- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Maxima's akvarieverden (side 3)
Maxima's akvarieverden (side 3)
Heidi Ingdal[QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102
Hvordan ser de tornhjelmsneglene dine ut? Er de olivengrønne med blå munn osv? Har nemlig bestilt de på nytt for å se om jeg får de samme igjen....
Jepp, det er de.
Postet 22.09.09 kl 19:34
Maxima[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102
Hvordan ser de tornhjelmsneglene dine ut? Er de olivengrønne med blå munn osv? Har nemlig bestilt de på nytt for å se om jeg får de samme igjen....
Jepp, det er de.
Jeg vil ha til at de er svarte og ser helt anderledes ut. Disse vi har fått mener jeg er en variant av japansk trapdoorsnegle??
Postet 22.09.09 kl 19:37
Heidi Ingdal[QUOTE=Maxima][QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Maxima]Tigersnegler, tornhjelmsnegler og suller. Har sjekket alle sneglene for igler, også de jeg hadde i karet fra før, men det er kun den ene jeg finner igler på. Den ligger nå i et saltbad... Har også fått 5 Corydoras sp. C-102
Jepp, det er de.
Jeg vil ha til at de er svarte og ser helt anderledes ut. Disse vi har fått mener jeg er en variant av japansk trapdoorsnegle??
Hm, mulig det? Har du bilde av japansk trapdoorsnegle??
Skal ringe Imazo neste uke å høre hva de har inne. Hadde jeg ikke snegledilla før så har jeg det IHVERTFALL nå.. Hihi
Har noen venner som også har akvarium. Bare selskapsakvarium da, og de bare kikker rart på meg og sneglene mine. De syns sneglene er hæslige. :P
Postet 22.09.09 kl 20:22
Postet 22.09.09 kl 20:31
Postet 22.09.09 kl 20:42
Postet 22.09.09 kl 20:47
Postet 22.09.09 kl 20:53
Postet 22.09.09 kl 21:05
Postet 22.09.09 kl 23:52
Postet 22.09.09 kl 23:55
Postet 22.09.09 kl 23:56
Postet 23.09.09 kl 00:22
Postet 23.09.09 kl 00:24
Postet 23.09.09 kl 18:52
Tenkte jeg skulle ta noen bilder av den nye kampfiskhannen min, men han bare gjemmer seg...
Har en diger rot med planter på. Under den liker han seg.
Jaja, får håpe han tørr å komme frem litt etterhvert da.
5 Epler har fått flytte inn til de og. Disse eplene ser ut til å trives overalt de.
Fikk meg en stor overaskelse i kveld da. Det ser ut som om rekekaret mitt er lekk. Så da må jeg kjøpe med meg et nytt fra jobb i morgen tror jeg. Tror det skal gå bra til da. Bare fyller på det før jeg drar i morgen.
Regner med det blir et 70 liters 6-kant kar. Da må vel rekene bli fornøyde.
Har en diger rot med planter på. Under den liker han seg.
Jaja, får håpe han tørr å komme frem litt etterhvert da.
5 Epler har fått flytte inn til de og. Disse eplene ser ut til å trives overalt de.
Fikk meg en stor overaskelse i kveld da. Det ser ut som om rekekaret mitt er lekk. Så da må jeg kjøpe med meg et nytt fra jobb i morgen tror jeg. Tror det skal gå bra til da. Bare fyller på det før jeg drar i morgen.
Regner med det blir et 70 liters 6-kant kar. Da må vel rekene bli fornøyde.
Postet 23.09.09 kl 23:34
Postet 24.09.09 kl 00:22
MaximaEr det noen som har bilde av tigersnegle-egg? Jeg tror det er det jeg har, men er ikke sikker...
Bitte bitte små hvite ovale egg ? joda jeg har tusenvis av de i karet. De sparkler røtter med det . Legger de på andre snegler, glasset osv. De må ha brakkvann for å klekkes så de klekkes ikke i ferskvann. )
Postet 24.09.09 kl 07:26
Postet 24.09.09 kl 22:58
Postet 25.09.09 kl 23:33
Postet 28.09.09 kl 17:07