- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i lillestrøm (side 3)
Storauksjon i lillestrøm (side 3)
Postet 08.03.09 kl 19:24
Endret: 08.03.09 kl 19:25
Jeg synees jeg gjorde et par gode kjøp. Både en Corydoras og en Cicklide fra Victoriasjøen.
Det var jo ikke like mange objekter som i fjor, så auksjonen gikk vel relativt raskt.
Skal legge ut litt harde fakta senere om antall objekter og omsetning.
Håper de fleste er fornøyd med dagen. En auksjon er jo auksjon, man kan jo lure når et par pallettciklider blir solgt for 150Kr mens en sjelden og svært flott malawi går for 20Kr...
Det var jo ikke like mange objekter som i fjor, så auksjonen gikk vel relativt raskt.
Skal legge ut litt harde fakta senere om antall objekter og omsetning.
Håper de fleste er fornøyd med dagen. En auksjon er jo auksjon, man kan jo lure når et par pallettciklider blir solgt for 150Kr mens en sjelden og svært flott malawi går for 20Kr...
Postet 08.03.09 kl 20:13
Fiske_ArneJeg synees jeg gjorde et par gode kjøp. Både en Corydoras og en Cicklide fra Victoriasjøen. Det var jo ikke like mange objekter som i fjor, så auksjonen gikk vel relativt raskt. Skal legge ut litt harde fakta senere om antall objekter og omsetning. Håper de fleste er fornøyd med dagen. En auksjon er jo auksjon, man kan jo lure når et par pallettciklider blir solgt for 150Kr mens en sjelden og svært flott malawi går for 20Kr...
Henger nok sammen med at det palettparret ikke var vanlig pulcher men taeniatus og med lokasjon tror jeg de hadde gått enda høyere (er 99% sikker på at de hørte sammen v samme lokkasjon men kan ikke i skrivende stund huske hvilken) så den prisen var nok ganske så riktig. (er vel en annonse her på nigerian red til 130 kr fisken). Malawi var det veldig mye av så ikke så rart prisene der ble relativt lave, men noen av dem gikk for skammbud)
Postet 08.03.09 kl 20:22
Endret: 08.03.09 kl 20:29
Ja, prisene var til tider litt merkelige Men, det er jo litt av sjarmen med auksjon også, det avhenger så veldig av hva folket er ute etter akkurat den dagen.
En kjempefin dag, og tusen takk til LOAK som sørget for arrangement og prikkfri gjennomkjøring. Jeg kommer garantert igjen neste gang!
Litt småskummelt å komme alene til et sted hvor en ikke kjenner noen, men det viste seg å være null problem! Lillestrøm med omegn er full av trivelige akvarister.
En kjempefin dag, og tusen takk til LOAK som sørget for arrangement og prikkfri gjennomkjøring. Jeg kommer garantert igjen neste gang!
Litt småskummelt å komme alene til et sted hvor en ikke kjenner noen, men det viste seg å være null problem! Lillestrøm med omegn er full av trivelige akvarister.
Postet 08.03.09 kl 20:22
Postet 08.03.09 kl 20:36
Ja det er sant Elin jeg kjente ingen jeg heller.
Jeg håpet at det var fryeri på auksjonen og jeg tokk begge posene med yngel til en lattelig pris så jeg er kjempe fornøyd.
Fikk solg alle blå acarane og det er jeg glad for.
Ja jeg skal hit neste år også ,dette er en kjempe fin auksjon med masse hyggelige mennesker, her pratet alle med hverandre kjempe hyggelig.
Jeg håpet at det var fryeri på auksjonen og jeg tokk begge posene med yngel til en lattelig pris så jeg er kjempe fornøyd.
Fikk solg alle blå acarane og det er jeg glad for.
Ja jeg skal hit neste år også ,dette er en kjempe fin auksjon med masse hyggelige mennesker, her pratet alle med hverandre kjempe hyggelig.
Postet 08.03.09 kl 20:44
Postet 08.03.09 kl 20:52
RitusJa det er sant Elin jeg kjente ingen jeg heller. Jeg håpet at det var fryeri på auksjonen og jeg tokk begge posene med yngel til en lattelig pris :-) så jeg er kjempe fornøyd. Fikk solg alle blå acarane og det er jeg glad for. Ja jeg skal hit neste år også ,dette er en kjempe fin auksjon med masse hyggelige mennesker, her pratet alle med hverandre kjempe hyggelig.
Var jo ikke så veldig vanskelig å finne ut hvem som var hvem ut ifra forumet her og hva folk hadde tenkt å ha med. Hyggelig å ha noen fjes å koble nickene med.
Postet 08.03.09 kl 20:57
Postet 08.03.09 kl 21:00
Postet 08.03.09 kl 21:10
Hyggelig at folk hygget seg
Jeg husker ikke hvilken fisk som gikk så billig, og visste ikke at det var en spesiell palett. Litt vanskelig å følge med på detaljer når man sitter og skal notere priser på alle objektene.
Det var en Svenske som solgte den malawien som gikk så billig og som nevnte at det var litt rart. Kjenner ikke priser og marked for slike så godt jeg. Vurderer å sette opp et malawikar nå, så får vi se om jeg klarer å lese meg til litt kunnskap.
Jeg husker ikke hvilken fisk som gikk så billig, og visste ikke at det var en spesiell palett. Litt vanskelig å følge med på detaljer når man sitter og skal notere priser på alle objektene.
Det var en Svenske som solgte den malawien som gikk så billig og som nevnte at det var litt rart. Kjenner ikke priser og marked for slike så godt jeg. Vurderer å sette opp et malawikar nå, så får vi se om jeg klarer å lese meg til litt kunnskap.
Postet 08.03.09 kl 21:24
Postet 08.03.09 kl 21:25
Fikk med meg 12 A. sp. Firefish...
Var egentlig ikke på jakt etter disse, men fikk tenkt meg om litt.
Disse var latterlig billig, bra at de var små og blasse ellers så hadde jeg vel ikke fått det til den prisen.
Nå kommer de til å gå her til de får sine fulle farger, så får jeg ta en dom om de skal vekk i fra huset eller om de blir lagret i stuekaret.
Mange kjente fjes, hyggelig det. Blir jo litt lite tid til å skravle med alle.
Var egentlig ikke på jakt etter disse, men fikk tenkt meg om litt.
Disse var latterlig billig, bra at de var små og blasse ellers så hadde jeg vel ikke fått det til den prisen.
Nå kommer de til å gå her til de får sine fulle farger, så får jeg ta en dom om de skal vekk i fra huset eller om de blir lagret i stuekaret.
Mange kjente fjes, hyggelig det. Blir jo litt lite tid til å skravle med alle.
Postet 08.03.09 kl 21:33
Endret: 08.03.09 kl 21:34
Fant hvilken variasjon jeg mente de palettene var http://www.cichlidae.com/gallery/varieties.php?id=35
Hadde nok ikke kjent til dem serlig godt jeg heller hadde jeg ikke hatt ett leksparr (har yngel på de nå) med Bandewouri varianten http://www.cichlidae.com/gallery/varieties.php?id=159
Hadde nok ikke kjent til dem serlig godt jeg heller hadde jeg ikke hatt ett leksparr (har yngel på de nå) med Bandewouri varianten http://www.cichlidae.com/gallery/varieties.php?id=159
Postet 08.03.09 kl 22:02
Spesielt fornøyd med leksgruppa på 4 stk fullvoksne L-260 som jeg fikk tak i for bare 700 kr, samt at jeg fikk økt gruppen min med corydoras weitzmani med 8 nye individer. L-260 er de største jeg noen gang har sett og ser ut til å være 2 hanner og 2 hunner etter nærmere øyesyn ved tilvenningen. Blir bra det til gruppen min som telte 8 fra før.
Flott arrangement som ikke tok alt for lang tid. Noe ihvertfall jeg setter pris på.
Flott arrangement som ikke tok alt for lang tid. Noe ihvertfall jeg setter pris på.
Postet 08.03.09 kl 22:34
Takk for godt gjennomført auksjon. Takk til kjøpere og selgere for mange fine objekter og svenskeplanter. Og en spesiell takk på vegne av alle fiskene som ble solgt for en godt tilrettelagt forhåndsvisning av objekter. Å dele inn i kategorier og holde disse i forskjellige kasser er fint for oss som da slipper å lete gjennom alle posene for å se hva de inneholder. Og ikke minst for fisken som slipper å bli løftet mange hundre ganger, med det stresset det medfører. Jeg vil si det er slike ting som er med på å gi en auksjon kvalitet. Det hjelper jo ikke å ha med fin fisk hvis den dauer i løpet auksjonen pga. stress.
Postet 08.03.09 kl 22:43
Frode BakkenSpesielt fornøyd med leksgruppa på 4 stk fullvoksne L-260 som jeg fikk tak i for bare 700 kr, samt at jeg fikk økt gruppen min med corydoras weitzmani med 8 nye individer. L-260 er de største jeg noen gang har sett og ser ut til å være 2 hanner og 2 hunner etter nærmere øyesyn ved tilvenningen. Blir bra det til gruppen min som telte 8 fra før. Flott arrangement som ikke tok alt for lang tid. Noe ihvertfall jeg setter pris på.
Argggh, skulle ha fulgt deg videre på de der ja... hadde lyst på dem... Men da du hoppet fra 500-700 ramlet hodet ut litt......
Postet 08.03.09 kl 22:46
Postet 08.03.09 kl 23:26
Postet 09.03.09 kl 08:23
Postet 09.03.09 kl 10:06