- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ivanacara adoketa (side 3)
Ivanacara adoketa (side 3)
Loomis[QUOTE=Bettina]Har du lokasjon/fangssted og år på betta macrostomaene???
Den indonesiske delen av Borneo sannsynligvis. Ettersom han har importert dem fra et indonesisk firma.
Han solgte F1 i 2007 (ref. til artikkelen over) så de er nok fanget før den tid.
ja det er liksom ikke så mange steder de blir fanget, vet det! Men jeg var liksom litt nysgjerrig ift svaret fra "Kira", Jørn eller wolfgang, eller hvem det er som måtte ha opphavet til disse!
Postet 08.09.10 kl 22:16
BettinaSorry, men jeg har faktisk vanskelig for å tro ditt hold av denne bettaen. Synes ikke "dine" bilder dokumenterer holdet heller. Og om wolfgang er en i norge som dretter denne fisken, burde noen i betta miljøet ha visst om han. Håper du ikke tar feil. ;o)
ja det er liksom ikke så mange steder de blir fanget, vet det! Men jeg var liksom litt nysgjerrig ift svaret fra "Kira", Jørn eller wolfgang, eller hvem det er som måtte ha opphavet til disse!
Hva er det du egentlig er på jakt etter her Bettina? Må si at det er ganske frekt å beskylde folk for løgn på dies egen akvarietråd, burde kansje ta dette via mail eller!!
Postet 09.09.10 kl 16:04
Hei
takk christian.jeg vet hva jeg har og ikke har så hu kan holde på.er nokk misunlig på at jeg har de i mitt kar enkelt og grei.
Postet 09.09.10 kl 19:31
Jeg har aldri nektet for at du ikke har arten, jeg skrev at jeg TVILER (eller vanskelig å tro) ditt hold av fisken av noen forferdelig enkle grunner. Den er grisesjelden, har i hvertfall vært det i mange år. (vet thor på dahls kan ta den inn om noen vil ha, står på listen nå) Den er veldig veldig dyr. Veldig vanskelig ifølge betta eksperter å holde, og den er vanskelig å drette. Ikke minst dokumenterer du arten med bilder fra nett. Hva Jørn har med saken å gjøre vet jeg ikke, men mener jeg har hørt han har arten også, eller hadde eller noe sånnt i likhet med de ciklidene du skriver om. Og nok en gang, lykke til med fiskene dine.
Postet 09.09.10 kl 23:49
Endret: 09.09.10 kl 23:51
Postet 10.09.10 kl 00:36
Hej
Jeg har også fisk fra Wolfgang Koppe ..dvs jeg har i dag kun en hun gående ..jeg har haft dem i leg adskillige gange men ligeså sikkert som de legede så gik der tre fire dage så slugte hannen æggene ..ret frustrerende. Der er ikke mange der har opdrættet macs, faktisk er det visk kun lykkedes med vildtfangne fisk, opdrættede fisk er uhyre vanskelige..ikke at holde, det er ret enkelt, men at formere er mere end vanskeligt.
Jeg har også fisk fra Wolfgang Koppe ..dvs jeg har i dag kun en hun gående ..jeg har haft dem i leg adskillige gange men ligeså sikkert som de legede så gik der tre fire dage så slugte hannen æggene ..ret frustrerende. Der er ikke mange der har opdrættet macs, faktisk er det visk kun lykkedes med vildtfangne fisk, opdrættede fisk er uhyre vanskelige..ikke at holde, det er ret enkelt, men at formere er mere end vanskeligt.
Postet 11.09.10 kl 22:15
Postet 11.09.10 kl 22:18
Postet 18.09.10 kl 10:34
Den usynlige wolfgang
Hei Tommy, Torben, og de andre som kjenner meg,
heldigvis har eg kikket in i AF idag. Bare for å korrigere det: eg har ALDRI brukt noen photoer som er i tråden!
Ja, det er mulig å oppdrette macros. Det er bare veldig vanskelig å gjenta det flere ganger. Etter ett års pause har eg begynnt med det igjen, men med veldig dårlig suksess. Eg tror at linkene i tråden forklarer ganske godt minstekrav til oppdrett. Men det er ikke garanti.
Eg har nå noen F2 som utfarger seg, og det er en liten andel synlige hanner alrede. Hvis noen er interessert, vennligst kontakt meg. Det samme gjelder også adoketa.
Mvh
Wolfgang
heldigvis har eg kikket in i AF idag. Bare for å korrigere det: eg har ALDRI brukt noen photoer som er i tråden!
Ja, det er mulig å oppdrette macros. Det er bare veldig vanskelig å gjenta det flere ganger. Etter ett års pause har eg begynnt med det igjen, men med veldig dårlig suksess. Eg tror at linkene i tråden forklarer ganske godt minstekrav til oppdrett. Men det er ikke garanti.
Eg har nå noen F2 som utfarger seg, og det er en liten andel synlige hanner alrede. Hvis noen er interessert, vennligst kontakt meg. Det samme gjelder også adoketa.
Mvh
Wolfgang
Postet 23.09.10 kl 18:53
Postet 23.09.10 kl 19:09
Sukk
i dag er jeg kjempe lei meg,skulle ta vann bytte i karet mitt,fyllte på med litt ph senker og det skulle jeg aaaaaaaallldri ha gjort.har godt å plukket fisk i ett sett her.kunn betta macrostoma og adoketa parene mine som klarte seg.leks trioen min med voksen l46 gikk dukken.fy å idiot jeg er.40 rødmunn tetraer gikk også ad dundas så det her blir en trist tid frem over.aldri mer skal jeg bruke ph senker aldri mer.
Postet 24.09.10 kl 20:57
Postet 24.09.10 kl 21:03
Postet 24.09.10 kl 21:04
Sukk
ja det er noe av det verste jeg har vært med på.alt annet kunne nesten død bare jeg ikke hadde mistet den gruppen.de hadde lagt egg og fått unger ett par ganger hos forrige eier men en liten glede er at han har flere så jeg kan kansje klare å skrape i sammen noen kroner å kjøpe nye.kan kjøpe litt om gangen så har jeg vel noen etter litt tid
Postet 24.09.10 kl 21:23
Postet 26.09.10 kl 18:46
Postet 26.09.10 kl 20:08
Hei
sitter nå å kikker på mine få fisker.har hatt betta macrostoma paret mitt skillt fra hverandre i en uke.satt de isammen igjen i dag og nå har de begynnt å leke.hunnen svømmer med åpen munn mot hannen og han gjør seg til.det er kjempe gøy å se på.håper de leker og legger egg.kansje jeg kan få se og oppleve leken dems
Postet 08.10.10 kl 15:06
Hei
da har macrostoma hannen min forsvinni gitt.vært gjemt bort i to dager,så han litt i går med en kraftig munn full ev egg.var ute på en luten shopping tur i går å fikk kjøpt meg voksen villt fanget corry green lazer og corry sp red.det står nå hos selger i karantene så jeg må vente til uken med å hente de.det skal bli gøy å få de i karet
Postet 14.10.10 kl 14:38
Hei
lenge siden nå.har ikke skjedd så mye her i min verden enn at det har flyttet inn 4 nye l.046 så nå får jeg se etterhvert hva som skjer.det er to hanner og to hunner.alle er kjønsmodne så dette blir gøy.de har lagt egg og fått yngel hos tidligere eier jørn kåsa
Postet 27.01.11 kl 21:06
Hei
lenge siden jeg har vært her gitt,nå har l046 øket i antallet og endelig har jeg klar å få adoketa paret til å legge egg,har gått til innkjøp av to nye akvarium så nå begynner det å bli litt kar hos meg så jeg får håpe at ting ordner seg hos meg
Postet 28.10.11 kl 21:16