Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 3)

Kjell Elias Liane
jeg har en skjørtetetra på 6 år men jeg har også hat en hantelciklide i 8 år(kan ikke latinsk navn)

Da har jeg redigert skjørtetetra, men det var to forskjellige arter med Hantelciklider. Kan du fortelle hvilken av disse to du hadde?
ropede
overtok en haimalle fra min svoger sommeren 2000 , lever i beste velgående den dag i dag. Vil anta att den er over 10 år.

Det ser ut som om det er tre forskjellige arter haimalle registrert. Hvilken av disse er det du har?
Haimalle
nr.2 pangasius hypophthalmus
Hei jeg har ei scarlare dame på snart 9 år og hun lever i best velgående har en husbond som er 4 men pytt litt forskjell i alderen gjør vel ikke noe. de har drevet på med litt flørtig men har ikke blitt noe smått av det . har også en kinesisk vårål som nærmer seg 6 år.begge har jeg hattt siden yngelstadie
ropede
nr.2 pangasius hypophthalmus

Takk, da er den kommet på plass
sheila
Hei jeg har ei scarlare dame på snart 9 år og hun lever i best velgående har en husbond som er 4 men pytt litt forskjell i alderen gjør vel ikke noe. de har drevet på med litt flørtig men har ikke blitt noe smått av det . har også en kinesisk vårål som nærmer seg 6 år.begge har jeg hattt siden yngelstadie

Du har tydeligvis holdt på en stund! Det er forresten bare fint for damen med en yngre mann vil jeg tro
Informasjonen fra deg er nå kommet på plass. Takk skal du ha.
Hei har hatt en Pterygoplichthys gibbiceps i 25,5 år. Den er desverre død nå. Det fulgte meg rundt i forskjellige akvarier. De siste årene holdt den til i et 660 liters akvarie (Se profil). Den ble 48 cm lang.

Det finnes en artikkel om den på Nettakvariet som igjen var 1 av 2 artikler som stod i Kjæledyrbladet i sin tid.

Denne fisken betydde noe spesielt for meg og jeg kalte den for "PT malla" noe som går igjen i nicket mitt
Sae
Crossocheilus siamensis - Siamesisk algeeter;
To av mine SAE er 4 år og 5 mnd gamle. (pluss den ukjente barndommen)
Men 4,5 år er sikre fakta.


mvh
hei, jeg kjøpte en Corydoras aenus albino i 2002, den lever enda
PT
Hei har hatt en [URLBLOCK1] i 25,5 år. Den er desverre død nå. Det fulgte meg rundt i forskjellige akvarier. De siste årene holdt den til i et 660 liters akvarie ([URLBLOCK2]). Den ble 48 cm lang. Det finnes en [URLBLOCK3] som igjen var 1 av 2 artikler som stod i Kjæledyrbladet i sin tid. Denne fisken betydde noe spesielt for meg og jeg kalte den for "PT malla" noe som går igjen i nicket mitt:-)

Da er informasjonen på plass!
Det må ha vært veldig spesielt å ha en fisk så lenge. Det er mye lenger enn de fleste hunder og katter lever. Utrolig å tenke på. Synes dette var en spesiell historie og er glad du la inn link til artikkelen. Takk
Lillian Ulriksen
Crossocheilus siamensis - Siamesisk algeeter; To av mine SAE er 4 år og 5 mnd gamle. (pluss den ukjente barndommen) Men 4,5 år er sikre fakta. mvh

Tusen takk, nå er det notert
Robzko
hei, jeg kjøpte en Corydoras aenus albino i 2002, den lever enda :)

Tusen takk, da var den på plass.
Mine eldste diskuser er ca.6 år nå og er midt i sin beste alder.
Har også L144 som er 4 år.
L116 som jeg har hbatt i 4 år, men fisken var voksen når jeg kjøpte den.
L134 3 år-men mange av de var også voksene når jeg fikk de.
saeer 4 år.
Lampeøye killi 1 år.

Konas"karr".
Kuhliiåler ca.4 år.
Sumo Botia 3 år.
Har forsatt Corydoras aeneus kjøpt i 2000.

Disse fiskene var nær voksen alder når de ble kjøpt.
har hatt en siamesisk algespiser i ca. 7 år.
Inaktiv bruker
Har en ildhale på 2 år. Sikkert noen som har en som gamlere men.
Har også hatt gullfisk i ca 6md. Det var en Black Moor slørhale. Kommer på litt nå og da. hehe!
Ken Myrseth
Mine eldste diskuser er ca.6 år nå og er midt i sin beste alder. Har også L144 som er 4 år. L116 som jeg har hbatt i 4 år, men fisken var voksen når jeg kjøpte den. L134 3 år-men mange av de var også voksene når jeg fikk de. saeer 4 år. Lampeøye killi 1 år. Konas"karr". Kuhliiåler ca.4 år. Sumo Botia 3 år.

Takk, da skal alle være registrert utenom Sae hvor noen allerede hadde registrert en eldre fisk. De mallene du hadde kjøpt som voksne la jeg til et år på.
Morten Kirkevåg
Har forsatt Corydoras aeneus kjøpt i 2000. Disse fiskene var nær voksen alder når de ble kjøpt.

Takk, da er det oppjustert. Maller blir voksne seint har jeg forstått, så jeg la til et år.
ZZAAp
har hatt en siamesisk algespiser i ca. 7 år.

Takk, da er den oppjustert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap