Ella's kar og fisker:) (side 3)

Får bytte litt vann hos fiskene da tenkte jeg, så bare luke litt på plantene.
Det blei helomgjøring av hele karet innvendig det. Byttet 40 liter vann da. Syns det blei ganske bra, nå når grumset har lagt seg. Pakkisen min er ute og svømmer også nå Flott fisk det der.

Det bildet blei litt lyst men.. får ta et nytt når sola har gått ned
Hvorfor skal du kaste det? Er det noe galt med karet? Jeg har alltids bruk for et kar til!
nei det er ikke noe galt med det. Det er brukt til skildpadder. jeg har ikke plass til det. Det er ikke topp plate eller armatur til det for de skildpadde lampene fikk ny eier. Men det er bein til å skru på Ca 116 langt/70 bredt/50 høyt
Jeg vil gjerne ha det, siden du ikke har plass. Jeg bor ikke så langt unna, heller.
karet er hjemmelaget, hvorfor det er fliser i bunn vet jeg ikke men. sikkert fordi hun skulle ha endel steiner og sånn som skildpaddene kunne klatere på. da lar jeg det stå her en stund til da. send meg mail om du er interessert da.
jeg tror jeg blir gal av boble lageren min.. nappe ut den ledningen!!!
Trenger noen hurtigvoksende planter
Skal veldig snart gjøre i stand 70 liter'n og da trenger jeg noen planter. Mine planter er forholdsvis lave, jeg vil ha noen høye. Hadde vært fint med noen annen type plante enn jeg har også.

Jeg sitter og lurer på hva jeg skal putte oppi 30 liter'n min jeg. Den bare står der og putrer den. Uten noen fisk... hmmm.

Guppy barna blir penere og penere for hver dag som går. Nå har de ikke fått artemia på en liten stund, syns nesten at veksten har stoppet litt opp så jeg får vel klekke litt mer godsaker til dem. Driver og lurer på om jeg skal prøve med mikroorm også.. vi får sjå da. føler at det er lettere med mikroorm en artemia egentlig. siden de holder litt lengre enn to dager. A-ha.. kanskje jeg skal ha artemia i 30 liter'n :p nei huff, mye styr.

nei nå veit jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg
Det blei endlers, kardinaltetra og halfmoon kampfisk i dag akvarium rundt hele stua snart :p er i litt ekstase her nå
Til min store glede har alle fiskene jeg kjøpte i går overlevd natta Skal begynne å feste bakgrunn i 70 liter Juwel nå. Så får den stå her og herde litt. Har bestemt meg for å flytte coryene mine dit med tid og stunder. Ihvertfall de albinoene.
Kampfisken jeg fikk av min kjære i går ser skikkelig stolt ut. Svømmer rundt og viser seg frem. Lurer på hva slags algebekjmper jeg skal ha sammen med han. Funker det med snegler tro?

Nei get to work...
jeg syns guppyene mine (yngelen) ser ut som endlers/guppy hybrider... håper ikke dette er tilfelle. Klarer ikke å få tatt bilde av de hypre dyra men... Ene guppy hunnen min ser ut som snart tar kvelden. Hun er veldig fet og har vært det en stund. tok henne opp og strøyk henne litt over buken, men syns sånt er litt skummelt. Tenk om jeg tar i for hardt eller noe. Leste her et sted i sta at guppyhannene var kjønnsmodne med en gang de fikk utviklet gono... Hvis dette stemmer begynner jeg å få det travelt med å skille hanner og hunner... Hmmm
Gitt bort den ene scalara mi i dag da, ville ikke at den skulle være hakkekylling.

Jeg satt artemia til klekking i går kveld klokka elleve og de har klekket alt da kan de små "hybridene" spise seg gode og mette i dag

Skal se om jeg finner en plass til juwel 70 i dag og fylle med sand og vann morro. er bare fire akvarier på stua hittil så et til må jo gå... Bare sikringene tåler det :/ Håper det..
Da har bakgrunnen ligget i press... (bilde 1)

Karet får stå på stua sammen med de andre (bilde 2)

da er det bare å fylle vann da...
før jeg fikk fylt vann måtte jeg ommøblere noen kar.. flyttet på Guppy staden og endlers staden... det blei mange tunge løft og tilpassninger. for ikke å snakke om mange bøtter vann. Nå er alle kara på plass der jeg vil ha dem. Det er godt å være ferdig. Fylte opp med bare kaldt vann i prosjekt juwel, så det får stå å temperere seg før jeg (i morra kanskje) slenger oppi ei bøtte med skikkelig grumsevann fra filteret i store karet.
Ene endlers damen min er sporløst forsvunnet
Har sittet og glodd og glodd og løftet opp ting, men kan ikke finne henne noe sted. Kanskje hun har dratt til fiskehimmelen,hvem vet..

Sira hjalp meg og lete..

Hun var over middels intereessert i fiskene mine i går
Ønsker meg fler endlers jeg, men er så pysete at jeg ikke tør å kjøre til Oslo :p
Har kun tre hanner og tre hunner, og det blir vel i det meste laget for hva hunnene orker.
Hjelpes og trøstes
Pumpa i endlers karet har stoppet. Vært borte i to dager så vet ikke hvor lenge den har vært ute av drift. Jeg har jo Juwelen oppe og går da, er to dager siden jeg kickstartet det,med filterguff fra det andre karet mitt. Målte no2 med resultat på 0.01. Nitrat test har jeg ikke, men i følge stripsen er det ca ti. Skal jeg flytte endlersene tro?????
Er det 0.01 No2 i endlers karet, eller Juwelkaret? Kanskje det holder å bytte vann hver dag i noen dager, kanskje rense filteret hvis du tror det kan ha vært ute av drift i mange timer... Har pumpa startet igjen, eller er den helt ødelagt? Tenker på at hvis den har startet igjen vet man jo aldri om den plutselig stopper en gang til, og da er det kanskje bedre å flytte fiskene.

Har sendt deg en mail ang. det akvariet, forresten.
det var no2 0.01 i det fiske tomme juwel prosjektet. I endlers karet var det 0.1

Så blei 50 % vannbytte på dem. Skal sjekke vannet nå igjen. Internetten min slutta og funke i går da bannet jeg ikke pent.

I dag var to av guppyhannene mine helt på halv tolv. de må jo slite seg ut med tanke på hunnene... bytter litt vann der i dag og. Guppy unga får mye artemia og sånt så da blir det mye vannbytting. Nå er de kjønnsmodne og det er helt sikkert. i går tok jeg den ene "hybriden" på fersken i å befrukte fler hunner. Dessuten ser hunn-yngelen veldig gravide ut også... Får gi bort noen snart vel.. filteret kolapser vel ellers.
no2 hos endlersene i dag var mindre enn 0.01. lyseste gule. Men bytter ei bøtte fordet. Det kan jo blusse opp igjen.

Kampfisken vil sikkert ha litt rent vann han også, nå som jeg er så godt i gang mener jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap