Oslo storauksjon 30.01.10 nordseter skole (side 3)

Nå er vi straks oppe i 60 selgere! Begynner å bli bekymret for om vi får plass til alle; vi har bare ca. 200 sitteplasser!

Jeg gleder meg, kommer til å bli kjempemoro!

En liten bønn til alle selgere: Vær flinke å pakke fyldige poser, så bidrar du til å holde antall objekter nede; noe alle er tjent med. Minner også om minsteprisen på 40,- som er satt nettopp med tanke på å unngå altfor mange pinglete poser. Mottaket har fått streng beskjed om å avvise alle objekter som de ikke tror vil oppnå minsteprisen; og deres ord er udiskuterbart! Pakk derfor posene slik at vi unngår tvilstilfeller og diskusjoner. Takk.

Nei, nå skal det pakkes planter! (jada; fyldige poser!

Sees i morgen.
Inaktiv bruker
Ser brått vanskelig ut for meg å komme, men kommer jeg tar jeg muligens med meg en gave eller to til lotteri, om det er interesangt? har ikke noe å selge, men kan godt gi noen reker til lotteri, som sakt om jeg får kommet, og om det er interesangt.

Foresten noen som vet hva amn kunne satt som minstepris på en 5-6 små sakurareker, som ikke har farget ordentlig ut ennå?
Da er det på tide å pakke sammen ting som skal med på auksjonen.

Og denne gangen starter den kl 11. så må vel være enda tidligere oppe enn sist. Blir opp like tidlig som på hverdager...sukk... men, men, det blir sikkert en kjempefin dag.
chr 87: Premier til utlodning er vi glad i! Ta det med så skal vi nok få til noe.

Ad. starttidspunktet: Vi begynner kl. 11 ja. Det har vært et feil tidspunkt i kalenderen dessverre. Det betyr også at vi vil godta å ta i mot objekter lengre enn vi hadde planlagt. Objekter som blir levert inn etter auksjonsstart kl. 11 blir plassert ut ved første pause og blir klart for salg kl. 12.

Vi sees i morgen!
Da er fisk fanget og pakket. Varebilen full av akvarier og utstyr. Reiser om en times tid.
Da er man klar for avreise kl 0800, satser på en flott dag
Inaktiv bruker
da har man fått stått opp å kled på seg, bare å få fanget de rekene jeg sånn halveis lovte til utloddingen nå, også komme seg avgårde.
Takk for en koselig dag! Imponert over han jeg møtte på trikken hjem som hadde maller for 4500 i 2 store pappesker! På trikken!

Fornøyd med dagen, og det var spennende- Tror det var over 200 folk der. Fikk tak i l-201 maller og corydoras sp. black. Gleder meg å få de i karene.
Da var man hjemme. Kjempefornøyd med både salg og kjøp. Slapp i hvertfall ha med noen kar hjem. Sliten nå, lang dag. Holdt på å bli gal av alle rekene og L-mallene, men sikkert morro for de som er intressert. Oslo akvarieklubb kan dette med auksjon. Imponert. Veldig mange hyggelige mennesker i klubben der også, føler meg veldig godt motatt som nytt medlem. Gleder meg til jeg får begynt å gå på klubbmøtene.
Aukjonarius og oak
Neon Bebop
Takk for en koselig dag! Imponert over han jeg møtte på trikken hjem som hadde maller for 4500 i 2 store pappesker! På trikken!

hehe.. det var verdt det hva man ikke gjør for denne hobby'n......

All honor til aukjonariusene og de som hjalp til og ikke minst OAK..

men skulle ønske noen av de som hadde med barn, skulle tatt litt tak i barna, som bråkte.. det syns jeg var dårlig gjort for de som ville følge med på aukjonen... er det ikke meningen man skal være stille i en auksjons hall???

men kjempe fornøyd....

kan auksjonariusene eller OAK vennligst kontakte meg snarest...

mail eller mobil...

wilairot@hotmail.com
93269998

mvh wiwat
Wilairot; mottatt mail og sendt deg svar.

Takk til alle oppmøtte; både selgere, kjøpere og frivillige. Det var mye fine objekter, og prisene holdt seg godt hele veien. Det tyder på at objektene har holdt god kvalitet; da orker man gjerne en økt ekstra enn om det er altfor mange små og pislete saker som selges.

Takk for ros og hyggelig ord. Det er mye arbeid knyttet til slike arrangement og da er det veldig ålreit å se at folk er fornøyde.

En ekstra tommel opp skal sendes til alle som bidrar til å få selve arrangementet gjennomført; våre suverene auksjonariuser, kameramann; alle medlemmene som stiller opp for å ta i et tak i kiosken, som bøssebærere og til å bære bord og stoler før og etter selve auksjonen... Takk for hjelpen.
Tommy Tran
Fornøyd med dagen, og det var spennende- Tror det var over 200 folk der. Fikk tak i l-201 maller og corydoras sp. black. Gleder meg å få de i karene.

Det var grisemye folk! Vi satt ut ca 200 stoler og det var jo perioder hvor folk måtte stå; så det var ordentlig bra oppmøte. Det er moro; blir litt liv av slikt?
Inaktiv bruker
Takk for en bra auksjons dag, kosa meg veldig, kom ikke hjem emd allverden egentlig, 6 corydoras Rabauti, 2 røtter, ett nytt akvarie på 60-8+liter(auksjonarius var litt usikke rpå størelsen, og ejg har ikke fått målt ennå) og en stripet sjokolade malle, skulle gjerne hatt noe emre, men måtte rett og slett dra før auksjonen var over, så om noen har kjøpt en pumpe,varmekolbe, eller noen corydoras for mye, så si i fra hehe.

Ellers lurer jeg svært på åssen reker det var som var til utlodding, noens om vet?
Tusen takk til O.A.K. til arrangementet av kanskje tidenes akvarieauksjon!!
Muligens lørdag, litt tidligere tidspunkt, kan være en del av årsaken??
Kjempebra priser, og enda bedre og nyansert utvalg. Selgeren (ene) av reker og cory bidro til en god del av det.
Et lite skår i gleden. Kjøpte to små L-200 (450,-) var svært dårlig pakket, posen var tom for vann og fiskene døde da jeg kom hjem, så selgeren burde pakket en smule bedre!!!
Selger nr. vil jeg ikke skrive her, men han vet det formodligen til neste gang.
Plussmedlem
Geir Stokke
Kjøpte to små L-200 (450,-) var svært dårlig pakket, posen var tom for vann og fiskene døde da jeg kom hjem, så selgeren burde pakket en smule bedre!!!

Posen var vel ikke tom for vann (eller lekk) da du tok over den?
Hvis det var strikken som falt av på hjemturen så har du et ansvar selv også
Geir Stokke
Et lite skår i gleden. Kjøpte to små L-200 (450,-) var svært dårlig pakket, posen var tom for vann og fiskene døde da jeg kom hjem, så selgeren burde pakket en smule bedre!!! Selger nr. vil jeg ikke skrive her, men han vet det formodligen til neste gang.

samme var det med min.. kjøpte da 3 poser jeg da...
Plussmedlem
Var det ny ordning i år? (Jeg kunne ikke komme...)
Var det ikke mulig å se på posene før de ble lagt ut for salg?
Hvis det var som vanlig, så er det mange som løfter på posene i pausene. Da kan det kan det gå utover pakkingen.
Og når man får tilslaget så burde det være enkelt å se om posene er for dårlige for videre frakt.
Så vidt jeg veit så har OAK nye poser tilgjengelige i lokalet.
Vet ikke hvilke poser dette var. så det var en som prøvde å få liv i en malle på toalettet ved å bytte vann i posen etter auksjon.
Mulig det har vært noe dårlig kvalitet på noen poser eller maller. Nå har ikke jeg veldig greie på maller. Syns det var en del maller som var pakket i veldig små poser, og at det var lite oksygen i posene.
Hadde selv noe problemer med en pose Golden jeg hadde med. Var en som la seg på rygg halveis ut i auksjonen. Prøvde å bytte vann i posen, men sjønte fort at dette bare var pining så valgte avliving. Så ut som resten av fiskene i posen hadde det bra. Skulle det være noe trøbbel så ville jeg uanseth dekket tapet til kjøper.
Tilfeldig bekjentskap
© Ane Engelsen
Reklame for plussmedlemskap