Gravide guppyer? (side 3)

Hehehe, ja, når man først begynner så er man ikke til å stoppe. Jeg syns også at det er så fasinerende å sitte å se inn i karet å følge med på livet der. Sånn kan jeg også sitte i timesvis. Aldri sliten eller trøtt av å se. Også gjør fiskene så mye rart og morsomt. Som for eksempel hver gang jeg kommer bort til karet så stormer dem bort til matluka i håp om at dem får noe mat. Dem er så morsomme. Fisker er ikke dumme altså. Men hvis fremmende kommer bort til karet så gjør dem ikke det samme. Da trekker dem seg litt unna frontglasset og er mere sky. Så dem kjenner igjen matforeldrene sine.
Ja, har merket det der jeg og. Det er ganske morsomt hvordan de kjenner igjen personer.
Jeg har jo også en abnormalt stor Corydoras Aeneus, den er sånn 8 cm nå. Den er ikke redd for noe. Den ligger helt foran i akvariet og viser seg frem hele tiden. Leker i pumpestrømmen og sånt.
Ja, det er det. Oj, det var morsomt. Hehehe. Kanskje du får tatt bilde av den.
Jeg har masse bilder av den. Haha. Kan sikkert legge ut ett i løpet av dagen. Den er kjempesøt. Desidert min favoritt i det karet.
Det hadde vært kult å sett den ja.
Dette er da Petrus. Den eneste Albinocoryen vi kan skille fra alle andre grunnet hans størrelse. Han er jo 7,8 cm lang, mens resten ligger på en 5-6 cm. Han er utrolig aktiv, og alltid å se forrest i karet.
Hvorfor han har blitt så stor vet jeg ikke. Jeg har hatt ham og de andre siden de var bittesmå. Så de er like gamle.

Wow, han er kul! Hm, det er ikke godt å si hvorfor han er så mye større. Jeg syns det er fasinerende jeg. Kult.
Aner ikke jeg heller. Men det er den fisken jeg har knyttet meg mest til, grunnet att han er så sær og utrolig glad i å vise seg frem. Han har overlevd alt fra nitritt til å hoppe ut av karet og bli fisket av pusekatt. Så, en robust fisk er det i allefall.
Wow, det er helt utrolig at han har overlevd det der. Må si at han virkelig er robust da ja. Kul fisk. Jeg er sikker på det at han spiste seg så stor og sterk han bare kunne. Det er utrolig flott at han har greid seg så fint. Jeg har jo opplevd det å fiske yngel opp av storkaret og tatt dem oppi gullfiskebollen. Så en dag eller to seinere så har jeg sett noe rart på gulvet og da har det vist seg det at det har vært et mye større yngel som har hekta seg fast i hoven og falt på gulvet. Huff, stakkars kroker. Så hver gang matmor har vært i karet med hoven så kan du være bra sikker på det at ho ser både en og to ganger i og utenpå hoven sånn for sikkerhets skyld...
Har opplevd det med fisker jeg ikke har sett som har satt seg fast i håven jeg og. Har heldigvis sett det før det var forsent da.
Men Petrus har overlevd det meste. Er usikker på kjønn da, men den har hett Petrus hele livet og fortsetter med det. Fantastisk fisk i allefall. Gitt meg masse glede.
Jeg synes det er overraskende at Platyen ble gravid jeg. Det var to gjennlevende etter en episode med nitritt. Det jeg trodde var to jenter. Jeg flytta dem over i det store karet, og etter en stund ble hun jommen meg gravid. Så ser ut til att det var en gutt og en jente. Trodde også disse trivdes best sammen med flere og slikt for å få yngel.
De har jo selvsagt fått flere kamerater nå. Men var uansett litt gøy.
Ja, har en fisk først fått et navn så blir den hetende det resten av livet dens. Jo, platyer liker å være flere stykk. Så lenge det er en gutt og en jente og dem har et stort og fint kar så blir det fort flere av dem. Det blir jo veldig spennende å se hvor mange yngle du får der. Godt å høre at dem er flere nå. En annen ting som også er lurt er at det bør være flere jenter enn gutter. Det samme gjelder for guppy også. Hannene elsker å jage rundt på damene og da er det greit at det er flere damer enn herrer, for da rekker dem å hente seg litt inn igjen før dem blir jagd på nytt igjen. Jeg syns også at det bestandig er så artig når fiskene blir gravide og det kommer mange yngel. Veldig fasinerende hver gang.
Har alltid hatt flere jenter enn gutter, men min kjære gutteplaty ser ut som en jente. Så ble litt overrasket over at dette var gutt. Resten har det ikke vært noen tvil om.
Har nå 9 jenter på 3 gutter. Slik at de blir 3 på hver gutt.
Flekken bak på henne begynner å bli større og hun begynner å bli rimelig feit.
Da gjør du det helt riktig. Ja, jeg har også noen platy/molly som er rimelig feit for å si det sånn. Dem er så runde nå at jeg tror det ikke er så lenge til dem føder. Men det tenkte jeg også for 2-3 uker siden også.
Trodde platyen min kom til å sprekke for en uke siden. Men neida. Tålmodig frøken det der.
Hehehe, godt å høre at det ikke er bare mine som ser ut som om dem holder på å sprekke.
Hun ser ut som en ballong som svømmer rundt. Spiser med god matlyst og svømmer aktivt. Så håper hun ikke holder igjen eller at det skjer noe. Gleder meg skikkelig til Platybabyer.
Jeg kan berolige deg med at sånn ser og oppfører mine seg også. Det blir spennende å se hvem av oss som får yngel først... Mine er så runde at det er helt skummelt. Jeg skal i hvertfall si ifra hvis det kommer yngel her. Spennende er det i alle fall.
Jeg vil gjerne høre!
Synes det er utrolig morsomt å se på den ballongen som svømmer rundt. Blir spennende å se hvem som får først ja. Jeg synes det ser ut som hun skal sprekke hver dag, men det skal hun tydeligvis ikke.
Kult! Da sier jeg ifra så fort mine ballonger har levert yngler. Hver gang jeg ser i karet så tenker jeg som så: "Dem kan da umulig bli større nå". Men jo da, det klarer dem fint. Å grøss og gru. Håper dem snart yngler. Skal si ifra med engang dem yngler jeg. Det her blir artig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap