Maxima's akvarieverden (side 3)

Heidi Ingdal
[QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102

Hvordan ser de tornhjelmsneglene dine ut? Er de olivengrønne med blå munn osv? Har nemlig bestilt de på nytt for å se om jeg får de samme igjen....

Jepp, det er de.
Maxima
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102

Hvordan ser de tornhjelmsneglene dine ut? Er de olivengrønne med blå munn osv? Har nemlig bestilt de på nytt for å se om jeg får de samme igjen....

Jepp, det er de.
Jeg vil ha til at de er svarte og ser helt anderledes ut. Disse vi har fått mener jeg er en variant av japansk trapdoorsnegle??
Heidi Ingdal
[QUOTE=Maxima][QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102

Jepp, det er de.
Jeg vil ha til at de er svarte og ser helt anderledes ut. Disse vi har fått mener jeg er en variant av japansk trapdoorsnegle??

Hm, mulig det? Har du bilde av japansk trapdoorsnegle??

Skal ringe Imazo neste uke å høre hva de har inne. Hadde jeg ikke snegledilla før så har jeg det IHVERTFALL nå.. Hihi

Har noen venner som også har akvarium. Bare selskapsakvarium da, og de bare kikker rart på meg og sneglene mine. De syns sneglene er hæslige. :P
Dette er de samme som du har fått i dag eller? Disse kalles trapdoorsnegle men kjøpt som tornhjelmsnegle. De har fått over 30 unger siden jeg fikk de forrige mandag.
Ja, det er de samme.

Har du mange? 30 Stk fikk jeg i dag. :P
Maxima
Ja, det er de samme. :) Har du mange? 30 Stk fikk jeg i dag. :P

Nei har bare 10 men de har fått over 30 unger så fortsetter de sånn så blir de jo kalt pestsnegler tilslutt....
Det spørs det ja... Fordelen min er jo at om det blir slik hos meg så kan jeg bare ta de med i butikken og selge de der. :P

Har du foresten noen Marisa snegler nå som er klare for salg samtidig som de andre sneglene du skal sende meg?
Maxima
Det spørs det ja... Fordelen min er jo at om det blir slik hos meg så kan jeg bare ta de med i butikken og selge de der. :P Har du foresten noen Marisa snegler nå som er klare for salg samtidig som de andre sneglene du skal sende meg?

Send meg en mail ang salg. Mvh Heidi
1. Det ser jo vitterlig litt snodig ut..
2. En av de nye Coryene
3. To av de fine blå Guppyene
1. Et par av mine endlers
2. Noen Cory
3. trapdoorsnegle
Neonfarget guppy med splittet hale
Maxima
1. Det ser jo vitterlig litt snodig ut.. 2. En av de nye Coryene 3. To av de fine blå Guppyene

He he ja det er så komisk å se på de for de blir så sinte også vettu...
De guppyene er vel samme farge som jeg har og den er nydelig...
Maxima
Neonfarget guppy med splittet hale

Er det neonfarget de kaller den der. Har 4 stykker men de er veldig ulike i fargene. En er ganske mørk og de andre lysere. Det var en sånn en som plutselig dukket opp av intet hos meg etter flere år. Snodig. Men de er nydelige.
I dag har det flyttet en nydelig rød kampfisk med blått i slørene inn i 120 literen sammen med tre damer.
Har lyst til å få til yngel på disse.

Noen forslag for å få til optimale forhold?
Tenkte jeg skulle ta noen bilder av den nye kampfiskhannen min, men han bare gjemmer seg...
Har en diger rot med planter på. Under den liker han seg.
Jaja, får håpe han tørr å komme frem litt etterhvert da.

5 Epler har fått flytte inn til de og. Disse eplene ser ut til å trives overalt de.

Fikk meg en stor overaskelse i kveld da. Det ser ut som om rekekaret mitt er lekk. Så da må jeg kjøpe med meg et nytt fra jobb i morgen tror jeg. Tror det skal gå bra til da. Bare fyller på det før jeg drar i morgen.
Regner med det blir et 70 liters 6-kant kar. Da må vel rekene bli fornøyde.
Er det noen som har bilde av tigersnegle-egg? Jeg tror det er det jeg har, men er ikke sikker...
Maxima
Er det noen som har bilde av tigersnegle-egg? Jeg tror det er det jeg har, men er ikke sikker...

Bitte bitte små hvite ovale egg ? joda jeg har tusenvis av de i karet. De sparkler røtter med det . Legger de på andre snegler, glasset osv. De må ha brakkvann for å klekkes så de klekkes ikke i ferskvann. )
Stemmer, det er små hvite ovale egg.

I dag er nytt kar til rekene innkjøpt. Et sekskantet på noen og 70 liter.

Jeg tror kampfisken min er kamerasky. Han er da fremme og viser seg frem, men så fort jeg tar frem kamera piler han under roten for å gjemme seg. :P
Endelig, bilde av min kjekke wagtail-herremann.

Også vil jeg vise dere 4 av kaninene mine. Det er foringstid og de venter utålmodig på mat.
Jippi, jeg har fått babysuller.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap