My aqua diary. (side 3)

Ja, det blir nok bra. Ja, han burde vite det hvis han er storselger. Med heatpack så bærger plantene seg.
Liker at du poster filmer! Har fulgt med, men ikke sagt noe, hehe.. Gratulerer med både blå acara og cory yngel
Merete; ja, jeg håper det blir bra, og håper postgangen går bra også. Vetta svarten hvor lenge sånne heatpacker varer, kan hende de var 'oppbrukt' før de var kommet halvveis.. hmmprff. Får nu se.
Fått mail om at de er kommet til Fauske idag, så da er de her i morra.

Ronny-André; åja, så du er bare en sånn tuslende snik du.. flirer.
Filmer er faktisk lettest å ta for meg p.g.a diverse årsaker, men har lurt på i det siste om det kan bli kluss etterhvert.. tenker på plass, liksom. Er redd tråden kan bli treeeg eller henger seg opp eller noe. Har ikke peiling på sånt jeg.
Tråden blir nok ikke noe (merkbart) tregere av filmene. Kjør på!
Tror ikke at du skal være urolig. Heatpack holder det gående i 48 timer. Så det burde gå bra det. Dont worry be happy!
Oki doki, Ronny-Andrè, takk for svar.

Jeg har bitt meg merke i at mange har bilder av akvarier og katter! Virker som at det er utrolig mange som har det.. og katt og fisk hører jo sammen på en måte da.. hehe.

Vi har hunder og fugler, så her slenger jeg ut en snutt med den ene nymfe-parakitten her i huset.. han Hector.

<embed src="http://www.youtube.com/v/e_3Pui4ItHk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Gratulerer med akvarietråd Marianne så det ikke før nå jeg! Har bare rukket å skummlese nå, fint med bilder og videoer!

Kommer innom igjen jeg!
Merete; aahh, 48 timer er ikke lenge, altså. Pakken ble sendt mandag. Oversteget 48 timer for lenge siden.

Anne Marie; heeeii! Hyggelig at du er innom her, kjempekos.
Hm, ja, dem varer ikke lenge nei. Jeg krysser fingre og tær for at det går bra. Du har en sjarmerende fugl! Du finner meg også nå på nettakvariet. Klem
..sukk og dobbelt sukk.. plantene var ødelagte
Hadde nok blitt for kaldt ja. En 48-timers heatpack varer nok ikke lenger enn til postterminalen i Tr.heim omtrent.
Tydelige kulde/frostskader på plantene. De var blaute og brune og gikk helt i oppløsning når vi tok i dem. Men servicen var likevel upåklagelig!! Vi fikk pengene tilbake uten spørsmål engang!
Sånn var det med den saken.
Merete; takk for kommentaren om fuglen vår. Vi har to slike. Artig når den etterligner ringesignalet på de gamle telefonene.. lol, men det gjorde han jo selvfølgelig ikke på dette videoklippet.

Jeg bruker ikke være noe særlig på nettakvariet. Har mer enn nok å følge med her liksom, blir aldri sånn at jeg klarer det daglig.
Jeg synes disse blå acara-ynglene er noen artige yngel. Det er første gang jeg ser yngel med så store øyne! Ble helt fasinert av disse øynene! Sitter og ni-stirrer lenge på dem.. flirer. Fortsetter jeg slik så blir jeg sikkert hypnotisert etterhvert!

Beklager dårlig bildekvalitet. Var ikke lett å ta bilder av dem, de er ganske små.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så søte ynglene var, også så mange øynene var jo nesten hypnotiske Kule babyer du har Marianne!
Hypnotiske ja, ja nettopp! Som om de sier; 'Seeee meg inn i øyneneeee, og gi meg mere miiiicro-ooorrm.. blubb blubb '
Hehe. Trur jeg er forferdelig trøtt, prater bare tull nu.. Nattinatti!
Å! Så fine og søte dem er også små! Fasinerende hver gang man får yngel. Hehehehe, værså god! Ja det er artig når dem etterligner. Det er flotte dyr...
Ja, gøy med yngel.

God helg til alle, både snikende og usnikende, som er innom her!
Hehehehe, god helg til deg også!
Nu står artemia til klekking! Jeg er spent på om noe klekker i det hele tatt.. hmm.
Har brukt Mona O sin oppsktift, og håper jeg har fått det ordentlig til.
Ynglene har levd på micro-orm, men jeg hadde lyst til å prøve artemia på de største.

Blir speeeennnnende!!

[External Image]
Ancistrus søker make!

Anybody???

<embed src="http://www.youtube.com/v/dlZk_bbrf3E&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Sykdom.
Har et alvorlig problem med en gullfisk/slørhale.

Siste ukene har den blitt veldig tykk, unormal tykk, eser ut fra bak gjellene og helt bak. Skjellene strutter.
Ho er i mye mindre aktivitet nu enn før.
Ellers ingen sår/ytre skader. Men blir gradvis større og større.

Jeg prøver nu å sjekke opp ang sykdommen 'Bukvannsott' som flere har tipset meg om. Har lagt ut spørsmål under 'Sykdom'.
Ifølge hva som står skrevet om sykdommen så er siste stadiet at skjellene strutter, og dermed bare å avlive fisken.
Jeg har dårlig magefølelse på dette, og prøver å sjekke ut om det er andre symptomer jeg også kan se etter for å bevise el avvise dette. For i så fall har denne fisken vært i 'siste' stadiet i ett par uker.

Hvis noen har erfaring og tips å komme med her, så 'don't be a stranger', ikke bare luske ut igjen uten å si noe, men vær grei å legge igjen noen ord.
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap