Palettciklide (side 3)
Postet 21.09.09 kl 14:11
BoblaNå er jeg spent, skjedde det noe i natt?? Det er vanlig at de graver når de er i lek, så hvis du klarer å være bittelitt mer tålmodig så skjer det nok noe snart! ;)
Nei, skjedde ingenting i natt. Får bare være tålmodig... men det kan jo ikke være bra for henne å riste på den måten, i så mange timer! haha :P..
ser at hannen også har noen slike ticks i ny og ne..
de er jo ganske unge begge to, så det blir ikke så mange yngler - om det blir. hva kan man forvente av første kull ?
Postet 21.09.09 kl 14:36
Postet 21.09.09 kl 20:29
Postet 21.09.09 kl 20:39
Postet 21.09.09 kl 20:46
Postet 21.09.09 kl 20:47
Postet 21.09.09 kl 21:05
Postet 21.09.09 kl 21:10
Postet 21.09.09 kl 22:48
Postet 21.09.09 kl 23:11
Hun er enda tykk som fy. men hannen har fått en merkelig avføring. 6-7 stk på ca 1 mm "biter" henger etter han... egg som sitter fast?
En ancistrus har flyttet inn hos palettene Den er ikke større enn rundt 3cm. Håper ikke den suger i seg eggene, hehe.. men ser at langt større ancistruser har gått sammen med palettyngler hos andre akvarister, så satser på det går bra.
En ancistrus har flyttet inn hos palettene Den er ikke større enn rundt 3cm. Håper ikke den suger i seg eggene, hehe.. men ser at langt større ancistruser har gått sammen med palettyngler hos andre akvarister, så satser på det går bra.
Postet 22.09.09 kl 10:48
Postet 25.09.09 kl 19:00
Nå skjer det noe merkelig her.. 2 sverddrager par flørter, og 1 par paletter flørter i hovedkaret.. Tilogmed ett par neontetra oppfører seg merkelig, svømmer rundt i ring sammen osv..
MEN, palettene - bør jeg flytte dem over til det andre paret, som kanskje også holder på?
"Epelepsi"-anfallene til hun i oppdrettskaret har sluttet, men hun andre paletten jeg har (Sammen med en hanne) har jo også begynt nå...
så bør jeg flytte dem over?
Det blir jo da 2 par paletter sammen... som begge styrer på med sitt.. dumt? smart?
MEN, palettene - bør jeg flytte dem over til det andre paret, som kanskje også holder på?
"Epelepsi"-anfallene til hun i oppdrettskaret har sluttet, men hun andre paletten jeg har (Sammen med en hanne) har jo også begynt nå...
så bør jeg flytte dem over?
Det blir jo da 2 par paletter sammen... som begge styrer på med sitt.. dumt? smart?
Postet 28.09.09 kl 23:13
Jeg flyttet det andre paret også sammen med de andre kjærestene. Så nå er det to par der. De ble veeldig misslikt i starten.
Jeg la til 1-2kg mer stein, så nå har de også nye skjulesteder. Gjorde dette fordi det første paret har okkupert alle skjulesteder. La jeg til noen nye, ville ingen eie dem.. Var heldig med det, så det nye paret har nå de nye hulene, og de gammle har sine.. Så nå er det altså ett par til venstre av karet, og ett par til høyre av karet.. gikk supert!
Begge parene vifter på rompa og gnur seg intill hverandres partner. men ingenting skjer.. har gått rundt 1 mnd nå, så jeg syns ikke dette er like spennende - da jeg er utrolig utålmodig av meg :P.. Men, titter (les: stirrer og analyserer) jo selvsagt minimum 30 minutter på dem totalt gjennom dagene, så litt må jeg følge med.
Jeg la til 1-2kg mer stein, så nå har de også nye skjulesteder. Gjorde dette fordi det første paret har okkupert alle skjulesteder. La jeg til noen nye, ville ingen eie dem.. Var heldig med det, så det nye paret har nå de nye hulene, og de gammle har sine.. Så nå er det altså ett par til venstre av karet, og ett par til høyre av karet.. gikk supert!
Begge parene vifter på rompa og gnur seg intill hverandres partner. men ingenting skjer.. har gått rundt 1 mnd nå, så jeg syns ikke dette er like spennende - da jeg er utrolig utålmodig av meg :P.. Men, titter (les: stirrer og analyserer) jo selvsagt minimum 30 minutter på dem totalt gjennom dagene, så litt må jeg følge med.
Postet 09.10.09 kl 15:51
Postet 23.10.09 kl 01:51
Postet 24.10.09 kl 01:57
Heisann! ;-)
Fine paletter du har!!! Bra video. De er nå bra søte!!! )
Postet 27.10.09 kl 17:50
Postet 28.10.09 kl 20:31
Ronny-AndréFinner ikke kokosnøtter i butikkene! Blomsterpotte har du tipset meg om før, og jeg begynte å lete hjemme med en gang. fant ikke noe jeg syntes passet. Skal lete videre etter noe liknende hule-prosjekt :)
Kjøp en kokkosnøtt selv, del den, ta ut innmaten Borr hull/skjær hull eller det som passer deg best! Gammel innlegg, men da vet du det til en annen gang..
Postet 28.10.09 kl 20:50
Postet 28.10.09 kl 21:05