Venter jeg døde snegler i posten? (side 3)

Syns du skal starte sånn egen personlig tråd så vi får høre hvordan det går både med sneglene og litersyka og om du legger på deg el ikke.. ler..
Bare en liten kjapp oppdatering..

Sandsneglene ser jeg veldig lite til, bare om kveldene bruker dem å komme opp mot glasset, og krable seg oppåver, som oftest over vannoverflaten, så snur de igjen..

Eplesneglen er mye mer aktiv nå. Ser ut som den brukte mange dager før den kom til seg selv igjen.. Nå er den flink å spise alger, og skremmer seg ikke noe særlig av palettene lengre heller..
Nå kan man faktisk se at den er lilla, mye av det gråe har forsvunnet. Men den ser fortsatt veldig stygg ut. Men bedre! Synd dem ikke kan "reparere" seg selv.

Sirra: hahaha, ja, kanskje det. Du får bare følge med på malawi-tråden min, kanskje jeg forteller der om jeg legger på/av meg
Anbefaler at du bryter konakten med selgeren og ser fremover. Det å kjøpe ting som er annonsert på nett er en viss risiko, men man lærer etterhvert å se hvem som sannsynligvis er seriøse selgere og hvem som ikke er det.

En som gidder å sende og selge to eplesnegler og 10 sandsnegler er sannsynligvis ikke en veldig seriøs selger eller oppdretter. De fleste legger slikt i biosøpla istedenfor å gå på postkontoret.

Jeg vil mye heller lese om ciklidene dine
Hehe, joda. kontakt er brutt, og jeg kommer til å forsikre meg mer neste gang jeg handler..
Har fått mange eposter fra folk som vil kjøpe snegler, som vil vite navnet på han, slik at de ikke gjør samme feilen som meg. Det er flott!
Sandsneglene kommer du til å se tidsnok - de formerer seg styggfort og oppholder seg etterhvert overalt :p
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]

En som gidder å sende og selge to eplesnegler og 10 sandsnegler er sannsynligvis ikke en veldig seriøs selger eller oppdretter. De fleste legger slikt i biosøpla istedenfor å gå på postkontoret.

Denne kommentaren reagerte jeg på da, mulig det bare er meg...
Men jeg ser på meg selv som en seriøs selger & om kunden ønsker 2 eller 20 får de det, det viktigeste er vel fornøyde kunder uansett hva man selger?

Men dette er min mening
Ha en fin kveld.......
Enig med Uflaks, som selger så må du rette deg etter kjøpers ønske
Håvard Støre Andresen

Jeg har ikke lest hele tråden,men reagerte på en kommentar ang kvantum og sending+biosøppel.
Jeg har aldri satt minste antall for reker,snegler etc som skal selges.Det har jeg overlatt til kjøper å velge hvor mye de faktisk ønsker tilsendt.Det er ikke alle som ønsker store sendinger med diverse levende objekter.
Jeg selv startet med tre snegler,ja sandsnegler,for disse kjente jeg ikke noe til men var villig til å prøve.
Og det at det blir oppfordret til å legge dette i biosøpla,skjønner jeg ikke.
Uflaks
Denne kommentaren reagerte jeg på da, mulig det bare er meg... Men jeg ser på meg selv som en seriøs selger & om kunden ønsker 2 eller 20 får de det, det viktigeste er vel fornøyde kunder uansett hva man selger? Men dette er min mening ;-) Ha en fin kveld.......

Om man vil kan man lese alt i værste mening.
Det du faktisk siterer meg på er ikke helt borti natta når du tenker over det.
Håvard Støre Andresen
Tenk litt over det!

Jeg er 100% enig med deg i at de samme spillereglene gjelder uansett antall og beløp, men konsekvensen er selvfølgelig mindre når verdien er mindre og det er lettere å legge det bak seg.

Vi kan sitte i ukevis og uffe oss i kor over en dårlig selger eller vi kan spørre oss selv om det er lærdom å hente i historien. Med lærdom så mener jeg hvem man velger å handle med og hva man skal se etter.

Dette gjelder alle seriøse selgere:
-Alle seriøse selgere på nett oppgir utfyllende opplysninger om det de selger.
-Oppgir opplysninger om hvor i verden dem befinner seg
-Om dem sender eller ikke
-Selger ingenting hardware de fleste andre oppfatter som skrot. (defekt, mangelfullt, utslitt)

Dette bør alle seriøse selgere gjøre:
-Alle seriøse selgere bør bruke sitt eget navn i tillegg til nikk i annonsen.
-Oppgi alder i profilen.
-Oppgi pris eller minstepris. "kun seriøse bud" er det primært de useriøse som skriver.... Merkelig!
-Oppgi minsteantall på det dem selger hvis stykkpris er lav.
-Bruke søppelbøtta mer og selge mindre.

Kjøpsloven gjelder alle som selger noe uansett hvor lite det er, men det skader ikke om man selv tar lærdom av dårlige handler.

Prøver ikke å være belærende her. Jeg har kjøpt mye brukt dritt på nett og særlig på auksoner selv.

Er fremdeles imot utsagnet useriøs selger som selger 2 Gule og 10 sandsniler, når du er i akvariebutikken ber om det så får du det. Samme som hos de du bestiller av her på forumet
Jeg er også uenig i at man er useriøs bare fordi man sender bare noen få snegler. Var sikkert ikke akkurat dette håvard mente, men.
Man kan derrigmot skjønne at det er en seriøs selger, som selger mye - om dem sier at de sender minst 30 snegler av gangen, f.eks..
De virker dermed mindre desperate, enn de som sender en og en. ergo virker mer seriøs.
men å si at man er useriøs fordi man gjør det, blir feil, for meg.
blondviking
Er fremdeles imot utsgnet useriøs selger som selger 2 Gule og 10 sandsniler, når du er i akvariebutikken ber om det så får du det. Samme som hos de du bestiller av her på forumet

Det er langt fra det samme. Selger man på nett må man skrive en salgsannonse, svare på spørsmål, pakke og gå på postkontoret.

At noen gjør alt dette for en femtilapp tyder gjerne på en viss umodenhet og da bør man kanskje ikke regne med profesjonell pakking og seriøs oppfølging av klager.

Det finnes unntak og jeg sier ikke at alle som selger smårusk er useriøse eller uærlige.
De aller fleste her på AF driver en hobby, ikke butikk og synes det er morro at andre vil ha det som døm har å selge. Så det med useriøst, javel jeg skal ikke selge noe her på forumet, hverken fisk reker eller sniler, da jeg kan bli tatt for å være useriøs

Mvh Per
Det der var vel å være useriøs, blondviking?

Hva i all verden er dette for et useriøst utsagn og av en som i tillegg er moderator!!!! Nå tror jeg virkelig du tråkker mange på tærne og jeg følte meg veldig truffet. Jeg har pakket og sendt både 1 og 50 snegler og jeg føler meg like seriøs som selger fordi om jeg selger 1 eller 50. Jeg har også gitt bort masse snegler til unge akvarister som ikke har masse penger og jeg har gitt en aldershjem gratis snegler....dæken da må æ værra dom å useriøs da som gidder å gå på posten å poste snegler jeg ikke tjener på. For meg i denne sammenhengen så er ikke det å tjene mest penger som er i fokus, men å spre gleden ved å holde på med disse fantastiske dyra og det er det som driver meg. Så jeg driver dette på hobbybasis og har ingen ambisjoner om å drive stort for å bli mere seriøse i deres øyne. Jeg selger fortsatt en snegle til de som vil ha det. Dette synes jeg var frekt sagt og det beviser bare nok en gang hva dere moderatorer kan tillate dere. ....Når mye vil ha mere , det er da man begynner å bli useriøs....)
Ronny-André
Det [I]der[/I] var vel å være useriøs, blondviking? :)

Nei det var seriøst ment. Alt blir gitt bort til sjukehjem sjukehuset og andre offentlige steder
Takk Heidi for at du nevnte moderator, jeg skal holde hue litt lavt der, da jeg har hakka på døm før :P

Mvh Per
Uff... Føler meg litt misforstått her. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det.

En som selger smårusk er ikke nødvendigvis useriøs, men vedkommende har sannsynligvis ingen spisskompetanse angående pakking eller klagebehandling.

Med dette sier jeg ikke at du er useriøs hvis du selger en fisk eller 2 snegler?

Så det med useriøst, javel jeg skal ikke selge noe her på forumet, hverken fisk reker eller sniler, da jeg kan bli tatt for å være useriøs

dette jeg mente ;p
Ja jeg gir det heller bort :P det er en hobby jeg driver med. Det å spre glede til andre koster ikke noe, men er godt betalt

Mvh Per
Heidi da! Du er jo min favoritt blandt snegleentusiastene
Jeg mener virkelig ikke å tråkke alle som selger småting på nett på tærne, men prøver å si at det gjelder å lese litt mellom i linjene i annonsene for å forstå hvem man skal kjøpe fra. Det er masse annet enn kvantum som gjelder, som utfyllende informasjon, bilder, salgshistorikk, forumsopptreden osv.

Hvis noen andre føler det er høysesong for å jakte ned en misforstått moderator, så skyt i vei Jeg lover å ikke rapportere det
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap