- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Håkon`s VannProsjekter (side 3)
Håkon`s VannProsjekter (side 3)
Hei du. Så artig at du får stelle med 250-litring også.
Jeg har ikke noen gode svar å gi deg ang det, men hvis du stiller spørsmålene på de rette plassene i forumet så får du flere svar, og svar av folk som kan dette bedre.
F.eks under teknisk, planter, nybegynner osv.
Så kan du skrive om hvordan det går i denne tråden her, som er din personlige tråd. Noen bruker den som en slags dagbok.
Kun et tips
Jeg har ikke noen gode svar å gi deg ang det, men hvis du stiller spørsmålene på de rette plassene i forumet så får du flere svar, og svar av folk som kan dette bedre.
F.eks under teknisk, planter, nybegynner osv.
Så kan du skrive om hvordan det går i denne tråden her, som er din personlige tråd. Noen bruker den som en slags dagbok.
Kun et tips
Postet 25.02.09 kl 23:46
Postet 25.02.09 kl 23:48
Nybegynner på alt vøtt
hehe. ja må vel lære meg å bruke de forumene på venster siden hær ja..
men fram over no bli det sikkert bra.
men fram over no bli det sikkert bra.
Postet 25.02.09 kl 23:58
Postet 25.02.09 kl 23:59
Postet 26.02.09 kl 00:00
Postet 26.02.09 kl 01:11
BOBWILLYtakker. sitter å leser litt hær no. å er litt små sint AKVAZOO PÅ TILLER TORGET I TRONDHEIM. men men må sikkert bli lurt et par ganger før mann får ting perfekt :P
Den skal være så sant. Hun dama som jeg snakka med på zoo-1 på Holmen var helt febrilsk når det gjaldt dyreplageri osv, og langa ut om at man på død og liv ikke kan ha vanlige guldfisker i store akvarier og hun nekta å selge det og bla bla bla, men å gi en nybegynner aquasafe/easybalance/speedpillen som "skal virke på 24 timer" med et akvarie, en klapp på ryggen og "lykke til", ja det var greit!
Fintes nok mye humbug der ute, folk som sikkert ikke har peil på hva de snakker om, og som bare vil selge selge selge. Virka som om dette var typen vi fikk forhandle med...
Lykke til med akvariet, er like fersk som deg og har gjort samme feilen med nitritt osv, sliter med dette selv Satte inn fiskene altfor tidlig. Skal kjøpe dråpetest i morgen, så vi får se hvordan det skal gå med begge våres fisk!
EDIT:
Haha, så først nå at dette var det nok veldig lenge siden du hadde skrevet... Jaja, lykke til for meg da!
Postet 28.02.09 kl 01:41
Endret: 28.02.09 kl 01:42
Halloen. lenge siden sist
jaja. no er det en stund siden sist. ikke mye har sjed. skulle kjøpe dråpetest men det var utsålt så da vart det striper. litt nitritt enda men det går seg til. sjer ut til at fiskene trives å det er bra. blir vel en stud til det bli rekeakvarie men det blir:P. små yngel fiskene er fremdeles småe. blir ikke store ass.
Postet 01.03.09 kl 00:49
Baby mollyer..
Ja da har mollyene fått små folk. har sjed 3 men har bare fått tak i 2 å putta disse i fødekar. men moren er fremdeles litt tykk kan sikkert komme flere.
desuten har jeg fått protinhine denne så jeg også først i dag. men men har lest litt å funnet ut at det er ikke mye man kan gjøre får å få den bort.
da bli det yngel jakt i mårra da. glæde mæ
desuten har jeg fått protinhine denne så jeg også først i dag. men men har lest litt å funnet ut at det er ikke mye man kan gjøre får å få den bort.
da bli det yngel jakt i mårra da. glæde mæ
Postet 02.03.09 kl 00:22
BOBWILLYJa da har mollyene fått små folk. har sjed 3 men har bare fått tak i 2 å putta disse i fødekar. men moren er fremdeles litt tykk kan sikkert komme flere. desuten har jeg fått protinhine denne så jeg også først i dag. men men har lest litt å funnet ut at det er ikke mye man kan gjøre får å få den bort. da bli det yngel jakt i mårra da. glæde mæ
sett pumpa høyt nok til at det blir mer bevegelse i overflata. eller øk hastigheten så det blir mer bevegelse, men holder som regel å sette pumpa høyere.
molly ungen kan jo overleve hvis du har nok beplantet karr da. for da kommer yngelen unna større fisker. men ynglene er RASKE.
Postet 02.03.09 kl 00:36
Postet 02.03.09 kl 16:20
Postet 03.03.09 kl 10:52
260litering
Halloen i dag tømte vi heile greian. vaska gammel sand, alt av glass. renska ut av alt av gammle planter vart igjen 2 bare to av 7. nå lever de fiskene som er igjen i en balje med pompe og gamelt akvarie vann.. vi skal sattse på alt går bra med fiskene.
men i nå skal jeg ut å kjøpe MY sand My stein og noen røtter og MY planter
hvor mye Sand og stein og røtter og planter må jeg ha.??
men i nå skal jeg ut å kjøpe MY sand My stein og noen røtter og MY planter
hvor mye Sand og stein og røtter og planter må jeg ha.??
Postet 05.03.09 kl 17:23
Postet 05.03.09 kl 17:52
da er jeg hjemme fra handletur. vart dyrt da:P 2616.. sand til 500 kr stein er dyrt 500 dær å planter og ei pompe og akvasana får resten. så det er dyrt å handle på rekvisisjon.. skul egentlig ta med ei pærfækt rot men den kosta 250 bare rota. kansje vi kan jør det neste gang...
skulla ha hatt en bakgrund men det fikse vi med no papp osv.
skulla ha hatt en bakgrund men det fikse vi med no papp osv.
Postet 05.03.09 kl 21:12
BOBWILLYda er jeg hjemme fra handletur. vart dyrt da:P 2616.. sand til 500 kr stein er dyrt 500 dær å planter og ei pompe og akvasana får resten. så det er dyrt å handle på rekvisisjon.. skul egentlig ta med ei pærfækt rot men den kosta 250 bare rota. kansje vi kan jør det neste gang... skulla ha hatt en bakgrund men det fikse vi med no papp osv.
kult, lurer på hvordan resultatet blir
Postet 06.03.09 kl 00:26
Postet 06.03.09 kl 00:44
Postet 06.03.09 kl 08:01
2 artige prosjekt
Mye morro har sjed i dag ass.
Dagen startet med akvariet på jobb. dær skull vi ha i ny sand osv glæmte helt å vaske sanda. så det vart litt møkkete ei lita stund. dær etter kom det et hvit lag med oksygen som ikke var borte når jeg dro hjem men det fikser seg til mandag. planter osv vart per fekt. vart igjen 2 som jeg tok med hjem :P hihi.
hjemme har det sjed en stor ting. har hørt mye hær inne at bruk av føde kar var lite lurt. så da bestemte vi oss får å den som gjømmer seg best overlever også :P så da snudde vi fødekaret på hode OVER plantene sånn at de ikke ble spisst med en gang. MEN det har faktisk gått veldig bra. platy yngelene svømer sammen resten. blir jaget litt med det går bra. molly babyene gjømmer seg har sjed 2 av 3 trur den sissten ligger mellom plantene i ene gjørnet...
Dagen startet med akvariet på jobb. dær skull vi ha i ny sand osv glæmte helt å vaske sanda. så det vart litt møkkete ei lita stund. dær etter kom det et hvit lag med oksygen som ikke var borte når jeg dro hjem men det fikser seg til mandag. planter osv vart per fekt. vart igjen 2 som jeg tok med hjem :P hihi.
hjemme har det sjed en stor ting. har hørt mye hær inne at bruk av føde kar var lite lurt. så da bestemte vi oss får å den som gjømmer seg best overlever også :P så da snudde vi fødekaret på hode OVER plantene sånn at de ikke ble spisst med en gang. MEN det har faktisk gått veldig bra. platy yngelene svømer sammen resten. blir jaget litt med det går bra. molly babyene gjømmer seg har sjed 2 av 3 trur den sissten ligger mellom plantene i ene gjørnet...
Postet 07.03.09 kl 00:36
Trist
ene praktbarbe er dø å den anndre er kjæmpe trist den bare ligger å ser trist ut. jeg ga den agurk men den va glad i ca 15min så var det tilbake te rota å ligge under dær å se trist ut..
er det noe annet jeg kan gjøre..
er det noe annet jeg kan gjøre..
Postet 08.03.09 kl 00:22