Trenger hjelp til å starte opp et akvarie (side 3)

Masse svar, det liker jeg

så noen tetraer som ikke var så daffe i fargen så da var de mer aktuelle

Og er ikke det at de skal være feks. orange, eller rød osv.. men at fargene skal være solide, skal ikke se helt falmet ut liksom.. svarte fisker går helt fint så lenge de er SVART og ikke svart/gjennomsiktig, om dere skjønner


Et filter til 300kr kan jeg heller spandere på den, men 700kr syns jeg var litt drøyt

Vil 24 fisker ansees som stor belastning?

Liker bedre ancistrus en ottoer.. så vil helst ha det.. men kan jeg ha like mangen da?


Hadde det funket å ha et akvarie i garasjen? :P
Jeg er der ganske mye, så hadde vært konge sted å ha et

Men er jo mye bensingasser osv der da..
har du det jevnt/varmt og godt i garasjen året rundt er ikke det no problem
det har jeg ikke.. men funker det ikke med varmekolbe?
trur du skal ha ei rimelig grom varmekolbe for å holde varmen oppe i ett kar for eksempl midtvinters med nærmere null grader i garasjen gitt.. men om sommeren (den varmeste perioden) går det sikkert bra... men da blir det for varmt sikkert... skal du ha akvarie i garasjen må du nok lage deg ett lite isolert rom hvor du kan ha på litt varme tilnærmet innetemperatur.. trur det hadde gått greiest og enklest.. jeg har lurt på det selv... bygge bak garasjen:=)
tenkte bare på et lite akvarie (20l elns) som jeg feks kunne hatt en kampfisk i
Kan bare ta det inn når det blir kaldt ute også da

Får se hva jeg gjør.. men var mest bekymret for bensingasser, og diverse gasser som kommer fra lakkering osv. Skal selvfølgelig ha heldekkende armatur da
Et så lite akvarie vil ha alt for store temperatursvingninger.
ville uansett droppet det hvis du skal drive med lakkering mm inne der for det kan komme i vannet via lufta vil jeg tro..
Selv med kolbe?

er godt mulig det kan komme i vannet sånn ja.. men henter jo luften innenifra kammeret.. så i dont know :P

Har kanskje skaffet nytt filter forresten et Hydor Cristal filter
Selv med varmekolbe, ja. Det er ikke til å unngå. Kampfisker er hardføre, og ville sikkert overlevd, men det er vel så langt fra optimalt du kan få det. Du måtte hatt en varmekolbe med relativt høy wattstyrke for å kunne holde et akvarium på ca. 25C hvis temperaturen i rommet er 0C. Og da blir det mye vanskeligere å ha en jevn temperatur hvis rommet er varmere. Altså, det vil bli utrolig mye pes og jobb.
Hehe, skjønner :P

Men har så lyst på kamp fisk.. kanskje ha et til på rommet.. har jo stort rom så :P


Skulle hatt et hjørneakvarie egentlig.. har et perfekt sted å sette det.. koster det mye å få laget etter mål?
Hehe, skjønner :P

Men har så lyst på kamp fisk.. kanskje ha et til på rommet.. har jo stort rom så :P


Skulle hatt et hjørneakvarie egentlig.. http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=974 Passer jo perfekt1 veggene mine er 51 * 51cm
Tror jeg skal ha meg et sånt med tiden om interessen er stor nok
lite tips :P


Ser du har vurdert NeonTetra.... om du liker fargen på disse, kommer du til å elske fargen på KardinalTetra de har mye kraftigere farge, og har ca samme krav som Neon

Kardinal stimer også bedre, men vet ikke helt hvor relevant det blir i ett såppas lite karr...
hadde kardinaltetra med på listen min.. men neontetra passet bedre til resten av fiskene.. vet ikke helt hvordan ph osv er i grunn vannet her heller..
Så må se det litt an, men om det ligger på sånn 6 i ph så går jeg nok for kardinaltetra

Var i dyrebutikken idag.. så litt på fisk.. men skal ikke kjøpe fisker derfra ihvertfall, lå jo MANGEN døde fisker i flere av akvariene!
I neontetra karet lå det sikkert 10 døde fisker med masse mugg på seg på bunnen :S


Men så noen fete fisker.. den var helt gjennomsiktig, og hadde veldig tunn smal kropp.. litt som en kniv.. var tydligvis en stim fisk, og svømte mot strømmen.
Noen som vet hvilken fisk det er? var rundt 4-5cm lang.
Bbrann
Men så noen fete fisker.. den var helt gjennomsiktig, og hadde veldig tunn smal kropp.. litt som en kniv.. var tydligvis en stim fisk, og svømte mot strømmen. Noen som vet hvilken fisk det er? var rundt 4-5cm lang.


Indisk glassmalle?
Var den ja

Den var døds tøff.. med står den trenger 180l akvarium :S
De hadde sikkert 15stk i 40l akvarium elns, og så ikke ut til å lide noen nød..
Nei, men de vokser jo. Dyrebutikker tar sjelden hensyn til plasskravene til fiskene..
Jeg anbefaler kuhliiåler på det sterkeste, når de blir litt tryggere på sine nye hjem blir de veldig underholdene fisk, beveger seg veldig morsomt og ser tøffe ut

Hva med et oppsett med 5 kuhliier, 10 neontetra (evt. med noen kardinaltetraer det skal vist å få dem til å stime bedre), noen ottoer eller en ancistrus, og et par dvergguramier? De kommer i diverse fargevarianter, så du finner nok et og annet som kan lyse opp litt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap