Dammen i stua... (side 3)

er ikke det bare positivt da? Med et større kar har man større stabilitet, og så fins det jo andre måter å bytte på enn bøtter også..
Visst er det bra! Jeg har bare ikke kommet helt over det. Han som i utgangspunktet ikke ville ha akvarium i det hele tatt... Jeg synes som sagt 95 L er nok for nå, helsa er ikke helt som den skal. Føler også at det er nok liter å ha utover parketten dersom uhellet skulle være ute. Har ei lita tøtte som fekter med (plast)øks foran karet innimellom, og jeg får helt dilla av det...
Om du har parkettgulv så tror jeg ikke det gjør så stor forskjell om du mister 100 eller 200 liter vann utover det :P Vått blir det uansett

Jeg må passe på hunden min jeg, han hopper opp og prøver å slå seg inn til plecoene mine innimellom ,noe han helt sikker thadde klart hvis han virkelig ville..
Ja,ja menn er menn...
Da skal han bytte vann også da?
frosken
Ja,ja menn er menn... Da skal han bytte vann også da?

dilla, hvis det blir til at dere bestemmer dere å kjøpe karet, så må du ikke si "det var din idè, kan du også bytte vann" for det er dumt, da skal jeg love deg han skifter mening raskt. :P
fiskeren
[QUOTE=frosken]Ja,ja menn er menn... Da skal han bytte vann også da?

dilla, hvis det blir til at dere bestemmer dere å kjøpe karet, så må du ikke si "det var din idè, kan du også bytte vann" for det er dumt, da skal jeg love deg han skifter mening raskt. :P

Jeg tør vel ikke la ham styre m sånt?!?!?!! Jeg er en hønemor som vil ta hånd om mine søte små selv :p

Får se, sånn som vi bor nå er det ikke aktuelt med større kar. Delvis på grunn av at gulvet gynger litt vel mye av ungelek(bor i andre etg i en gammel flermannsbolig) og delvis pga plassen. Og selvsagt pga at nærmeste vask/sluk er "langt" unna.
Minireker i minidammen! / pumpa gikk i stuedammen
Endelig kom det kirsebærrekebabyer i guttungens lille kar! Det ble jubel og vel så det! Han drømmer allerede om å selge reker for 12 kr/stk. Dersom han selger 10 reker blir det 120,-, 40 reker vil gi ham et nytt star wars-skip i lego

He he.. han planlegger allerede...

For drøye to uker siden kjøpte jeg inn en ny pumpe som jeg kickstartet i stuekaret. Den har gått sammen med den gamle pumpa hele tiden. I dag skulle jeg sjekke den gamle pumpa, og bra var det. Den var glovarm og var helt stille. Død. Heldigvis er den nye pumpa såpass godt innkjørt, håper det vil gå bra.

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe meg en ancistrus-hann til den litt biske mallejenta mi, men vet ikke om det er så lurt. Vil jo gjerne at hun skal få noen av samme art som seg selv til selskap, men så kan det jo hende at de får ørten unger...som vi så må finne nye eiere til. Vet ikke hvordan markedet for vanlige ancistruser er. Får tenke litt på dette fremover. Hadde jo vært morsomt med et bartefjes, men...

Ålene ser ut til å stortrives. De er aktive, høyt og lavt og alltid ute på tur. Glad jeg ga bort de siste klorekene mine før de kom, ellers hadde de sikkert ikke vært så synlige. Klorekene har det visst fint i sine nye hjem, og det er godt å vite

He he.. tenkte også på å få meg en dvergkule, men siden jeg har blitt så glad i snegler, vil det være svært vanskelig for meg å gi disse til en glupsk kule :P Det blir mao bare med tanken..

Da tror jeg det blir en make til den biske malla.
Det er rolig i karene våre for tiden. Vel, rolig og rolig. Kuhliiålene er hyperkative, flyr opp og ned, klatrer og utforsker. Morsomt å se på. Den gule sulawesisnegla er mer aktiv, den er ganske rask i forhold til den sorte, men en sinke i forholde til eplesneglene

Har telt og telt reker, og nå tror jeg jammen det er 6 små kirsebær i minidammen, ikke 3 som vi først trodde. Kjempemoro!

Har kommet over en ancistrushanne som virker veldig aktuell. Den er ca like stor som hunnen min, og har noen kull på samvittigheten, omjeg ikke husker feil. Håper han har skog på snuten, for det er så kult
Må sende henne mail i morgen og si at jeg ønsker å kjøpe ham ))

ellers så snør det og jeg knirker. Håper det gir seg snart, for siste vannbytte var tyngre enn vanlig.(enda en grunn til å ikke ha større kar akkurat nå) Håper legen(e) kan finne på noe lurt snart :/

Ancistrushannen har kommet! :)
Ei fra forumet kom med ancistrushannen i dag. Han er veldig fin, håper vår biske mallejente mener det samme

Han er litt reservert, men det ikke så rart, han må bli litt mer kjent først. Har dempet lyset i karet og venter på at han skal komme frem. Det ligger en stor agurk og venter

Hva har man lært så langt denne uka:
tallerken med mønster egner seg ikke som middagsservice for små nysgjerrige barn :p
Skjegge har gravd i natt
Skjegge (den nye malla) har visst vært veldig aktiv i natt. Han har gravd seg ei større hule. Det lå en haug med sand ved glasset, og jeg så bare haletuppen stikke ut at hula

Han er nydelig! Fikk ikke tatt noe bra bilde, lite batteri igjen på kamera (typisk)
[External Image]

Så er det sandhaugen. Bunnen skulle vært like høy over det hele..
[External Image]

Her er hula
[External Image]

O fryd! minireker i stuedammen!
Fikk en gledelig overraskelse i dag da jeg tok vannbytte: en liten kirsebærreke lå gjemt i javamosen. Så bra! Jeg trodde sverddragerne hadde knasket i seg alle de små..

MEN, det jeg presterte etterpå, var å glemme å sette på pumpa igjen. Oppdaget det ikke før 2 timer etterpå. At det går an!

Så, nå blir det hyppige tester en stund fremover :/
kjempefint kar du har :o)

trist at du glemte pumpa da, bare å krysse fingre å tær å håpe det går bra
Falney
kjempefint kar du har :o) trist at du glemte pumpa da, bare å krysse fingre å tær å håpe det går bra :)

Takk! Er glad i det karet selv Eneste problemer er at jeg ikke har riktig lys i det for tiden, men det blir det forhåpentligvis en ordning på i løpet av mnd.

Ja, håper det går bra. *krysserfingrene*
En skikkelig rekevask!
He he. Jeg skulle bare skrape alger fra glasset da en amanoreke begynte å vaske handa mi. En meget merkelig opplevelse! Den ga seg ikke heller. Da den til slutt svømte bort, selvsagt da mannen endelig kom med kameraet, "gikk" jeg etter den og den begynte igjen.

Morsomt. Handa er herved rekeklarert.
Eremittkrepsene konrad og qori er i hus
Jeg har hatt inntaksstopp på dyresiden, meeeeeeeen..... det har ikke vært vellykket.

Har fått to nydelige hoploer (?) som er både aktive og morsomme.
I går falt jeg pladask for to eremittkreps... Så da var det bare å ta frem kortet slik at man kunne ha de med seg hjem. De kom forøvrig i et bittelite terrarie, og jeg hadde ikke hjerte til å la dem bo sånn, så jeg kjøpte selvsagt det største terrariumet de hadde i butikken.. jadda..

Men nå har Konrad og Qori, som er døpt av guttungen, stor boltreplass. De var veldig aktive i går, så det lover bra. De tok seg en kravletur på gulvet i dag mens jeg ordna med det nye terrariet (og ommøblerte stua slik at det fikk plass blant fisker, hamster og leker).

Blir spennende å se hvordan de oppfører seg når de blir husvarme.
Jeg har nå 3 eremittkreps..

Konrad, Qori og Kondi. De er utrolig fasinerende - og flinke klatrere!
Kondi har prestert å klatre ned i en gresstunnel for hamstere.. Hvis han ikke kommer ut til i morgen må jeg klippe ham ut...

[External Image]

[External Image]
Lever ikke disse i vann?
frosken
Lever ikke disse i vann?

De lever mest på land. De har to vannskåler, en med fersk- og en med saltvann, slik at de kan bade. Klatring og graving er de veldig gode på Må få meg mere sand, skjønner jeg. Har begynt å høre skraping på glasset (bunnen)..
En lærer mye her på forumet,trodde sånne bare bodde i vannet
Tøffe var de i hvertfall!
Eremittkreps
går det ikke an og bare ta eremittkreps fra sjøen også?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap