Artemia i pose (pulver) (side 3)

Ingebjørg
noen som har gode alternativ til pipette.....


Du kan suge artemiaen opp med en sprøyte uten nål. Sprøyter selges på apoteket for symbolske summer.

Hvis du er redd at dama på apoteket ser rart på deg kan du si:
"D'ække jeg som skal ha sprøyta, den er til noen oransje egg som danser i ei brusflaske"........

eller.."jeg trenger ikke nåla"

eller. " jeg bruker sprøyta til å sprøyte marinaden inni steika"....
nei, dette ser dårlig ut
fargen har ikkje forandret seg
så spørst om eg må tømme det ut å begynne på nytt :S
Ingebjørg
nei, dette ser dårlig ut fargen har ikkje forandret seg så spørst om eg må tømme det ut å begynne på nytt :S

Hvor lenge har det stått nå?
Det har stått i ca 32timer


Da hadde ihvertfall jeg helt det ut og begynt på nytt.
Kan du ikke prøve å stoppe lufttilførselen, sette et lys litt langt ned og se om det samler seg noe artemia der, da? Med en temp på 29 grader, burde jo 32 timer være mer enn nok til skikkelig klekking.
slik ser det ut nå:

[External Image]
[External Image]
Jeg synes jo det ser oransje ut?

Selve artemiaen er oransje, mens eggene er grå/brune, det er derfor den endrer farge.

Stopp lufttilførselen og vent 10 minutter. Så ser du om det er noe artemia der, eller om det kun er uklekte egg
da har eg laget ny gørr :p
mona o
Da er du [I]nødt[/I] til å være fargeblind, Ken :) Helt klart. De skifter fra grå eller gråbrune til klart oransje :-) Har klekket et par kilo artemia etterhvert jeg også, så dette vet jeg :)


Ken Myrseth
Gidder ikke krangle jeg, nei mine skifter ikke farge før klekking og fargeblind er jeg ikke.


Lurer på om du har misforstått, eller vi har misforstått hverandre her?

Du skriver jo før de klekker.
Ikke FØR de klekker. Når de har klekket, eller har begynt å klekke.
Før de klekker er de jo grå til gråbrune. Jeg har hele tiden snakket om artemiaens farge etter at de har klekt.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap