Tåler kardinal tetraene lite?? de dør jo.... (side 3)

Crispy
Generelle ting som alle bør vite om det oppstår noe merkelig med akvariet er at da bytter man vann! Er fiskene på nippet til å stryke med, er det ingenting i veien med å bytte ut godt over halvparten av vannet, tilsette aqua safe og akvariesalt og skylle filteret og sjekke at pumpen skyver vannflaten fremover slik at det blir oksygen til vannet. Om det ikke er store problemer i akvariet, er det selvfølgelig ikke noe kjekt å bytte ut så mye vann pga ph osv, da holder det fint med å bytte ut mellom 1/3 og halvparten av vannet ;) Så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Er det vannkvaliteten vil fiskene komme seg, men er det sykdom trenger man å medisinere ;)


Fiskene er tilbake som normalt å de har i tillegg sluppet nye yngel :O
så ser ut som om det går seg til, men ja jeg er temmelig lei i armene etter å bære 20 liters bøtter med vann att og frem fra kjøkkenet etter å ha tappet godt over 1/3 VANN BÅDE IGÅR OG IDAG, MEN DET VAR VERDT DET, MISTET HELDIGVIS IKKE RESTEN DA....

Setter pris på at dere er her, å hjelper meg, som ikke er helt inne i dette
Beklager, minstetulla klarte vist å trylle på capslocken igjen i forrige innlegg :/
Hmmm, med 720 liter må du få deg et bedre vannbyttesystem enn bøtter. Det kan ta motet fra enhver akvarist...
Vidar-Alexander
Hmmm, med 720 liter må du få deg et bedre vannbyttesystem enn bøtter. Det kan ta motet fra enhver akvarist... ;)


Det kan du trygt si, var dritt lei, å armen min føles 2 meter lang, men vi holder på å pusse opp i kjelleren, skal få vaskerom og inngangshall der nede, å da skal akvariumet stå inne på vaskerommet ved siden av utslagsvasken, sså jeg kan tappe direkte oppi der, å ikke løpe att og frem når jeg skal tappe i og ut av

da skal vi lage hull i veggen med lister rundt så det første folk ser når de kommer inn er det flotte akvariumet mens akvariumet selv er på vaskerommet, å ingen kommer oppi det
Håper det blir bedre da, å dersom det skulel gå galt noen gang, som det hadde gjort hos tildigere eier, når strømmen gikk, å 720 liter lå på gulvet om morgenen, så er det ihvertfall i et våtrom... men jeg håper virkelig ikke det skjer, for det om...
Vet ikke hvor langt du har til nermeste vask, men jeg har i alle fall kjøpt meg en slik sak jeg kobler på vannkranen, og så tappes vannet direkte i akvarie. Er veldig lettvindt..

Slangen er 7 meter, men de har med 15 meter også. Og skal ikke være noe problem å skjøte heller.
Det var lurt, jeg har nok 15 meter ihvertfall nå ja, men senere når kjelleren er klar så skal det kles inn i veggen, å da står det like ved utslagsvasken på vaskerommet, å da blir nok alt enklere vil jeg tro.

Tussen takk for godt tips
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap