Tim's vannverden (side 3)

Da har det begynnt å skje ting. Den første klasen med Eplesnegleegg har begynnt å gå i oppløsning og noen bittesmå snegler kan sees rundt omkring dersom jeg ser godt etter. Jammen er de små disse nyklekkede sneglene.

Noen som kan svare på hvor lang tid det går før skallet får skikkelig farge? Lurer også på hvor fort de vokser.

Er nå oppe i 12 eggklaser totalt :P




-Tim
På tide med en liten oppdatering.

i 41 literen går ting sin vante gang. Kampfisk og ancistrus lever side om side. Går stort sett greit, selv om det er enkelte åpne konflikter til tider. Det kryr av pestsnegler i dette karet, så jeg kjøpte to jegersnegler. De spiser pestsnelger, men ikke fort nok. Må nok kjøpe noen til ja......


170 literen har det vært krise. PH stupte fra 7.0 til litt under 6.0 på kort tid. Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at det var sneglene som var skyld i dette. De bruke kalsiumbikarbonat til skalldannelsen og KH hadde som resultat sunket til omtrent 0. Dette har gjort at PH nok hadde store svingninger i noen dager.

èn kobbertetra har allerede tatt kvelden. Og det ser ut til at 2-3 til er dårlige. Desverre er de alt for kjappe så jeg klarer ikke fange dem uten å fjerne all innredning. Dersom jeg gjør det så vil jeg garantert begrave en del snegler, og det ønsker jeg ikke. Medisinerer med eSHA 2000 nå i tilfellet det er bukvannsott.

De voksne sneglene ser heller ikke pigge ut. Har lurt på om de er bakterieinnfeksjon, men symptomene passer ikke helt. Håper det bare er en lengre halvdvale etter en kraftig eggleggingsrunde.

Har lagt ved noen bilder av de søte små lilla barna som dekker store deler av bunnen i dette karet. Skikkelig søte, og en enorm appetitt.
Heisann Tim!

Du har en Eheim Pro 3 2075 ikke sant?
Går det ikke å justere liter/timen på den?
Hei.

Joda. Justering fra full gjennomstrømning til helt stengt

-Tim
Hehe, ikke sett godt nok jeg da:-p hvor sitter denne?

Eller mener du bare at det enten er full gjennomstrømning eller helt stengt nå?:-p tenker altså på en mellomting her.
Det er trinnløs justering

Den grå spaken som er på samme sted som slangen tilkobles.


-Tim
Aah, selvfølgelig! Takker
Her var det lite aktivitet i det siste Tim.
Hvordan går det med karene?

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap