for mye og for ofte. Både algespiseren og amanoene bør jo helst ha mest grønt i kostholdet så det holder om du gir litt et par ganger i uken. Dette forurenser fort om det blir for mye i gangen også så du får være knipen slik at alt blir oppspist med en gang.
Vil du gi amanoene en ekstra godsak så kan du stjele en frossen ert fra en av de frosne grønnsaksblandingene som foreldrene dine sikkert har i frysen fra tid til annen. Tin den og fjern skallet. Deretter kan du skvise den oppi akvariet. Det holder med en ert selv om fiskene sikkert vil forsyne seg litt også.
Vil du gi amanoene en ekstra godsak så kan du stjele en frossen ert fra en av de frosne grønnsaksblandingene som foreldrene dine sikkert har i frysen fra tid til annen. Tin den og fjern skallet. Deretter kan du skvise den oppi akvariet. Det holder med en ert selv om fiskene sikkert vil forsyne seg litt også.
Postet 11.01.09 kl 23:33
Endret: 11.01.09 kl 23:37
Postet 11.01.09 kl 23:40
Du kan jo prøve ut litt forskjellig om du har lyst, men jeg vil anbefale at du holder deg unne oksehjerte siden dette muligens blir for tungt å fordøye for de to grøntspisende artene du har. Dessuten kan det forurense en del. Har selv bare prøvd sorte mygglarver, cyclops og artemia utenom de røde mygglarvene. Både cyclops og artemia er veldig smått. De sorte mygglarvene tok det en stund før de vennte seg til, men alle mine spiser det nå.
Ellers å finner du produktomtale om litt forskjellig frossenfôr her.
Ellers å finner du produktomtale om litt forskjellig frossenfôr her.
Postet 11.01.09 kl 23:49
mysis, cyklops og artemia skal jeg prøve å få kjøpt og se hvordan de liker det.
men sett at noen har de i kjøleskap går det an? eler må det ligge i fryser?
takk for hjelp tante astrid, skulle nesten ønske at du var tanta miXD du er jo så snill og omtenksom, og kan mye om akvarium, hadde vært smart å hatt i familien ingen i familien har akvarier.
men sett at noen har de i kjøleskap går det an? eler må det ligge i fryser?
takk for hjelp tante astrid, skulle nesten ønske at du var tanta miXD du er jo så snill og omtenksom, og kan mye om akvarium, hadde vært smart å hatt i familien ingen i familien har akvarier.
Postet 12.01.09 kl 00:34
Postet 12.01.09 kl 00:56
ok rett i fryseren jeg skal i butikken snart, SKAL ha kirsebærreker vet ikke når de får det heller. fordi han i butikken var dårlig service innstilt, for når jeg spurte om de hadde det svarte han nei, og sa surt jeg vet ikke når vi får det, ikke jeg som bestiller. så jeg venter nok 2 uker før jeg drar opp, forhåpentligvis er sjefen der da kan jeg hvertfall vite når de får det.
Postet 12.01.09 kl 01:01
fiskerenok rett i fryseren ;)
Slik jeg forstår deg i innleggene ovenfor, så sier du at zoobutikken ikke har maten dypfrossen, men i kjøleskap??? Er du sikker på at det ikke er et fryseskap da? Mange zoobutikker jeg har vært innom, har frossentfôret i fryseskap med gjennomsiktig glassdør.
Hvis zoobutikken du snakker om virkelig har det i kjøleskap, så må du ikke finne på å kjøpe! Det er blitt ødelagt, og helsefarlig for fiskene å spise. I verste fall kan det være så fullt av bakterier at de dør av det.
fiskerenSKAL ha kirsebærreker vet ikke når de får det heller. fordi han i butikken var dårlig service innstilt, for når jeg spurte om de hadde det svarte han nei, og sa surt jeg vet ikke når vi får det, ikke jeg som bestiller. så jeg venter nok 2 uker før jeg drar opp, forhåpentligvis er sjefen der;) da kan jeg hvertfall vite når de får det.
Kirsebærreker? Dersom du venter til det er litt mildere i været, så får du kirsebærreker i fleng til en billig penge her på AF Ikke kjøp noe i en zoobutikk som åpenbart ikke er særlig velvillig innstilte eller serviceminded.
Postet 12.01.09 kl 06:07
Endret: 12.01.09 kl 06:09
Postet 12.01.09 kl 11:26
Hallo igjen, lenge siden sist, hvert mye sjuk, og skjedd mye så blitt lite her på AF og fått gjort litt lite i karet, men må komme tilbake til faste vannbytter igjen.
Tror faktisk at det ikke har kommet noe mer alger selvom blitt lite vannbytter, så tror det har hjulpet mye med rekene mine.
Det er så mye forskjellige fisk jeg har lyst på, men alltid likt ancistrus/maller, så nå har jeg fått lyst på ancistrus igjen. Sist gang jeg hadde ancistrus så døde de med en gang, men det kan ha vert uflaks, at det kansje akkurat var sykdom.
men lurer litt på om noen her har no tips om ancistrus hold. og om kansje vet hva jeg gjorde feil?
Tror faktisk at det ikke har kommet noe mer alger selvom blitt lite vannbytter, så tror det har hjulpet mye med rekene mine.
Det er så mye forskjellige fisk jeg har lyst på, men alltid likt ancistrus/maller, så nå har jeg fått lyst på ancistrus igjen. Sist gang jeg hadde ancistrus så døde de med en gang, men det kan ha vert uflaks, at det kansje akkurat var sykdom.
men lurer litt på om noen her har no tips om ancistrus hold. og om kansje vet hva jeg gjorde feil?
Postet 25.01.09 kl 20:07
Postet 25.01.09 kl 22:26
Endret: 25.01.09 kl 22:27
ja har en bitte liten rot, det var det første jeg kjøpte til akvariumet.
jeg har som regel kjøpt små karer fordi det er billigere, og hver gang jeg har kjøpt så har det akkurat kommet yngler, de var da noen få cm. men bedre å bruke litt mer penger hvis de holder, enn hvis jeg bruker litt mindre men må kjøpe nye hele tida.
jeg har som regel kjøpt små karer fordi det er billigere, og hver gang jeg har kjøpt så har det akkurat kommet yngler, de var da noen få cm. men bedre å bruke litt mer penger hvis de holder, enn hvis jeg bruker litt mindre men må kjøpe nye hele tida.
Postet 26.01.09 kl 18:59
Postet 26.01.09 kl 19:03
Postet 26.01.09 kl 23:06
Endret: 26.01.09 kl 23:13
etter at den ene reken mistet/byttet skall så har den vokst enormt å nesten blitt dobbel størrelse og den har fått litt fin rød farge i seg, den har blitt veldig fin. skal se om jeg får bilder, litt vanskelig men.
bare EN ting, er det normalt at de blir rød?
og jeg ble veldig overasket når den ble så stor(ikke stor, men trodde den var på maks størrelse)nå kan jeg kansje finne på navn, nå som jeg ser forskjell.
bare EN ting, er det normalt at de blir rød?
og jeg ble veldig overasket når den ble så stor(ikke stor, men trodde den var på maks størrelse)nå kan jeg kansje finne på navn, nå som jeg ser forskjell.
Postet 27.01.09 kl 00:33
Dette er en amanoreke ikke sant?
Antagelig er det en hunn. De blir en god del større enn hannene. Det virker som om de kan få litt mer farge når de trives og har det bra. Hos meg er det gjerne hunnene som blir litt brune eller grønnlige i fargen innimellom. Fine reker og de kan bli en del eldre enn jeg trodde. Mine er nå tre år til sommeren.
Antagelig er det en hunn. De blir en god del større enn hannene. Det virker som om de kan få litt mer farge når de trives og har det bra. Hos meg er det gjerne hunnene som blir litt brune eller grønnlige i fargen innimellom. Fine reker og de kan bli en del eldre enn jeg trodde. Mine er nå tre år til sommeren.
Postet 27.01.09 kl 15:13
ja jeg har amano reker. det ligner veldig, hu i butikken visste ikke, hu kunne bare kirsebærreker, men ble usikker nå som den ble så rød. men så din amano var rød astrid og de var nesten helt like, så ganske sikker på at det er amano reke nå.
det er tenkelig at hu liker seg, for fra dag EN har hu fyki fram og tilbake og rensket mens han andre sitter LEEEENGE på samme sted og renser før han går videre og finner et nytt sted.
det er tenkelig at hu liker seg, for fra dag EN har hu fyki fram og tilbake og rensket mens han andre sitter LEEEENGE på samme sted og renser før han går videre og finner et nytt sted.
Postet 27.01.09 kl 21:23
jeg har jo en fisk som munnen er rar på. hele ene sida på munnen er borte.
men den begynner å se dårligere ut, den har jo vært mye tynn etter at det skjedde men fordi den sliter litt med å spise men han greier det jo. men begynner å lure på hva det er. for nå begynner en ny fisk også å få det. dette handler altså om neontetra.
men den begynner å se dårligere ut, den har jo vært mye tynn etter at det skjedde men fordi den sliter litt med å spise men han greier det jo. men begynner å lure på hva det er. for nå begynner en ny fisk også å få det. dette handler altså om neontetra.
Postet 29.01.09 kl 17:24
Postet 29.01.09 kl 17:38