Pk`s AkvarieHobby (side 3)

Fikk filmet en bitteliten film av den minste L-015 ista Den er ikke veldig bra, men bedre en bildene jeg la ut tidligere

<embed src="http://www.youtube.com/v/MaJHcL893pY&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed>
Da har jeg skiftet substrat i akvariet! Det ble drit bra. Jeg fikk en kompis til å komme over å hjelpe meg. Jeg skal legge ut noen bilder senere i dag. Vannet må bare bli litt klarere ;D

Mvh: PK
Bilder: Vannet er forsatt litt uklart. Innredningen er ikke på noen måte hvordan jeg skal ha det. Dette er bare noe jeg puttet oppi for å gi fiskene litt hjemmesteder inntil jeg får kjøpt røtter og Javabregner ;D

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Dette ble veldig fint! Hva tenker du å gjøre videre med dette karet?

Mvh Stian (Lil D)
Først skal rødmunnstetrane bort. Disse er allerede avtalt solgt, og kjøperen skal komme innom på tirsdag eller onsdag og hente fiskene.

Neste steg blir å gi bort platyen og sebrafisken.

Etter dette skal jeg sette inn en Eheim 2224 i karet, så det blir bedre sirkulasjon og renere vann. Jeg merker utrolig mye forskjell på de to karene nå.

Så skal jeg kjøpe en stor rot og kjøpe Javabregner til å feste på roten. Skal også bruke sverdplanten jeg har nå og flytte noen flyteplanter fra palett-karet over for å få noe skygge.

Til slutt skal jeg kjøpe 10stk +/- Corydoras Aeneus. Kansje også en ancistrus dame
Det var planene foreløbig.

PS: Skjekk ut de nye bildene av Palett-karet på profilen min!

I dag har jeg kjøpt en stor rot og Javabregner! Roten og javabregnene er i badekaret nå, siden roten fløt litt. Håper den synker snart, så jeg kan feste Javabregnene og legge den i akvarie.

Jeg tok ett bilde også har jeg tatt noen bilder av palett-hannen. Jeg synes han er veldig fin, også beveger han seg ikke så fort, så han er lett å ta bilde av ;D

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fin rot og fine bilder av paletthannen. Dette blir fint!
På bildet ser man bare roten ovenfra. Den er mye finere en den ser ut som ;D

Det ble litt problemer da jeg skulle ta roten oppi akvariet. Først og fremst var den litt for stor så jeg måtte sage av en liten del bak. Plantene var festet litt for høyt slik at jeg må flytte disse lenger ned på roten. Men jeg ble veldig fornøyd med roten til slutt. Jeg reiser til Barcelona i morgen og når jeg kommer hjem på søndag skal jeg fikse mer på den.

BTW: Palett-ynglene ble født 12 februar. Jeg måtte bare skrive det ned så jeg husker det

Da fikk jeg solgt rødmunnstetraene, platyen og sebrafisken. Nå er det bare ancistrusen min igjen i karet. Han koser seg med roten og venter på sine nye Corydoras-samboere til å flytte inn. Jeg skal til dhals neste helg tror jeg :P

Mvh. PK
Grattis! Dahl har bra utvalg av arter.

Mvh Stian
Da har jeg tatt bilder av karet med rota. Vannet er blitt litt brunt, men jeg skal bytte mye vann nå, så det går nok bort ;D Neste helg blir det dahls og Corydoras Aeneus!!
'
De to første er av Cory-karet og det siste er av "Reolen"

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Rot
veldig fine aqvarium. hva slags rot er det?
hilsen marius
Takk Marius! Den ble solgt som Mangroove rot, men jeg vet ikke helt om det stemmer. Jeg har lest at det blir solgt veldig mange typer røtter som ligner som mangrooverøtter

Da har jeg byttet vann på begge karene. Har enda ikke fått tak i pakninger til pumpa, men tror jeg skal klare å skaffe det innen lørdagen. Blir nok å bytte litt vann på fredag også så coryene får så rent vann som mulig når de flytter inn ;D

Flere oppdateringer kommer senere!

Har puttet noen eikeblader oppi akvariet nå Alle har ikke sunket enda, men dere får en viss ide...

(Ja, jeg vet glasset er skittent... jeg må få vasket det )

[External Image]

[External Image]

[External Image]

helhetsintryket på det første karret var utlolig bra! Danm! det blir storslot når coryene flyter in,
Hehe... Takk for det! Jeg filmet en liten snutt i går kveld.

Jeg kaller den "Who is under the leaf?"

<embed src="http://www.youtube.com/v/OmX9ojHy2x4&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed>

veldig fine akvarium du har.
Blir å følge med fremover.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap