Rar guppy yngel! hva skjedde?! (side 3)

Hvorfor blir du forvirra her inne? Vi sier jo alle samme ting.

Bytt vann ofte de første 3-4 ukene så går ting bra.

-Tim
Anette Frestad
for ca 2 mnd siden starta jeg opp akvariet, men 2 av fiskene døde da, pga jeg tok dem oppi første dagen fordi hun i dyrebutikken sa at jeg kunne gjøre det. men siden de 2 døde, så tok jeg ut alt vannet skifta ut steinene , og flytta fiskene oppi et annet lite kar, og lot akvariet stå i 2 uker før jeg tok oppi fisk for det var det hun i en annen dyrebutikk sa, å nå er jeg lei av og høre klager ! jeg gjør det jeg kan for mitt akvarie, og her inne blir jeg bare forvirra.


Vi sier jo alle det samme her inne

Men, nå skal du høre. Ville du kjøpt deg hund uten å lese faglitteraturen om den først? Ville du kjøpt deg hund uten å vite kravene dens? Det er DU som har ansvaret for at dyrene du har skal ha det godt, og det er DU som har ansvaret for å kunne forkunnskapene. Man skal ALDRI stole 100% på det en dyrebutikk sier, man skal ta alt de sier med en klype salt.

Selv om man er bare 12 år (jeg er 14), så skal man kunne om det dyret man har, svømmende, flyvende eller løpende. Det er DU som har ansvaret, ikke svikt et liv på den måten at du sier fra deg det ansvaret som er med det, og gir det til hun i dyrebutikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap