Størrelse (side 3)

Fant ett nytt et.120 liter
Nice! God pris på det og da eller?
Det som følger med er:
Grus,stativ,lys,bakgrunnsplakat,mat,plantenæring,aquasafe,noen røtter,stein,varmekoble,filter og termometer.Trenger jeg noe mer?
Du trenger dråpetestere for å teste vannverdiene, jeg synes dette er helt uunværlig...Du bør iallfall ha NO2 (nitritt), NO3 (nitrat), pH, GH og KH. (Man får også kjøpt "teststrips", som er billigere, men disse er veldig unøyaktige, og anbefales ikke.

Videre er det ikke alle fiskearter som bør ha grus, så avhengig av hvilke fisk du skal ha, bør du kanskje anskaffe deg sand.
Hvis du skal ha sand, kjøp biltema sand! Både det billigste og beste alternativet hvis du spørr meg.

Vil anbefale deg å kjøpe dråpetestene som Lara snakket om på nettet isteden for på dyrebutikken. Er utrolig hvor mye forskjell det er på prisen! Kjøpte mine tester fra http://www.aquamanias.no/.
Aldri aldri
Idamor
Hu jeg prata med i dyrebutikken sa at jeg kunne ha kampfisk,stimfisk(?),snegler og reker i et lite sånt akvarie.


hør aldri på dyrebutikken alt som komer ut der er baer boll shit
ciklidesyka
[QUOTE=Idamor]Hu jeg prata med i dyrebutikken sa at jeg kunne ha kampfisk,stimfisk(?),snegler og reker i et lite sånt akvarie.


hør på dyrebutikken alt som komer ut der er baer boll shit

Ikke nødvendigvis. Det eneste forslaget av der som var litt dumt var jo stimfisk, og det finnes vel et par arter som kunne klart seg i en 22 liters. Hun ble i det minste ikke tilbydd et par elefantfisk...

Har fått gode råd fra dyrebutikker, og jeg har fått dårlige råd. Blir ikke rett å greie over alle med en kam, for det er mange der ute som har gode kunnskaper om akvarier og.
Stoler ikke på dyrebutikker jeg heller.
Dumt kjøp?
Idamor
Stoler ikke på dyrebutikker jeg heller. Dumt kjøp?


Man bør nok ta det de sier med en klype salt.

Dumt kjøp? Akvariet du snakket om? Jeg ville slått til! Det meste av utstyr følger jo med, og det er ganske stort.
ok.eneste er riper i bunnen etter stein men regner med at det er vanlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sæther
Reklame for plussmedlemskap