Hva identifiserer pene tanganyika fisker (side 3)

vel , gikk med en i dag og en i går, får ikke tak i salt i dag, da jeg ikke kjører bil, og min samboer er full i influensa

kan jeg ikke bruke akvarisalt, får kjøpe havsalt i morgen da,
men blir litt forvirret også, leste om årsaker til bukvannsott, og da kunne for mye salt være en årsak til at det oppstod, og nå skal jeg tilsette salt?
kjipe greier dette her
Vanntest
hvilke vanntester bør jeg ha egentlig

jeg har ph, gh, kh, og NO2 er det noen andre viktige som jeg har oversett?
Jeg ser at det er behov for å forklare begrepet salt her:
Akvariesalt: er et generell navn på ferdig miks mineraler som en tilsatt i akvarie for å etterligne vannkvalitet i natur. For Malawi så heter det Malawisalt, for Tangayika så heter det Tanganyikasalt, osv ...
Havsalt: er av en hel annet type salt som brukes i akvarie som middel mot infeksjon og evt. forebygging av sykdom.
Syke fisker
sånn, i gårkveld fikk fiskene litt havsalt uten jodd, men turde ikke gi 300 gr. salt da, har jo andre fisker og to yngel i akvariet også, i dag har de fått medisin, plukket to fisker ut av akvariet i dag også, nå har jeg alle de andre fiskene i behold og 8 tropheus, de er sikkert ikke helt frisk de heller men alle har spist i hvertfall, så kansje er det håp,

på instruksjonen til medisinen stod det at jeg måtte ha full gjennomluftning hele tiden , hva betyr det, skal jeg ha oppi luftpumpe med brusestein, har en dobbel liggende.

takker for alle tipsene jeg har fått foresten, det var heller ikke problem å få tak i den medesinen som skulle være mest effectiv

men jeg trenger definnitivt nye tropheus duboisi ettervherdt =)
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap