L-144 med røde oyne (side 3)

Hvordan kan dere (selgere) være så sikre på at dere bare har "renrasende" L144?

Hvordan kan dere være sikre på det, uten å kjenne til hele stammen alle individere deres kommer fra, siden viltfanging (noe som er helt umulig).

Hvordan kan dere være så sikker i artsbetstemmelse, både fra utgangspunktet av og genmessig, når resten av verden ofte blander sammen arter og oppdrettsvarianter?
Nå er det vel bare 1 stk fisk som kan kalles L-144 og det er den som ble fanget. Det ble fanget kun 1stk! denne ble så krysset med vanlig ancistrus(?), så jeg undres litt på hvorfor disse avkommene i det heletatt blir kalt L-144?

julnil
Hvordan kan dere (selgere) være så sikre på at dere bare har "renrasende" L144? Hvordan kan dere være sikre på det, uten å kjenne til hele stammen alle individere deres kommer fra, siden viltfanging (noe som er helt umulig). Hvordan kan dere være så sikker i artsbetstemmelse, både fra utgangspunktet av og genmessig, når resten av verden ofte blander sammen arter og oppdrettsvarianter?

det er ingen L144 i dag som er renrasende pga den er krysset med
ansistrus sp albino så det er en drettet art vi har i dag det er derfor engkelte ikke likte at L144 ble beskrevet som en L malle i boken til seidel
Seidel var fornuftig nok til å ta med L144 i boka si av rent praktiske grunner. Hvis han ikke hadde tatt den med ville den vært savnet.

Albino ancistrus er i motsetning til L144 ganske verdiløs. Å selge albino L144 blir det derfor lett bråk av.
L144
jeg har fått litt dilla på L144,kjøpte 3 stk sørfra utenfor oslo august 2008,2 døde etter noen mndr,dn som overlevde er blitt en stor fin hann og er nå blitt pappa til 4 kull på bare 3 mndr
kjøpte med meg 10 stk L144 fra dahls dyrerike august 2009,av dem døde 1,har gitt bort et par til en vennine,resten har jeg selv,det er blitt 3 hann og 4 hun av dem,2 av hunnene er ca 6 cm og legger egg,pappaen er min store skjønne

at noen hadde fått L144 med røde øyne,må være pga at en av foreldrene er mix av ancistrus albino,har en av foreldrene røde øyne?
hvor fikk dere dem fra?

hva betaler der for deres L144?
jeg betalte privat 150 kr stk,på dahls dyrerike betalte jeg 149.kr.
hvorfor er di sjeldne og ikke lette å få tak i?
jeg bor i lille nordland,13 mil sør for bodø,håper på stor innteresse når jeg skal selge dem,kommer til å selge dem for 150.kr.
og kommer ikke til å selge dem før di er pasert minst 3-4 cm.

Hilsen ho punky
Her sørpå er L144 en vanlig og enkel malle å få tak i. Stadig annonser med salg, blant annet her på AF. Tror nok ikke du vil få 150Kr stk ved 3-4 cm. Den vanlige prisen på den str ligger på rundt 50 lappen, iallefall her nede. Ved kjøp av 10 stk går de for 40 pr stk som regel. Sjekk annonsene selv så ser du prisnivået. Lykke til

LOFFA
L144
jeg blir å selge dem for 150.kr,da tenker folk seg kansje grundigere om før di kjøper demer en såpass vakker og litt uvanlig malle her nord,så vil forsikre meg om at di kommer til folk som tar vare på dem
At folk har mye penger gir dem ikke nødvendigvis bedre evne til å ta vare på ting?
L144
Du har rett i det, men nå selger ikke jeg værken kaniner eller fisker til folk jeg vet ikke tar vare på dyra/fiskene sine, og det vet di fleste som kjenner meg
Bra det punky at du kun selger til seriøse mennesker, alle skulle vært som deg på det punktet-stå på punky og lykke til med salg og vidre dretting.
L144
Ken Myrseth
Bra det punky at du kun selger til seriøse mennesker, alle skulle vært som deg på det punktet-stå på punky og lykke til med salg og vidre dretting.

tusen takk ken
hannen er kommet ut av konkylien,så nå venter jeg på at ungene skal komme ut av dn,blir spennende å se hvor mange det er denne gangen,har 13 + yngel fra di 3 tidligere kullene
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap