Drammen akvarieklubb (dak) - 2010 (side 3)

Vil bare minne om Medlemsmøte i Drammen Akvarieklubb i kveld torsdag 09.12.2010 kl 19.00.
Velkommen!

HOLD AV 6 FEBRUAR 2011 :VI SKAL VI HA MARATONAUKSJON I DRAMMEN AKVARIEKLUBB.

MANGE AKVARISTISKE OBJEKTER AUKSJONERES UT,HER KAN DU GJØRE ET KUPP !
MER INFO KOMMER
Viktige datoer for Drammen akvarieklubb første halvår 2011 - se hva som skjer
Viktige datoer for Drammen akvarieklubb første halvår 2011 - se hva som skjer :

13 januar 2011 klokka 1900: Januarmøte med generalforsamling:

Generalforsamlingen i klubben vår pleier ikke å ta lang tid.Det er heller ingen fare for å bli innvalgt i styret mot sin vilje, så ikke vær redd for å møte fram. Auksjon som vanlig.

10 februar klokka 1900 :Klubbmøte med auksjon

10.mars klokka 1900 : Klubbmøte med auksjon

2.april klokka 0500: Busstur til Gøteborg.Mange zoobutikker blir besøkt,ta med godt humør og gjør klar et akvarium eller fler på hjemmefronten for ny fisk fra Sverige !

14.april klokka 1900: Klubbmøte med auksjon

12.mai klokka 1900: Klubbmøte med auksjon

9.juni klokka 1900:Siste klubbMøte for sommerferien

Egen fangst-tur av levendefor vil bli arrangert,nærmere dato kommer da dette er vær avhengig.
Vi håper selvsagt at våren kommer tidlig !

Drammen akvarieklubb og jeg ønsker alle akvarister og små venner en riktig god jul og et godt nytt år !
Snart 1.januar 2011 folkens.
Tiden flyr og 2010 har gått i rekordfart.
Ønsker alle akvarister et riktig flott nytt år,ta godt vare på hverandre

HAPPY NEW YEAR!
Hold av førskommende torsdag-Torsdag den 13.januar klokka 1900.
DAK har sitt første medlemsmøte i år,samme sted som før.Adresse:Colletsgate 10 på Strømsø.

Program for kvelden:

Generalforsamling

Auksjon
Akvarieprat

Kveldens foredrag på januarmøtet:

Etter at generalforsamlingen er gjennomført kommer vi til å vise et NAF foredrag som er produsert på slutten av 70 tallet.

Det er et reiseforedrag som heter : Med Anders Wickman i sørøst asia.

Velkommen

10.mars : Klubbmøte med foredrag av Eddie Dahl

Vi holder til i Collets gate nummer 10 som før.
Det kommer besøk fra Moss,Eddi Dahl som skal ha foredrag.
Det blir også en auksjon av både fisk og planter samt utstyr til akvariehobbyen

Velkommen alle akvarister!
Hvite mygglarver -gratis!!
Nå er det igjen tid for levendefor til våre akvariefisker.
Var en tur ute i dag,og det var mer enn nok å få tak i til mine fisker ihvertfall.Hvite mygglarver er flott levendefor til fiskene,og det trigger også jaktinstinktet og leksvilligheten.
Utnytt mulighetene fremover,det bli bare mer og mer levendefor i pytter og vanndammer.
Gratis er det også!!
Mygglarvene er helt inne ved land,og jeg fikk tak i masse som faktisk lå under isen og ventet på varmen.Der jeg var hadde isen sluppet ca en halv meter fra land.

Drammen akvarieklubb kommer tilbake med dato for felles fangst-tur med klubben!
Litt info om Drammen akvarieklubb:

•Klubben ble stiftet i 1956 og er nå en av landets største akvarieklubber

•Vi har egen Klubbavis - Sjøhesten - som utkommer før hvert ordinære medlemsmøte - 10 ganger årlig

•Vi har nå eget klubblokale i Ungdommenshus i Drammen - Colletsgt. 10, på Strømsø i Drammen

•Vi ønsker å skape et akvaristisk miljø og treffsted. Derfor er det mulighet for eksta spesialmøter og aktiviteter når noen har lyst og anledning.

•Vi har egen akvariereol og kan drive med litt praktisk akvaristikk og få til et "levende akvariemiljø"

•Medlemmer i Drammen Akvarieklubb får dessuten Norsk Akvarieblad direkte tilsendt 4 ganger årlig.

•Som medlem kan du låne bøker i vårt rikholdige klubb-bibliotek, delta i NAF's oppdrettkonkurranse, klubbens hjemmekonkurranse og guppykonkurranse.

•På klubbmøtene våre prøver vi å ha en foredragsholder eller annen aktivitet. Dessuten har vi en liten auksjon, salg av brus, kaffe og pølser, loddsalg, bokutlån og hyggeprat.

•Alle arrangementene våre er familievennlige - vi har akvarister i alle aldersgrupper - og både nybegynnere og erfarne akvarister.

Medlemsmøte torsdag 14.april
Medlemsmøte 14. april 2011 19:00:00 i Drammen akvarieklubb.

Agenda:

•Klubbsaker

•Utdeling av oppdrettsdiplomer

•Foredrag av Sven Egil Sørbye. Saltvannsakvarium - er det kostbart eller er det en myte?

•Auksjon

•Pause med loddtrekning

•Akvaristisk prat
Naf landsmøte

NAF:Landsmøtet 2011 04. juni 2011 12:00:00 til 05. juni 2011
Arrangeres i Drammen Akvarieklubbs lokaler

Nærmere detaljer vil komme senere.

Det legges opp til et lavbudsjett landsmøte, slik at flest mulig skal ha råd til å delta. Det blir alternative overnattingsmuligheter

Klubbene vil få mulighet til å komme med innspill til programmet.
Hei. Jeg har noen Malaysiske sandsnegler (kjøpt på forrige marratonauksjon), og kanskje noen Endlers guppy.
Er du mulig å selge disse på auksjon, og må jeg være medlem da? Og når er i såfall neste møte jeg kan selge dem? Og apropos naf landsmøte, kan man møte der uten å være medlem?
Hei.
Har ikke fått snakket med styret om disse spørsmålene,men om du sender e-mail til Drammen akvarieklubb så kan de svare på dette.
Vi har møte med liten auksjon nå førstkommende torsdag.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap