- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Planer om gullfisk, trenger råd(: (side 3)
Planer om gullfisk, trenger råd(: (side 3)
Inaktiv bruker

egentlig så ønsker jeg meg to gullfisker i 60literen, de virker så hardføre synes jeg, men problemet er alle som skremmer meg ved å si at to gullfisker i et 60 liters akvarie er alt for dårlig.. sånt får en til å tenke. og jeg føler gullfisker er enklere å passe fordi, hvis jjeg skal ha gullfisker blir det bare to fisk, mens hvis jeg velger de andre fiskene jeg vil ha blir det stimfisk som skal være minst 10 stykker, å enklere er det jo å passe på to fisker med størrelse? jeg føler at man får mye mer kontroll.
men så kom jeg også på en tanke angående varmekolben min : jeg har en 75 walts varmekolbe som bare er i akvariet, normalt er temperaturen i akvariet mitt på 25grader. hva er egentlig poenget med varmekolbe da? det er jo helt meningsløst da den bare bruker plass - bør jeg ta den ut?
men så kom jeg også på en tanke angående varmekolben min : jeg har en 75 walts varmekolbe som bare er i akvariet, normalt er temperaturen i akvariet mitt på 25grader. hva er egentlig poenget med varmekolbe da? det er jo helt meningsløst da den bare bruker plass - bør jeg ta den ut?
Postet 16.09.09 kl 16:32
Endret: 16.09.09 kl 16:34
Postet 16.09.09 kl 17:48
Inaktiv bruker

hva mener du med at det er en stor fiskeboller? det er et skikelig akvarie, å pumpe er vel alltid nødvendig? men varmekolben tar egentlig bare plass, uten å gjøre no nytte for seg..
Postet 16.09.09 kl 18:01
Postet 16.09.09 kl 18:17
Inaktiv bruker

poenget mitt er at varmekolben gjør liten jobb, jeg skal såklart ha filteret det er under innkjøring men varmekolben er unødvendig å tar plass.
Postet 16.09.09 kl 18:30
Postet 16.09.09 kl 18:31
Inaktiv bruker

trenger jeg egentlig pumpe? jeg har en filterpumpe som lager sirkulasjon i vannet, og som er koblet til en slags slange som er hengt utenfor akvariet?
Postet 16.09.09 kl 18:42
Postet 16.09.09 kl 20:26