Aquamanias flott service (side 3)

Dette forumet er for å utveksle erfaringer, både på godt og vondt. Synes selv det er en fordel å se hva andre kunder har opplevd før jeg kjøper noe. Og at "alle" i akvarienorge er fornøyd får jeg ikke til å stemme med andre innlegg her og andre steder.
Problemet er at denne formen for erfaringsutveksling ikke yter butikkene rettferdighet. Det er bare en liten prosent av de som er fornøyde som skriver det, mens nesten alle som er misfornøyd med ettellerannet kjefter og smeller og syter så det er ikke måte på til tider..

Jeg tør påstå at nesten samtlige av de som skriver om positive erfaringer med disse butikkene gjør det fordi de blir provosert av at andre gir butikken det glatte lag, når de har langvarig god erfaring med denne..

Jeg skrev alle i gåseøyne av en grunn. Men faktum er at det er de to mest populære nettbutikkene i Norge på sitt felt, og noen vil bare aldri bli fornøyde uansett hvor mye man legger i det som butikkeier.

Det jeg mener at er et problem med måten denne "erfaringsutvekslingen" foregår på er at de som aldri blir fornøyde får veldig mye større "spalteplass" enn de egentlig fortjener om man hadde sett på det totale bilde av kundetilfredshet. Det er også umulig for de som ikke er invidde i dette forumets brukermasse å vite hvem som skjuler seg bak kallenavn, og dermed hvor seriøst man skal ta deres erfaringer.

De fleste virker det som tror på alt de leser og da kommer problemet - når nye kunder unngår en butikk som i all hovedsak har fornøyde kunder, fordi noen få har hatt vanskeligheter i forholdet til denne butikken og skreket ut om det, uten at man får se/høre andre siden av saken.

Med vennlig hilsen

edit: det er forøvrig verdt å merke seg at de værste eksemplene på dette jeg ser på som et problem blir moderert vekk fra disse trådene, og mange tråder med butikkanmeldelser blir fjernet i sin helhet (heldigvis, og takk til moderatorteamet for fokus på dette - JEG tror det er veldig viktig)
Jeg tror de butikkene, inkludert nettbutikker, som gir den beste servicen vinner kundene til slutt, og det er det vi skal bruke vår forbrukermakt til å påvirke. Har hatt veldig god erfaring med Webzoo tidligere, til for ca en måned siden, og Zooservice har en veldig god kundeservice, raske, effektive og de svarer og informerer underveis.
Det ressonementet er jeg forsåvidt enig i, bare at pris, utvalg, varelager, leveringstid osv også er med i det regnestykket... Og det er noe med at jo mer ressurser man bruker på de andre tingene, jo høyere blir prisen på varene man selger.

Hvis disse trådene skal fungere til dette formålet (på en måte som er rettferdig for butikkene også, og det er faktisk ikke rettferdig for forbrukeren som lurer på hvilken butikk han skal velge heller når det som kommer frem i tråden ikke gjenspeiler den virkelige tilfredsheten til kundene (eller manglende sådan)) forutsetter det at det er virkeligheten som gjenspeiles i disse tråder, og det mener jeg at ikke er tilfelle. Og jeg kan ikke se for meg hvordan det skulle fungere når folk tar så lite ansvar for hva de blåser ut med i all offentlighet.

Jeg står fortsatt på at man trenger et par år på andre siden av bordet for å faktisk forstå hvor mye totalt idiotisk barnslige kunder man blir nødt til å forholde seg til..
Men vi kan jo la det ligge der?
Plussmedlem
juventus
Hvis du er usikker så gjør du noe så enkelt som bare å ringe han.


Kan godt gjenta meg selv her jeg...

Sendte sms med en forespørsel og svaret kom på under 30min...
Forøvrig har forespørsel via mail om samme vare, til en annen nettbutikk, enda ikke blitt besvart. Gått, tjaaaaa, 2 måneder nå eller....
er sikkert bra service i selve butikken, men webshoppen kan vere litt treg ja, bestillte også noe som fekk mail om og vente med og betale til dem kom med samla beløp, kom ikke noe så sendte ein sms til mobilnret og fekk litt mer fortgang på det da. han sa denne webshoppen er slikt dem driver med i fritiden og har jobb utenom så dem har ikke alltid tid til og få sjekka mailen med en gang, så dem sjekker mail om natten og slikt når dem har tid.
Men fks ellers om det er varer dem ikke har inne så istedefor at dem sender ein mail om det og gir beskjed om at dette har dem ikke inne for øyeblikket hører man ingenting til man tar kontakkt 2 uker senere og får svar om at dem ikke har det på lager men forventer det inn da og da..
så ikke så bra service på webshoppen vertfall, ikke utenom at man selv må ringe og høre va som skjer.
Siden jeg la inn et innlegg her om dårlig scervice tidligere tenkte jeg at jeg fikk oppdatere litt. (Bedre sent enn aldri).

Jeg fikk varene ikke så veldig lenge etter at jeg la inn det forrige innlegget, men det var litt pes. Noe av det var sikkert min skyld. Jeg hadde avtalt med ham at jeg skulle komme og hente varene, men da jeg kom fikk jeg ikke svar da jeg ringte ham på tlf. Jeg ringte 2 ganger og ventet i 30 min. før jeg sendte ham mld. om at jeg dro hjem igjen. Da fikk jeg svar ca. 30 min. senere, og vi avtalte ny tid for henting av varer. Jeg forsto i ettertid at jeg skulle ha gått bort og ringt på døra (for han var visst hjemme), men jeg hadde aldri vært der før, og var litt usikker på hvor døra var (dermed føler jeg at denne bomturen var min egen feil)... Iallefall gikk alt mye bedre neste gang jeg kom, da ringte jeg på og han åpnet med én gang. Veldig hyggelig fyr med masse kunnskap! Plantene jeg skulle kjøpe var av topp kvalitet og til uslåelig pris, og det var veldig hyggelig å skravle fisk og titte i alle akvariene han hadde. Smørbukkene var heller ikke å forakte.. Hehe..

Selv om det tok nesten 3 mnd. fra jeg la inn bestilling til jeg fikk varene kommer jeg helt sikkert til å bestille mer fra Aquamanias pga. god scervice når man først er der, og veldig gode priser. (Jeg regner med at jeg bare var ekstra uheldig med den første bestillingen, og at det vanligvis ikke tar sååå lang tid!) Har man først vært der og sett "butikken" og snakket med eieren blir man raskt glad i Aquamanias, og glad for å ha et slikt tilbud i nærområdet!! Men har jeg det travelt med å få varene bruker jeg nok Webzoo!
HvemErJeg?
Men har jeg det travelt med å få varene bruker jeg nok Webzoo! :)

Tar tilbake dette! I går fikk jeg komme for å kjøpe lysrørsett klokken ti på kvelden, hvor ellers kan man få tak i slikt så sent?
3 mnd. fra bestilling til levering og noen kaller dette "god service".
Javel, da er det godt vi mennesker er forskjellige
Syyykt,spør du meg.
Jeg venter fortsatt på å høre om du har fått det du bestilte.
Jeg var innom denne butikken for første gang på Søndag. Rene kar, frisk fisk og meget god service! Jeg gikk ut døra med fisken jeg skulle ha (L 190) og mye god informasjon. Kommer helt sikkert til å handle der igjen.
Jeg bestilte vanntester herfra forrige uke, fikk de i posten 5 dager etter bestilling (strengt tatt 4 dager ettersom betalingen min ikke var inne før dagen etter), så jeg er strålende fornøyd iallfall
I tillegg var portoen lav (67 kr), og totalprisen lavere enn absolutt alle andre butikker jeg sjekket (i norge, tyskland, danmark, england og usa). Og det var koselig med to smørbukker i pakken
Jeg er kjempefornøyd med servicen hos Aquamanias! Hadde lest litt her på forhånd og var forberedt på at det kunne ta tid.. Men det gjorde det altså ikke. Er helt ny i gamet og kun kjøpt fra vanlig dyrebutikk. Har fått litersyken til de grader, og vil ha alt mulig rart (som jeg sikkert ikke trenger). Sendte en laaang bestilling med masse småstæsj mandag kveld. Kom selvsagt på flere ting jeg ville ha, og sendte mail rett etterpå. Fikk svar allerede tirsdag om at det skulle fikses. Utålmodig som jeg er sendte jeg en sms på torsdag for å sjekke hvor lang tid det ville ta å skaffe alt sammen, og fikk svar med en gang om at det kunne sendes eller hentes dagen etter

Dro dit i går etter jobb, og alt var på plass, ferdig pakket. Bombaderte stakkaren med alle mine nybegynnerspørsmål, og han svarte vennlig på alt jeg lurte på. Følte meg veldig godt mottatt og kommer garantert igjen! Jeg fant også flere ting jeg ville ha, og fikk gode tips om planter og plantestell. (Jeg har ikke hatt hell med mine for å si det mildt). Totalen på alt jeg kjøpte ble latterlig lav sammenlignet med mine dyrebutikk-kjøp.

Kjelleren var fullt av pene og rene akvarier og flotte fisker. Jeg ble imponert over hva han får til ved siden av vanlig jobb!
Fikk sending fra aquamanias igjen i går, og er kjempefornøyd. Prisene på det meste er uslåelig, og leveringstiden er bra. Tok vel 3-4 dager fra bestilling til varene var i posten. I tillegg fikk vi også en smørbukk hver (uten tilegg i prisen ) så vi er kjempefornøyd.

Selve websiden er vi kansje ikke så fornøyd med, det er litt dårlig med beskrivelser på varene, men hva kan man forvente til den prisen... Service er terningkast 6, levering er terningkast 6, priser er terningkast 6, så da er det ikke så nøye om selve websiden kansje bare får 3-4 på terningen :P

Kjempefornøyd, bestiller nok snart igjen derfra.
Inaktiv bruker
Jeg skjønner ikke hvorfor dere handler i Norge i det hele tatt jeg, når man får alt til en brøkdelen av prisen utomlands/ fra utenlandske nettsteder! ;0) Og leveringen er ofte raskere fra utlandet enn fra norske etter min erfaring.
men får du smørbukk fra de?? :P

Personlig er jeg ikke glad i paypal eller ebay, så det er 2 gode grunner for meg.
På den annen side, om vi kjøper alt av utstyr fra utlandet, blir det da noen norske butikker igjen å kjøpe utstyr og fisk fra? Kan f.eks. aquamanias fortsette å ha lave prise på fisk om ingen kjøper utstyr derfra?

En tredje ting er at om jeg bestiller en akvariepumpe fra Polen, forhåndsbetaler den og ikke får den... Da er det stor sjangse for at pengene er tapt. Om det samme skjer med en norsk nettbutikk, så kan jeg ihvertfall anmelde og ha ett håp om å få pengene igjen...

Alikevel er jeg åpen for utenlandskjøp også... (så lag gjerne en fresh post om utenlandske butikker du stoler på og har erfaring med )
Inaktiv bruker
Nei, smørbukk får jeg ikke på kjøpet

Men, jeg har brukt både vanlig visakort og paypal uten noe problemer hittils da, og som regel sluppet både moms/toll og fått rimeligere frakt enn man får innen Norge. Vet ikke om jeg bare har hatt flaks hittils da, mulig det. Men, uflaks kan man like gjerne ha på norske nettsteder. Og useriøse folk kan like gjerne være norske som noe annet. Jeg har god erfaring med aquaristic.net. De leverer alltid pakkene rett på døra, og jeg har sluppet moms/toll.

Å bestille noe fra utlandet synes skremmende for de fleste, men det er faktisk ikke så farlig:0) Jeg har bestilt masse andre ting fra nett fra andre land, og det har alltid gått bra. Men, selvsagt bør man ikke være lettlurt og tro at alle steder er like seriøse. Mennesker uten samvittighet og ærlighet finnes overalt, de er ikke forbeholdt utlandet. Man bør undersøke litt før man bestemmer seg fra hvor/hvem man vil handle, og det gjelder jo også her på akvaforum på annonser her feks (!)

Jeg vet egentlig ikke om jeg vil støtte opp om norske butikker, hvis jeg kan få samme produkt til 1/4 del av prisen fra et annet land. For meg betyr det en del da jeg ikke har all verdens å rutte med og ikke vil kjøpe en filterpumpe til 1500 kr med frakt i Norge som jeg feks kan få fra tyskland for 400 kr med frakt. (for å sette det litt på spissen).

Jeg har lagt igjen nok cash i norske dyrebutikker og norske nettsteder og blitt lurt og fått feil veiledning der, så sånn sett har jeg nok tapt mange tusen på å handle i Norge da jeg handlet alt her i begynnelsen av hobbyen. Klok av skade og rik på erfaring, handler jeg nå alt fra utlandet. :O)
Var innom denne butikken for første gang i går, og fikk et godt inntrykk. Rene og pene kar, fine fisker, og hyggelig service. Eier tok seg god tid til å besvare våre mange nybegynnerspørsmål, og vi føler vi fikk mye nyttig informasjon. I motsetning til standard dyrebutikker vi har vært på der hovedfokus har virket å være mersalg fikk vi her fin og grei informasjon om hvilke fisker som går sammen, og han la vekt på å ikke selge oss hverken for unge eller syke fisker, eller fisker som ikke ville fungere sammen, eller som ville vokse ut av karene våre.

I dag, ett døgn etter innkjøp og utslipp i vårt akvarie, har alle fiskene fått tilbake den fine fargen de hadde i butikken, og svømmer rundt her i god stand, i live og i god form alle sammen.

Alt i alt vil vi bare takke for god service, tommel opp for Aquamanias, og vi kommer garantert tilbake.
HvemErJeg?


. (Jeg regner med at jeg bare var ekstra uheldig med den første bestillingen, og at det vanligvis ikke tar sååå lang tid!) Har man først vært der og sett "butikken" og snakket med eieren blir man raskt glad i Aquamanias, og glad for å ha et slikt tilbud i nærområdet!! Men har jeg det travelt med å få varene bruker jeg nok Webzoo!

Du er ikke alene om å være ekstra uheldig i forhold til den butikken. Kommer aldrig noen sinne til å handle derfra igjen.

Kan ikke si vi har veldig lyst å reise i butikken for å treffe og se om det er noe bedre enn førsteinntrykket og nettbestilling. NEI TAKK.
Finnes heldigvis andre.
Faiteren
[QUOTE=HvemErJeg?]


. (Jeg regner med at jeg bare var ekstra uheldig med den første bestillingen, og at det vanligvis ikke tar sååå lang tid!) Har man først vært der og sett "butikken" og snakket med eieren blir man raskt glad i Aquamanias, og glad for å ha et slikt tilbud i nærområdet!! Men har jeg det travelt med å få varene bruker jeg nok Webzoo!

Du er ikke alene om å være ekstra uheldig i forhold til den butikken. Kommer aldrig noen sinne til å handle derfra igjen.

Kan ikke si vi har veldig lyst å reise i butikken for å treffe og se om det er noe bedre enn førsteinntrykket og nettbestilling. NEI TAKK.
Finnes heldigvis andre.

Begrunnelse...?

--
Jeg leser lengre opp i tråden at tråder som denne kan misforstås og falle uheldig ut for butikker og forbrukere, og jeg er tildels enig dersom det bare er en side av saken som blir belyst. Men her synes jeg medlemmene belyser begge sider godt. Jeg tror det er nyttig å ha slike tråder, så lenge man kan konkludere selv etter å lese det som blir skrevet. Jeg jobber selv i butikk og vet at enkelte ganger oppstår situasjoner hvor kunder kan føle seg dårlig ivaretatt. Enten beror det på misforståelser ene eller andre veien, eller andre faktorer. Som butikk må man etterstrebe å ha fornøyde kunder så langt man kan, og gjøre opp for seg dersom det går galt underveis i en handel. Men så har man også enkelte kunder som har skyhøye, feilaktige forventninger, krav eller oppfatninger som man ikke kan gjøre noe med. Når man driver butikk er det en viss feilmargin på det meste, det går devserre ikke alltid på skinner. Men om man er litt fleksibel begge veier og innstilt på å få til en hyggelig handel så er det bare moro å drive butikk

Konklusjonen min etter denne tråden og Webzoo-tråden er at Aquamanias har ekstremt godt rykte, selv med noen uhell underveis, og jeg ser frem til å handle med dem. Tommel opp!
Webzoo har litt større feilmargin virker det som, men fortsatt trofaste kunder, så jeg hadde turt å handle der igjen også, hadde bare vært forberedt på at noe kan oppstå.
Netthandel er jo litt forskjellig fra butikkhandel hvor man får varen med seg hjem øyeblikkelig. I butikk kan man se, ta på og godkjenne varen på stedet. Netthandel overlater mer ansvar til butikken, derfor har man også angrerett på netthandel. Verdt å tenke på når man velger ene eller andre metoden for kjøp...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap