Passer sammen?? =d (side 3)
Inaktiv bruker

Hei!
Jeg skal kjøpe 4 eller 5 ottoer imorgen, men jeg synes de var så utrolig små...
Da er spørsmålet mitt om mollyer liker å gomle på småfisk (molly er jo planteeter)
Håper noen kan svare meg på dette fort... så jeg slipper å være vitne til en fiske-masakre imorgen... =D
Jeg skal kjøpe 4 eller 5 ottoer imorgen, men jeg synes de var så utrolig små...
Da er spørsmålet mitt om mollyer liker å gomle på småfisk (molly er jo planteeter)
Håper noen kan svare meg på dette fort... så jeg slipper å være vitne til en fiske-masakre imorgen... =D
Postet 25.01.10 kl 20:58
Hvor små er de? Du burde i alle fall høre med dyrebutikken hvor lenge det er siden de fikk inn ottoene. Otto tåler transporten til dyrebutikken veldig dårlig da de ikke får fôr. Dette står beskrevet på profilene til ottoene i fiskebasen. Hvis de er veldig små, er det ikke umulig at mollyene tar dem. Har selv vært vitne til molly som har spist yngel.
Postet 25.01.10 kl 21:06
Inaktiv bruker

Ottoer! (haster!)
Noen andre som vet noe mer?? Og hvordan vet jeg helt sikkert om de vil ta de eller ikke???
Postet 25.01.10 kl 21:16
Postet 25.01.10 kl 21:21
Inaktiv bruker

Ottoer! (haster!)
LoomisHva mener du med "små"? Hvis de har en unormal liten salgsstørrelse så synes jeg du skal styre unna. Da er det en stor sannsynlighet at de dør av andre årsaker enn mobbing fra en molly.
De var ca 2cm på det lengste (nå tar jeg fra hukommelsen)
De i butikken sa at de fikk de inn på fredag... og at imorgen kunne vi kanskje få kjøpe dem Har lest dette om at de tåler frektingen dårlig og sånt, men er det ingen mulighet for at de overlever....
Og hovedspørsmålet mitt var vell om molly-ene vil plage dem??
=?
Postet 25.01.10 kl 21:32
Erik SilgjerdNå har jeg ikke gullfisk i 54l-eren min lenger. (Har 5 mollyer der + 7 eplesnegler) Hvilke fisk anbefaler dere?? Vurderer sterkt [URLBLOCK1] !!
Erik....
Du har fått svar. Hvorfor fortsetter du å spørre når du vet svaret?? Dette blir for dumt. Vi er flere som har svart deg at med de mollyene dine er en 54 liter full av fisk allerede, du har ikke plass til flere.
Hvorfor tror du svarene vil forandre seg, hvis du venter litt og spør om akkurat det samme på nytt?
Postet 25.01.10 kl 22:58
Endret: 25.01.10 kl 23:00
Inaktiv bruker

mona o[QUOTE=Erik Silgjerd] Nå har jeg ikke gullfisk i 54l-eren min lenger. (Har 5 mollyer der + 7 eplesnegler) Hvilke fisk anbefaler dere?? Vurderer sterkt [URLBLOCK1] !!
Erik....
Du har fått svar. Hvorfor fortsetter du å spørre når du vet svaret?? Dette blir for dumt. Vi er flere som har svart deg at med de mollyene dine er en 54 liter full av fisk allerede, du har ikke plass til flere.
Hvorfor tror du svarene vil forandre seg, hvis du venter litt og spør om akkurat det samme på nytt?
Unskyld, skal ikke spørre mer om dette...
Postet 26.01.10 kl 07:20
Endret: 26.01.10 kl 07:25
Postet 26.01.10 kl 07:35
Meningen med å ha fisk må vel være at de man har skal leve godt og lenge, ikke ha flest mulig??Må nok si meg enig med Mona,mollyene kommer til å vokse og formere seg. De trenger egentlig mer plass enn det du allerede kan gi dem. Det som bør vurderer er å skaffe et billig og større akvarium, om flyyte molly (og evt andre fisk) i den og ha det lille akvariet som ynglekar. Da er du sikker på an yngel får være i fred, og da er det ikke noe problem å ha reker e.l nedi. Hva du gjorde med gullfiksen forresten, forsto det slik at du hadde kvitta deg med den??
Postet 26.01.10 kl 09:39
Inaktiv bruker

Hei!
Takk for alle svar!!
Jeg skal nok gå å kjøpe ottoer idag, men som dere sier skal jeg gi mollyene større kar.. Når det jeg har blir for lite =D
Gullfisken fikk et nytt kjem i et annet kar... =D
Takk for alle svar!!
Jeg skal nok gå å kjøpe ottoer idag, men som dere sier skal jeg gi mollyene større kar.. Når det jeg har blir for lite =D
Gullfisken fikk et nytt kjem i et annet kar... =D
Postet 26.01.10 kl 15:00