Jeg har lyst til å lage et tre i akvariet. (side 3)

heisann , dette blir kjempe bra,. har selv et slikt prosjekt i reke karet,. meeeen må vel påstå at jawamosen har tatt fulstendig av,. den dekker nå alt!! fra bunn til topp. alt av røtter, stein, planter. etc,.

så jeg tror nok at den trives hos meg i alle fal,. se bilder av java skogen i profilen min,..


rekekaret.
BAng
jeg personlig ville valgt tante Astrid sin bakgrunn, den er det mere "liv" i hvis du skjønner hva jeg mener ;)


Hm.. Ja, jeg skjønner...
Men det blir kanskje litt vanskelig å lage en slik bakgrunn uten å male.

Jeg tror det blir vanskelig å male på akvariet nå, når det allerede er fylt opp.
Hmm.. bare lurer. Hvorfor har dere det lyst nederst, og mørkt øverst? Er ikke det litt omvendt? Solen kommer jo ovenfra..
Hm... Treet står vel på en liten ås ute på sletta, og jeg tenker det slik at det er ved sol-oppgang, og solen kommer nedenifra.
BIGBrother
[QUOTE=BAng]jeg personlig ville valgt tante Astrid sin bakgrunn, den er det mere "liv" i hvis du skjønner hva jeg mener ;)


Hm.. Ja, jeg skjønner...
Men det blir kanskje litt vanskelig å lage en slik bakgrunn uten å male.

Jeg tror det blir vanskelig å male på akvariet nå, når det allerede er fylt opp.
Du kan bruke en litt stiv kartong eller duk og male med hobbylakk på den og så feste den bak etterpå. En bit av en gammel voksduk eller lignende er kanskje aller best, såpass stiv at den holder seg pent på plass og så tåler den vann. Dette er den hobbylakken som passer best til bakgrunn synes jeg siden den er matt, men jeg brukte denne (men blå og hvit selvfølgelig) siden jeg hadde den liggende og det funket det også.
mona o
Dennerle Starter Tabs er bra, det gjør at plantene raskt starter veksten, er min erfaring. Jeg bruker alltid å gi den i starten. Men så må man gi noe annet senere, og da er det greit å ha en pakke Echinodorus Tabs til det.


Da har jeg endelig fått bestillt disse fra Aquaristikshop. Jeg bestillte også 3 potter med Echinodorus tenellus.

Jeg gleder meg til pakken kommer.
Tante Astrid
Du kan bruke en litt stiv kartong eller duk og male med hobbylakk på den og så feste den bak etterpå. En bit av en gammel voksduk eller lignende er kanskje aller best, såpass stiv at den holder seg pent på plass og så tåler den vann. [URLBLOCK1] er den hobbylakken som passer best til bakgrunn synes jeg siden den er matt, men jeg brukte [URLBLOCK2] (men blå og hvit selvfølgelig) siden jeg hadde den liggende og det funket det også.


Supert Tante Astrid!
Det skal jeg gjøre, det virker som er veldig bra løsning på dette her.

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap