Rubrikkannonsen, skambud, seriøse bud... (side 3)
KRBDet er godt vi mennesker er veldig forskjellig av natur og væremåte. Slik jeg skrev for en tid tilbake så har jeg inntrykk av at svært mange kjøper dyre fisker som statussymbol og troen på gevinst i form av masse penger ved salg av yngel. Gleden ved akvariehold kan måles på mange måter og en av gledene enkelte har er å gi vekk fisker til ikke godt bemidlede unge gutter og jenter som enkelte irriterte seg over. Jeg ga vekk fire L134 på ca 10 cm, gratis til et medlem på 14 år fordi en guttunge eller jente også kunne få gleden av en L- malle enkelte ser på som eksklusiv og ikkepassende for den alminnelige akvarist.
Kjempefint å høre. Å kjøpe fisk fordi en liker dem er en ting, men folk som kjøper dem for å kunne skryte av hvor mye penger det og det koster har jeg vanvittig lite til overs for.
Postet 30.01.10 kl 22:34
Postet 31.01.10 kl 02:58
Endret: 31.01.10 kl 02:59
Nei, men der er det at mods
....burde holde seg for god til å komme med innlegg. Jeg synes generelt at dere som nå er mods med fordel kunne ha holde en lavere profil.
Jeg har egentlig vært medlem på dette forum siden det åpnet..2001/2000?? Men, grunnet samlivsbrudd mm... har jeg nylig registrert meg under nytt nick... er ikke svært imopnert overr de vendinger dette forum har tatt. Denne mods posting ad priser mm. finner jeg serdeles upassende... mods. skal forholde seg nøytrale... og, nei, jeg er ikke noe troll! Jeg er meg og sier hva jeg mener!
[QUOTE=Nils Vollstad]Kom over denne på en av de store annonsesidene:
QUOTE]
Jeg har egentlig vært medlem på dette forum siden det åpnet..2001/2000?? Men, grunnet samlivsbrudd mm... har jeg nylig registrert meg under nytt nick... er ikke svært imopnert overr de vendinger dette forum har tatt. Denne mods posting ad priser mm. finner jeg serdeles upassende... mods. skal forholde seg nøytrale... og, nei, jeg er ikke noe troll! Jeg er meg og sier hva jeg mener!
[QUOTE=Nils Vollstad]Kom over denne på en av de store annonsesidene:
QUOTE]
Postet 31.01.10 kl 03:35
Postet 31.01.10 kl 03:58
Endret: 31.01.10 kl 03:58
Der tror jeg rent faktisk du tar feil
.... jeg var medlem i det forum du omtaler på den tiden dette forum ble stiftet...og la ned mine akvarier i årskiftet 2000/2001
Postet 31.01.10 kl 04:10
Postet 31.01.10 kl 04:18
Postet 31.01.10 kl 04:20
Skjønner godt at folk skriver "ingen skambud" i annonsene
jeg har fått mange mail på mine annonser hvor folk byr 100,- eller 200,- 500,- for et akvarium, filter, bakgrunn møbel, varmekolbe, lys mm som feks står med minstepris på 2000,-
Dette er som regel fra den yngre medlemsmassen..
Noen sender til og med mail med bud som skal være inkludert levering ,hvor bare bensinpenger til stedet de bor vil koste mer en totaltsummen..
Og så er det i tillegg alle de som byr eller sier da SKAL kjøpe varen og så hører en aldri mere fra dem.. Jeg har solgt ene reolen min 4 ganger nå, uten at forskjellige kjøpere har dukket opp som avtalt.. Ender vel opp med å kjøre den på dynga, da jeg ikke tar meg råd å betale husleie en enkstra måned for å beholde den.. [frustrert]
jeg har fått mange mail på mine annonser hvor folk byr 100,- eller 200,- 500,- for et akvarium, filter, bakgrunn møbel, varmekolbe, lys mm som feks står med minstepris på 2000,-
Dette er som regel fra den yngre medlemsmassen..
Noen sender til og med mail med bud som skal være inkludert levering ,hvor bare bensinpenger til stedet de bor vil koste mer en totaltsummen..
Og så er det i tillegg alle de som byr eller sier da SKAL kjøpe varen og så hører en aldri mere fra dem.. Jeg har solgt ene reolen min 4 ganger nå, uten at forskjellige kjøpere har dukket opp som avtalt.. Ender vel opp med å kjøre den på dynga, da jeg ikke tar meg råd å betale husleie en enkstra måned for å beholde den.. [frustrert]
Postet 31.01.10 kl 10:50
Inaktiv bruker
Om selger ikke setter noen minstepris, tar jeg det som at man fritt kan by 1(EN) krone om man vill, dessuten burde dte vært forplikta å selge til den med høyeste bud når det er budrunde, uansett om det så bare er 10kr for en eller annen fisk til flere tusen, så sant ikke minstepris er satt da selvfølgelig.
Erd et ikke mulig å innføre påbud mot pris setting? ser jo bare her i tråden hvor mange det faktisk er som irriterer seg over dette.
Foresten hvor mye er en ancistrus sp vilt fanget egentlig verdt?
Erd et ikke mulig å innføre påbud mot pris setting? ser jo bare her i tråden hvor mange det faktisk er som irriterer seg over dette.
Foresten hvor mye er en ancistrus sp vilt fanget egentlig verdt?
Postet 03.02.10 kl 00:36
Postet 03.02.10 kl 01:23
chr87Om selger ikke setter noen minstepris, tar jeg det som at man fritt kan by 1(EN) krone om man vill, dessuten burde dte vært forplikta å selge til den med høyeste bud når det er budrunde, uansett om det så bare er 10kr for en eller annen fisk til flere tusen, så sant ikke minstepris er satt da selvfølgelig. Erd et ikke mulig å innføre påbud mot pris setting? ser jo bare her i tråden hvor mange det faktisk er som irriterer seg over dette. Foresten hvor mye er en ancistrus sp vilt fanget egentlig verdt?
helt enig her...
og er ikke ancistrus sp en oppdretts variant??????????
Postet 03.02.10 kl 01:25
Postet 03.02.10 kl 01:31
Inaktiv bruker
hadde sett feil var denne annonsen jeg tenkte på http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=48036 ikke for å henge ut selger her, måtte bare ha ett eksempel. Hva ville folket gitt av bud her? jeg ville vell prøvd meg på 100kr for ikke mer enn en mnd. siden, vet nå at det aknskje er litt lavt, så nå ville ejg prøvd med 150kr om jeg ville ha fisken, men redd fopr å få tilbake at det er ett helt latterlig lavt bud eventuelt.
Postet 03.02.10 kl 01:32
Postet 03.02.10 kl 01:39
Endret: 04.02.10 kl 15:19
chr87hadde sett feil var denne annonsen jeg tenkte på http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=48036 ikke for å henge ut selger her, måtte bare ha ett eksempel. Hva ville folket gitt av bud her? jeg ville vell prøvd meg på 100kr for ikke mer enn en mnd. siden, vet nå at det aknskje er litt lavt, så nå ville ejg prøvd med 150kr om jeg ville ha fisken, men redd fopr å få tilbake at det er ett helt latterlig lavt bud eventuelt.
Disse L201 som du henviser til gikk for rundt 200,- stk på auksjonen nå i Oslo. Så et bud på 150,- for et lekspar er etter min oppfatning for lavt.
Byr du feks 500,- så er du nok nermere det selger er ute etter, men kan fremdeles være noe lavt.
Postet 03.02.10 kl 01:42
Tom K[QUOTE=chr87]hadde sett feil var denne annonsen jeg tenkte på http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=48036 ikke for å henge ut selger her, måtte bare ha ett eksempel. Hva ville folket gitt av bud her? jeg ville vell prøvd meg på 100kr for ikke mer enn en mnd. siden, vet nå at det aknskje er litt lavt, så nå ville ejg prøvd med 150kr om jeg ville ha fisken, men redd fopr å få tilbake at det er ett helt latterlig lavt bud eventuelt.
Disse L201 som du henviser til gikk for rundt 200,- stk på auksjonen nå i Oslo. Så et bud på 150,- for et lekspar er etter min oppfatning for lavt.
Byr du feks 500,- så er du nok nermere det selger er ute etter, men kan fremdeles være noe lavt.
var der selv.. kjøpte to av dem jeg ga 160 og 250, så jeg vet at de er for lavt.. men de kan jo ikke forvente at det ikke kommer en lavt bud siden det ikke er satt minste pris...
Postet 03.02.10 kl 01:45
Postet 03.02.10 kl 01:49
Tom KDisse L201 som du henviser til gikk for rundt 200,- stk på auksjonen nå i Oslo. Så et bud på 150,- for et lekspar er etter min oppfatning for lavt. Byr du feks 500,- så er du nok nermere det selger er ute etter, men kan fremdeles være noe lavt.
og alle vet jo ikke verdi på disse.. som nevt mye uerfarene akvarister her inne..
kjøpt også 3x2 L-200 ga. ca 450-500 for hver pose.. jeg vet ikke verdi på dem men disse var veldige unge og alle var døde ved hjemkomst
Hoved poenget med denne tråden er jo hva er skambud? og hva er useriøse bud?? når selger ikke setter noen minste pris og får en bud som er veldig lavt, så kommer de med frekke kommentarer tilbake...
det irriterer meg.. så ha forståelse for nybegynnere/uerfarene.. har drevet fult med akvarium i snart 3 år og har såvidt begynt å komme meg inn i det, men regner meg selv forsatt som nybegynner fordi det er fortsatt MYE å lære...
Postet 03.02.10 kl 01:52
Tom KAltså setter man ikke minstepris så må man bare regne med å få lave bud, det må man bare tåle. Innlegget mitt var heller ment for å gi en pekepinn på hva mallene var verdt.
dette er ikke vondt ment heller fra min side, startet bare tråden fordi det er irriterende og få frekke kommentarer tilabke...
ja du vet ca. pris men kanskje ikke alle gjør det???..
igjen ikke vondt ment..
mvh wiwat
Postet 03.02.10 kl 01:56
Er helt enig med deg jeg og det er umulig å vite verdiene på alle de forskjellige fiskene der ute. Og som jeg skrev i innelgget mitt nr 2, var at så lenge man ikke setter minstebud , så må man akseptere å få bud som er vesentlig lavere enn det man har i tankene.
Var ikke noe upris på de mallene du kjøpte i helga, kjøpte selv også en L128 av samme selger som heller ikke overlevde. Fant den død i karet, dagen etter. Men det er ikke noe man trenger å bruke denne tråden til å diskutere.
Var ikke noe upris på de mallene du kjøpte i helga, kjøpte selv også en L128 av samme selger som heller ikke overlevde. Fant den død i karet, dagen etter. Men det er ikke noe man trenger å bruke denne tråden til å diskutere.
Postet 03.02.10 kl 02:01