325l-prosjektet endelig i gang! (side 3)

Takk-Takk

Jeg har ihvertfall funnet ut i løpet av utallige timer her på forum at akryl-maling og epoxy er tingen, så jeg satser på det.
Gått litt trått i det siste grunnet travle dager, og at nettbutikker ikke alltid har alt inne og slikt no. Gjenstår fortsatt å skaffe epoxy.

Her er rota malt, er ikke skråsikker på om det er det endelige resultat, men ser ikke så stor-gærent ut vel.

Er usikker på hva slags farge jeg vil ha på berg-sia.. men helst ikke for lys.. me får sjå.

Må gjerne komme med forslag
det såg knallbra ut, kommer til se ganske virkeligt ut under vannet bra malt
Takk-Takk
Jo jeg gleder meg til å se det endelige resultatet i akvariet med vann
Da var bakgrunnen mer eller mindre ferdig-malt, skal tenke litt på saken.
ja ser ferdig ut den, blir nokk knall dette
va som gjør at den ikke går helt til bunnen?
og hvorfor er det eit stort V forma område som er åpent uten noe bakgrun?
Tenkte å ha blåfilter nederst der det ikke går helt ned for ekstra filtrering.
Den trekanten skal forestille at bekkefaret/elveleiet går innover der..vet ikke hvor vellykket det var.. kanskje ikke veldig.. Tenkte å spare noen liter der siden den knapt stikker ut.
Glemte forresten å si at den v-formede greia bare er en skisse, skal bli mye bedre
Der var det ennå mer ferdig, skulle gjerne hatt fler tilbakemeldinger på hvordan folk synes det ble.. er litt usikker selv
Jeg liker denne bakgrunnen Er spesielt og noe for seg selv. Ikke uniformt og kjedelig slik mange kjøpte bakgrunner kan bli. Mistenker at det likevel først er når den kommer på plass i karet, og resten av innredningen er på plass, at den virkelig kommer til sin rett.
Takker for synspunkter Astrid
Gleder meg til å se det med innredning ja, må finne meg no sand nå.. kosta jo skjorta å bestille..

Og det man ikke ser på bildet er jo alle de små gangene og hulene, jeg elsker å se på et akvarium, og så plutselig kommer det en fisk ut fra "intet". Eller en Kuhlii som henger gjennom en liten tunnel eller no
Kjempe flott dette her!
Har nå bestilt akvarium samt pumper og det meste jeg trenger.
Men bakgrunnen har jeg ikke begynt på skal hente isopor i løpet av en uke.
Men hva har du brukt/skal bruke får å forseile isoporen fra vannet?

Ser det er snakk om epoxy hvor får jeg taki dette evt og hva koster det?
Samme ossen akryl maling man bruker?
Hva trenger jeg å hva burde jeg bruke?
Takker
Jeg bestilte fra Rescon via Norfloor her i Kristiansund, må bestille minst 4 kilo... så jeg får en god del til overs. Ser du er sørfra, så det blir vel litt porto å eventuelt kjøpe noe fra meg også, men jeg får ihvertfall helt sikkert noe til overs. Mapecoat DV(Drikkevannsgodkjent) er det.
Har ikke kommet ennå. Koster dessverre ganske mye, rundt 13-1400 eller deromkring.
Du trenger masse tålmodighet Har bare brukt vanlig hobby akryl-maling.
Vi brukte en diger loddebolt for å forme til etter grovskjæring med kniv. Hvis du skal lage huler må du huske på at du skal klare å komme til med en pensel for å forsegle. Ellers er det vel egentlig bare fantasien som stopper for hva du eventuelt måtte trenge til det formålet du måtte trenge det til.

Du må huske å legge ut bilder, synes det er kjempespennende å se hvilke ideer og løsninger folk har på slikt no
Lykke til

Her er forresten "yngel-grotta" mi med lokk og vindu, håper de finner frem til de yngel-tilpassede inngangshullene.
Da setter jeg igang så fort lommeboka er fylt opp igjen
Den er god
Er jo lønningsdag hvert øyeblikk også nå, ihvertfall for meg

Er forresten kommet et lite maleri inne i yngel-grotta.. tror kanskje fattern er i overkant engasjert på mine vegne..men det er jo bare kjekt og morsomt da
Flirer nesten så jeg detter av stolen her
Den der var bare utrolig morsom!
Hehe, morsom liten sak
Hvem vet, kanskje er det noen yngel med sans for kunst som skal bo der noen uker :o?
Yngelboksen er på høyre side, og man kan se inn akkurat slik som på bildet.
Utrolig smarte påfunn du har i den bakgrunnen din! Regner med at du får tatt noen veldig spesielle bilder etterhvert når fiskene har flyttet inn.
Bra inspirerende dette,blir spennende å følge med. Har ikke lest på tråden din før nå, etter at Astrid nevnte hulemaleriet i tråden sin.

Hils fattern og gi han skryt. Verden er best tjent med at han legger pænsjislivet på hylla og begynner et nytt liv som custom-akvariebakgrunnsmaker. Det er sikkert mange som er villige til å betale flesk for slik som dette.
HeHe, jo takk De var ihvertfall smarte oppe i hodet mitt..
Og fått masse inspirasjon fra forum her. Men det gjenstår jo å se om det blir som tenkt når det kommer vann og fisk oppi ^^
Skal være flyteplanter akkurat i det hjørnet, så håper de kan finne yngel-inngangene til grotta derfra

Og bilder ja.. tror jeg må skaffe meg et bedre kamera, er ikke så lett å få gode akvarie-bilder med det jeg har nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap