Husk på at det er halloween i morgen ;) (side 3)

evoT
Er egentlig skikken med å gå Halloween noe for barn som er så små at foreldrene må sende med dem en betalt barnevakt på runden? De som går Halloween har selv kledd seg ut for å være skumle, og må finne seg i om de selv blir skremt av de som åpner dørene de ringer på. Ungene må først bli så store at de tåler å bli litt skremt, mener nå jeg. Den som er med på leken må smake steken, er det noe som heter. :-) (Jeg trodde forresten ikke at noen noensinne blir for gamle til å sitte på et forum og mene noe om hvem som er for gamle til ditt og datt).

Tja, jeg er litt enig egentlig. Dette med at de må være gamle nok til å bli skremt. Er vel barna som maser så på foreldrene, at de må bare bli med dem. Er vel gøy fordet, hehe.

(Jeg trodde forresten ikke at noen noensinne blir for gamle til å sitte på et forum og mene noe om hvem som er for gamle til ditt og datt)

Mulig du missforsto. Det jeg mente var at det er bare barn som gir slike kommentarer, som den jeg kommenterte. At vedkommede var for gammel til å synke så lavt.
Jeg mente selvfølgelig ikke at personen var for gammel til å ha meninger Men nå skal vi prøve å holde oss til tema. Er det ønskelig å fortsette "krangelen", er dere mer enn velkommen til å sende meg en mail
Plussmedlem
akva34
Vi har netopp byttet tilbake til temaet igjen, du trenger ikke å ta opp krangelen igjen

Tråden handler om Halloween. Diskusjon om alder angående dette er vel fortsatt i henhold til trådens tema
Selv om du har sagt ditt (og er ferdig med diskusjonen) så må andre få lov til å uttale seg også.
Inaktiv bruker
godt poeng Loomis,
men du likte vell ikke den fæle krangelen, gjorde du?
Jeg synes i hvert fall at den krangelen var helt ut av tema.
Voksne mennesker skal jo ha en grense.
Viss du skjønner hva jeg mener.
(hehe) Andre skal jo selvfølgelig få si sitt!!!
Plussmedlem
Ronny-André
[Det jeg mente var at det er bare barn som gir slike kommentarer, som den jeg kommenterte. At vedkommede var for gammel til å synke så lavt. Jeg mente selvfølgelig ikke at personen var for gammel til å ha meninger ;)

Mona kommenterte et innlegg som gikk på at "unger må få lov til å ha det gøy". Den påstanden ble dermed merkelig som begrunnelse for at 17-åringer går "knask eller knep". Folk på den alderen kan neppe kalles "unger".
Ikke så merkelig at slikt blir kommentert i en "off topic"-tråd.

(At forfatteren av innlegget etterpå kommer med tilleggsopplysningen om at hun går sammen med småbarn for å passe på dem blir selvfølgelig noe annet.)
Plussmedlem
akva34
godt poeng Loomis, men du likte vell ikke den fæle krangelen, gjorde du?

Den var ikke akkurat fæl
Har sett verre på AF. Da gjerne om fisker som er litt runde og flate i formen
Jeg syns Halloween er kjempeartig og spennende, og hadde jeg hatt muligheten skulle jeg mer en gjerne ha gått knask eller knep sammen med mine 6 tantebarn i går. Jeg er foresten 21.
Selv hadde vi tradisjon med å gå bukk på feittirsdagen i Februer her. dere vet den tirsdagen hvor man spiser ertesuppe og fleks og hvor man i gamle dager skulle spise 7 måltider den dagen. Dette vet jeg det var mange eldre i kommunen som gleda seg til, til å faktisk få besøk av unger som hilste på og spurte etter noe godt. Og mange av de som gikk tok seg gjerne tid til en prat med de gamle når de hilste på. Fortalte hvordan familien hadde det å slikt.
I mine øyne er Halloween akkurat det samme bare at nå kler ungene/ungdommen seg ut i kostymer.
Klart noen av knepene som blir kort er drøye men her i utkantdistriktene vet jeg at de gamle fortsatt setter pris på et besøk på kveldstid av den yngre garden.

Mvh Mel (21 år og som liker halloween)
Plussmedlem
Mel
Dere vet den tirsdagen hvor man spiser ertesuppe og fleks og hvor man i gamle dager skulle spise 7 måltider den dagen.

Nei, det veit jeg ikke...men har hørt om den nå
Fetetirsdag.
Dette ble virkelig off topic....

Problemet med Halloween slik jeg ser det, er at det tar fullstendig av. I fjor hadde vi 12 omganger med barn/unge utkledd i dårlige kostymer fra nille eller tilsvarende på døren, og de gir seg ikke med å ringe en gang heller. Vårt standardsvar, helt til vi ikke gad lukke opp flere ganger, var at vi gir ikke godteri til monstre, men at de kunne komme igjen som julebukker, og da ville de få.
Synes det er en dårlig og påtrengende skikk, som hos oss er helt løsrevet fra sitt opprinnelige innhold. F.eks. er det i USA vanlig at de som ønsker besøk setter ut en gresskarlykt. Mangler den, ringer man ikke på.

Det bør være et tankekors at det omsettes Halloweenutstyr og (dårlig) snop for minst like mye som vi samler inn under TV aksjonen, og det siste er vi gode på å skryte av!

Julebukker kler seg med mer vanlige klær, har litt rødt i kinnene og synger en julesang og lager ikke pøbelstreker. Det er en tradisjon vi setter pris på. I år sperret vi innkjørselen lørdag ettermiddag, men i romjulen er den åpnet igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap